• Bina

Odd Molly tråd för oss inbitna

Jennus.. ja jag har läst.. och det är tydligen speciellt vissa modeller som ligger i riskzonen.

• Bina

Innerjoin.. 336 Everyday long cardigan och vad mer köpte du?

Jag har _hört_ att det är speciellt just 336:an, 100 smock love blouse samt 233 Lovely knit som finns som kopior.

• Bina
    Innerjoin skrev 2009-06-06 18:09:10 följande:
    Summer of 2007 tunic i chalk
    aha..
  • Bina
    Siabellon skrev 2009-06-06 21:49:06 följande:
    på eniros köp o sälj finns en som säljer koftor(olika) o personen skriver att denne får dem direkt fr fabriken i kina och vill därmed inte ha frågor om äktheten. vad ska man tro om sånt? är det äkta eller kopior liksom?tex Tenfold för 800 inkl frakt!
    Jag har väldigt svårt att tro på att det är original direkt från fabrik - skulle OddMolly godkänna det? (däremot är det mycket möjligt att fabriken faktiskt producerar kopior så gott som identiska men med billigare material)
  • Bina
    Pokergirl skrev 2009-06-06 22:53:40 följande:
    Nu känns det som att det snurrar så himla mycket kopior av OM på nätet att jag knappt vågar handla. Får satsa på sådant som det står begagnat skick på isf, men det känns ff väldigt osäkert vilket är trist. Såg faktiskt en Grandmas coat "live" som jag tror var fejk. Broderiet i ryggen drog åt sidan och såg inte snyggt ut alls. Brukar era äkta göra så?
    Jag har inte granskat min så noga men skall kika i morgon på den (köpt i butik) - att de inte är helt perfekta är en sak med just Grandmas coat som inte är gjord i maskin utan är virkad och broderad för hand.
  • Bina
    Siabellon skrev 2009-06-06 23:01:44 följande:
    jag tror ju inte heller att man helt plötsligt kan köpa en äkta Tenfold för bara 800 men man blir ju lite förvirrad. jag tänker att "ja men det kanske är nån som har nån kontakt där borta(kina) som är snäll o låter kompisen köpa upp en 10 koftor billigt"-typ. jag är lite naiv o tror gott om människor i första hand.......
    mm man vill ju det!
  • Bina
    Pokergirl skrev 2009-06-06 23:15:26 följande:
    Bina: Jo, visst är det så att dom inte är perfekta, men den hon hade på sig såg ut som att den som broderat varit kraftigt påverkad. Jag blir så jäkla upprörd nu när jag sitter och googlar, finns hur många kopior som helt j-kla öppet säljs på nätet. Känns jävligt att folk ska bli lurade att betala dyra pengar för kopior som faller sönder.
    Det ÄR inte skoj men jag kan inte låta bli att flina åt din beskrivning

Ja det är värdelöst .... det blir till att dra öronen åt sig helt och hållet vad gäller begagnatmarknaden.
  • Bina

Nu har jag granskat min Grandmas Coat - butiksköpt. Den är made in China och har tvättförbud.

Stargirl.. ja precis de är så fina men är hopplösa att ha under något annat. (Blue eyed tunic - Summer of 2007 osv)

Jag gillar alla mina Mollysar att det är svårt att välja, jag gillar finplaggen jättemycket men det är svårt när de är känsliga och då blir det samma saker som används, de lättstrukna och tåligare plaggen. Jag älskar mina 9th sweater men jobbet gör att de lätt fastnar och det vill jag inte riskera (den ena fastnade jag och en tråd gick av första användningen )

Är ni så galna som mig? Jag har en lista med mina mollysar i artikelnr-ordning

• Bina

Nu vill jag prata #327 Light cotton embroidered

Jag har som äldsta kollektion av den modellen ur Soverreign och den har råa kanter men definitivt tjockare än de som är nu. Jag upplever denna nya bomull som väldigt tunn och döm om förvåning när den har så långa fibrer att den efter ett fåtal ggr visar noppor under armarna.

Är det någon här som har en riktigt gammal? En tjej på jobbet har en och den är så grov och härlig

• Bina
    Siabellon skrev 2009-06-07 19:25:29 följande:
    /............./ mitt sämsta köp är iaf den stickade tröjan i ullblandning med luva kommer inte ihåg namnet på den. jag ser inte klok ut iden!
    Är det en sån som ligger ute på auktion i stl 4 just nu? Den tycker jag är supermysig men sitter lite för slimmat för min smak.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna