Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Siabellon: Det där inlägget kommer från någon av dem som livnär sig på att kränga bulkar av varor på tradera. Kopior el äkta vara oavsett så har vårt diskuterand påverkat deras business. Klart de är p* off på oss.

Och solklart finns det kopior ute. Lovely Knit kopian ser ju rent för jävlig ut.

• Puffig Pingla
    gambia90 skrev 2009-07-24 18:32:05 följande:
    Tänkte gå OM promenaden i morgon. Är det någon rolig rea kvar i stl 4 på nk, hlens, mathilde, OMbutiken?
    Nk har 2 meter rea kvar. Jag tycker de fular som inte sänker till 50% nu.
    Mathilde har en hyllvägg och ett bord med reaprylar till 50%
    Wink i Sturegallerian har lite grejer till 50% kvar. Där måste man gå runt och dammsuga butiken då OM inte hänger för sig.

OM-butiken har jag inte koll på.
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-07-24 21:18:08 följande:
    Ok, då kanske jackan på blocket också är ok. De skulle ha även i stl 4. För visst brukan man behöva gå upp en stl ibland i jackorna?
    Det beror ju på vilken modell det är men generellt brukar de vara små över bysten.

Ps. Gillar ditt snygga resonerande i bloggen (och det är jag som gjort halsbandet).
  • Puffig Pingla
    anjis78 skrev 2009-07-24 21:22:37 följande:
    Hej hej här kommer en till nyfrälst odd molly fantast. Äger bara 2 plagg änn så länge (se bildtråden), men har 2 till på väg ifrån idyll. Nästa på önskelistan är en livealot blouse och en lovely knit kofta, tur man snart fyller år. Någon som har den röda private dressen och har tips på vad man kan ha till? Några speciella tunikaer eller blusar som den passar under? Upplys mig
    Välkommen till träsket .

Den röda privaten är tex vrålsnygg under den livealoten i almost black.
  • Puffig Pingla
    jompa skrev 2009-07-24 21:26:09 följande:
    Då är det precis som i Sickla då, där hängde allt oxå huller om buller så för en "nybörjare" som mig hade ju svårt att hitta de små liven Provade dock en Lovlier Knit så jag vet vilken stl jag ska ta och det får bli en 1:a, lite lång i ärmarna men en 0:a blir nog för tajt över boobsen.
    Lovlier och Lovely knit är grobianlånga i ärmarna. Tom på en lång en som jag. Jag brukar vika in den längre delen in i koftan.

Kör på den storlek som sitter bra över bopparna annars sitter den inte snyggt.
  • Puffig Pingla
    pumbalumba skrev 2009-07-24 21:28:39 följande:
    Vad hade de kvar på Mathilde? Berry klänning?
    Berry, Shottis & Kobe-dress, massa velour, poplin frilled blouse (0-1), superpleated mm

Berryn fanns kvar både på Mathilde o NK.
  • Puffig Pingla
    anjis78 skrev 2009-07-24 21:30:22 följande:
    Tack tack. Å jag beställde den ifrån idyll, men den var slut. Sätt den på rea någonstans?
    De är nog svåra att hitta nu (slutsålda) men jag såg att Jackie i Kista Centrum hade idag. Strl 0-2. De hade dem inte på rea.
  • Puffig Pingla
    Siabellon skrev 2009-07-24 21:32:35 följande:
    Fasiken då har jag nog förköpt mig m a o. Men får väl kränga den om den inte passar. Har ju för mig att den rosa fick mig att se ut som en fyrkantig Barbapapa men vad gör man inte när köplusten tränger på o man inte har så stort utbud i stan! Är i valet o kvalet om jag ska följa med t Sthlm på fredag när maken ska på begravning. Tänkte först att jag o 2åring kunde hänga med o gå på stan men han är så vild så jag vet inte om jag pallar. Sen om det börjar bli urplockat i reahyllorna är väl alla 3or slut antar jag.....
    Nja, Den blir tältig när bysten står ut. Jag kan ju inte ha lovealot eller philander blouse heller pga samma skärning (söm ovanför bysten). Tror den blir bra.

Klart bruden ska åka till stan. Har ju inte kollat Jackie i Sickla, OM-butiken och Maritza på söder.
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-07-24 21:37:08 följande:
    Fint är det....dags att handla i Pingla shopen snart......vem vann halsbandet? Det är ju kanske ett sån´t jag skall börja med att beställa.
    Är klockan 23.59 än? vavavavavavava?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna