Inlägg från: freemind |Visa alla inlägg
  • freemind

Odd Molly tråd för oss inbitna

villemina skrev 2009-06-28 22:21:35 följande:
    Oj, var klänningen på rea?
    Ja :) 30% !
  • freemind
    Cashew skrev 2009-06-28 22:36:35 följande:
    va det väldigt utplockat?
    Jag tycker att det fanns ganska mycket.
  • freemind
    One skrev 2009-06-28 22:49:17 följande:
    Hallå här- den här tråden har jag inte hittat förut men så är jag nog en ny-biten mollyfan...Jag har en liten fråga- är det någon här som tvättat sin Helena loves terry- dress? Krymper den?Jag köpte en midblue i stl. 2 och den blir större och större ju längre tid jag har den på?? Framförallt "fladdrar" den runt bysten och jag har ju B-kupa så det borde ju passa. Det är ju inte så snyggt. Har för det mesta stl. 2 i odd molly så jag är lite fundersam...borde jag köpt en 1:a?Kollade runt lite- och funderade på blush eller turkos? Någon som har någon av dem? Hur är färgerna egentligen? Stark/skrikturkos eller ej- det varierar på en del bilder jag sett. Har tyvärr inte sett den i verkligheten. Är lite tveksam till blush då jag undrar om den inte matchar hud lite väl mycket...Gillar verkligen den här klänningen annars (dvs bortsett från storleksproblemet) tycker att den är användbar lite överallt: hemma skrotandes, i affärer, på stranden...på partyt....Och alla som ser den tycker den är jättesnygg!
    Jag köpte en idag. Har oftast str 4 på OM men tog en 3:a. Hade kunnat ha en 2:a om det inte var för bysten.
  • freemind
    Puffig Pingla skrev 2009-06-29 00:22:12 följande:
    Jag köpte på mig två spoiler underskirts på NK i Stockholm (de hade stoooooort sortiment på kläder i tisdags). En powder och en pink, båda 3:or. Kände mig skitcool att jag kom i dem. Sen har jag insett att 3:an blir för kort på mig så jag kränger iväg den rosa på tradera (har fått tag på en 4 annars hade jag aldrig gjort det).3:an i powder behåller jag faktiskt både för att den är så skön och att den faktiskt (garva inte nu) kan funka som "underlinne" till tex livealot som är så kort. Blev skitsnyggt. Det gäller att vara kreativ för att kunna använda sina Mollysar
    Tack för tipset!
    Jag testade min som linne under min #787, det blev jättesnyggt!
    Ska lägga upp bild på bloggen snart :)
  • freemind
    Mariajac skrev 2009-06-29 14:52:49 följande:
    Som den här till exempel:www.tradera.com/Odd-Molly-Makeout-klanning-Ro...Tycker att den skriker kopia (men kanske har fel??). Rutmönstret ser tex inte rätt ut på armarna på bild 2. Eller?
    Den säljaren har stulit MITT foto på MIN dress från MIN blogg!
    Min är 100% orginal inköpt på Gucce.
    Kolla här mollyist.blogspot.com/search/label/Kl%C3%A4nningar
    Inlägget ODD MOLLY 35. Hon har bara beskurit mitt foto lite.
  • freemind
    Mariajac skrev 2009-06-29 15:22:15 följande:
    Oj! Ja, det var ju inte meningen att beskylla någon för fejk om det nu inte är det! Tyckte bara att den såg lite... annorlunda ut, men jag kan givetvis ha fel. Om du nu är helt säker på att den kom från Gucce?Du vet att du alltid kan anmäla bilder till tradera som folk har lånat av dig utan att fråga? Skriv till traderas support och länka till din blogg!
    Jepp... jag köpte den av tjejerna som hade Gucce när de sålde ut sitt lager på Tradera. Bildstölden är anmäld till Tradera.
    Menar du att ärmarna ser konstiga ut för att rutmönstret ligger rakt och inte på snedden som på OM produktbild?
  • freemind
    Mariajac skrev 2009-06-29 15:37:44 följande:
    Ja precis, precis som Bina skriver så ser den ju annorlunda ut mot Odd Mollys hemisida.
    Om man kollar på den gröna på OM hemsida och förstorar upp ärmarna så ligger de också på tvären och jämför med den här www.getmyfashion.com/item/724/odd-molly
    där tyget är rakt som på min.

Blev så full i skratt när jag såg ditt första inlägg och tänkte att det där ser ut precis som min badrumsdörr där jag brukar fota mina plagg :)
  • freemind
    Mariajac skrev 2009-06-29 15:52:29 följande:
    Jag fick bara upp bilden på den gröna? Den har ju ett helt annat rutmönster än den rosa.Egentligen spelar det ju absolut ingen roll, klänningen är jättefin men man vill ju gärna hitta tydliga skillnader mellan originalet och kopian så man vet vad man ska kolla efter!
    Jo, den har ju det smårutiga tyget... men man kan se på OM produktbild att tyget ligger på tvären och på bilden från getmyfashion ligger den rakt. Så det är nog inte det man kan gå på för att särskilja en kopia... tyvärr
  • freemind
    randig skrev 2009-06-29 19:10:00 följande:
    Tror faktiskt inte det är så stor risk för kopior på tradera, det är nog ganska uppförstorat. Den största risken är nog att man ropar in plagg från säljare som inte äger plagget. Kolla om dom sålt tidigare och i så fall omdömmen, och köp inte om dom inte har egna bilder. (hjälper ju såklart inte om dom snott bilderna från nån annan som tagit dom själv) Har faktiskt köpt vissa av plaggen som bla Bambi varnat om i sin blogg och jämfört med dom i butik och från andra kollektioner där bara färgen är olika - finns inget som kan få mig att tro att det är kopior!
    Det finns sidor där man kan köpa # 6A velvet hood och # 100 poplin smock "love" blouse för 195,20 kr och #11A velvet pants 140,55 kr så nog handlar det om fejk alltid!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna