Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Mabimao skrev 2009-07-27 00:00:47 följande:
    Ser det dock inte framför mig. Plåtniklas ger ingen bild på näthinnan.....
    Ingen ordning på ungdomen idag
    Plåtniklas är Kalle Stropp och Grodan Bolls robotkompis som är ihopbyggd av konservburkar. En smula stel skulle man kunna säga.
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-07-27 00:11:16 följande:
    Ah.....visst ja. Såg mer Tin man framför mig.....(oz).....Känns fint med ungdom . Vad är det man säger? -Jag, en tjej på 36 vårar......
    fjortis där/ 38-åringen
  • Puffig Pingla
    Innerjoin skrev 2009-07-27 19:29:55 följande:
    Är det bara jag som stör mig på att det står varumärkesnamnet (dvs Odd Molly) med stooora bokstäver på ryggen på Grandmas och Tenfolden (bumullsvarianten)? Jag tvekar att köpa just därför....Känns lite "too much" att göra reklam så....eller att folk tror att jag tror att jag "är något" ...eller är jag megafånig?
    Ja, jag tvekade med Grandmas pga det. Min är rosa (pink) med grön text bakpå så texten syns inte tokmycket. Men på den svarta tex så blir det väldigt framträdande.

Och nej du är inte megafånig. Jag gillar inte heller att gå runt med en jättelogga på mig. Det är just sånt som gör att jag kan sluta köpa vissa märken.

Det är ju logga bakpå den Lovlier knit som jag har på mig idag oxå men på multin syns det knappast.
  • Puffig Pingla
    Kajsan skrev 2009-07-27 19:53:38 följande:
    Spännande! Jag har ett paket från Odd Molly som väntar på posten, de ska ju skicka mig nån plåster på såret gåva för att jag råkat ut för Country Dreams .
    Gud vad spännande. Du får rapportera sen. Det verkar ju vara något större om den inte kommer hem i brevlådan .
  • Puffig Pingla
    Sylt skrev 2009-07-27 21:18:24 följande:
    Ringde Mathilde efter tips i tråden att de kunde ha min efterlängtade jeanskjol. Tyvärr fanns bara strl 0 . Jag har lite svårt att släppa den så om ngn vet var man kan hitta en (strl 2-3) så blir jag överlycklig!!Har iaf köpt på mig två tunikor och en klänning *tröst*
    Bra tröst

Vilka blev det?
  • Puffig Pingla
    Sylt skrev 2009-07-27 22:29:03 följande:
    PPP --> Blues dress, sen en blårutig tunika med rosor vid halsringningen, samt en liknade rödrandig (jag är inte lika duktig på namnen som ni) Jag har blivit fixerad vid jeanskjolen - helt knasigt. Har helt fått för mig att det är det perfekta plagget *dagens i-lands* Jag skulle kunna använda den aaalltid.... Tack för tipset om Mathilde, de var supertrevliga!
    Jag är oxå besatt av jeanskjolen. Speciellt som jag provade min storlek när rean började och sen ratade den för jag tyckte den var för liten. Du må tro att jag ångrar mig nu när jag tappat ett gäng kilo och med lätthet skulle kunna ha den. Nu finns inte min storlek någonstans.

Om du går in på OMs hemsida och väljer kollektioner så finns uppe i högra hörnet en rad där du kan skriva in ditt nr på plagget. Då får du upp namnet.
  • Puffig Pingla
    Solskensmamman06 skrev 2009-07-27 22:32:07 följande:
    En fråga, är det någn här som har Hit&Run tunikan? Om ja, vad tycker du om den? Är den användbar? Har aldrig sett den IRL men är liten sugen på en på T...Tips och feedback emottas tacksamt!
    Siabellon har väl den?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna