Inlägg från: freemind |Visa alla inlägg
  • freemind

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina skrev 2009-07-02 10:31:49 följande:
    ------------den som säljs i den auktionen är INTE den på bilden.. bilden är min från min nyligen avslutade auktion stl4.------------Normal skulle jag säga om storleken.
    Har du också fått din bild stulen?
  • freemind
    Innerjoin skrev 2009-07-02 10:52:40 följande:
    Puffar lite för min fråga....Ingen som sett? *ber snällt* Hur är storleken?
    Jag tycker att de är stora i storleken. Jag är en 3-4:a och har storlek 2 på mina.
    Här finns i str 1 www.redheofsweden.se/index.php&flypage=shop.flypage_new2&product_id=784&category_id=2&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=42
  • freemind
    Bina skrev 2009-07-02 11:27:51 följande:
    Helt olika sak Siabellon!Tradera är långsamma som alltid.. idag lyfter jag frågan om kvalitén i min blogg och jag funderar mycket över om det är så att OddMolly börjar bli så stora att de glömt bort kvalitétskontrollen.. everydaymolly.blogspot.com/
    Jag fick svar från Tradera igår ang. min bild:

Tack för ditt mail!

Tråkigt att höra att någon stulit din bild. Detta är självklart inte tillåtet att helt eller delvis kopiera eller låna en annan säljares bild utan tillåtelse.

För att kunna agera behöver vi ett underlag som styrker att det är du som äger bilden.

Om du har ursprungsbilden sparad som en högupplöst bildfil kan du e-posta denna till oss. Det som krävs för att vi ska kunna använda bilden som underlag är att den antingen är i högre upplösning än bilden som används på siten eller att man via avancerade egenskaper kan se information om kameran som användes när bilden togs.

Återkom så ska vi hjälpa dig.
  • freemind
    Bina skrev 2009-07-02 12:09:19 följande:
    freemind.. okej.. det är inga problem för min del.. och personen som använt min bild har svarat på mitt mail. Hon hade i sin tur hittat den på Blocket.. (ligger inte online nu så det vet jag inte vem som använt min bild där).. jag har originalet här men säljaren skulle själv kontakta Tradera och bad så mycket om ursäkt.
    Trevlig säljare trots allt.
    Jag fick ett surt svar efter tre mail :(
  • freemind
    malinoski skrev 2009-07-02 12:42:33 följande:
    Har för mig att jag har läst att någon av er efterlyser en CROCHET LOVELY KNIT i strl 4??Har sett en på rea!!Meddela om du vill ha mer info :)
    Vilken färg?
  • freemind
    Bina skrev 2009-07-02 12:29:42 följande:
    Jag har valt att ge henne alternativet att använda bilden med ett tillägg i auktionen där hon skriver att det INTE är den tunikan hon säljer utan en likadan men har nu fått tillstånd att använda den av bildens ägare. (hon satt utan kamera just nu och det kan jag sympatisera med)
    Det var ju en bra lösning :)
    Jag misstänker ju att "min" säljer kopior så därför vill jag gärna att Tradera stänger av henne!
    Hon har 3 st makeout dress ute till försäljning, en i varje färg i str 2, bara OM produktbild på de två andra. Lågt utropspris.
    Har tidigare sålt summer of 2007 tunic och Poplin smock "love" blouse.
  • freemind
    silverspoon skrev 2009-07-03 09:58:38 följande:
    Man får ju naturligtvis akta sig för att beskylla någon, det vore ju hemskt att bli felaktigt anklagad. Det finns ju egentligen ingenting som talar för att den här koftan är fake, jag tycker det är mer misstänkt när en säljare säljer massor av OM-kläder i olika storlekar.Och det gör ju inte den här.Så - man får kanske ändå utgå ifrån att den är äkta. Hon har ju heller inga anklagelser för fake varor, så jag tar nog tillbaka min fundering..Men, jag tycker man kan ställa kontrollfrågor, till alla som säljer. Det blir ju ett slags skydd för seriösa säljare.Och jag har sett Tenfolk Knit gå för dessa priser för, ibland har man ju "tur".
    Jag läste lite i hennes omdömen och där kan man se att hon de senaste veckorna sålt en blå och en rosa likadan kofta!
  • freemind
    Bina skrev 2009-07-03 12:25:51 följande:
    Siabellon skriver "senast igår var den uppe i 750" .. knasigt (och förbannat söt klänning!)
    Det måste ju vara så att reservationspriset inte uppnåddes, auktion tog slut utan vinnande bud och aktiverades igen (man kan ju välja att auktionen aktiveras igen om man ej får något säljande bud). Säljaren var inte smart nog att gå in och ta bort auktionen när den avslutades.

Den är jättesnygg, men på oss med stor byst sitter den dåligt :(
  • freemind
    Stargirl skrev 2009-07-03 13:30:03 följande:
    Jag måste bara säga att klänningen "helena loves terry" är en klar favorit. Är så glad att jag köpte den. Frotté är nog det bästa man kan ha på sig riktigt vrma dagar. Om det kommer ngn liknande modell nästa år kommer jag garanterat att köpa den. Jag var lite skeptisk till om det kändes som att ha på sig en hadduk men så var det inte
    Jag håller med!
    Den är underbar!!
  • freemind
    Kajsan skrev 2009-07-03 13:40:25 följande:
    Fortsättning på Country-dreams problemet:Jag skickade ett mejl igår:"Jag tycker att det är märkligt att du som butiksägare inte svarar på någotav de 4 mejl jag har skickat till dig under en dryg veckas tid, eller ens påKreditors mejl.Vad får du ut av det?Jag har pratat med ARN igår, och de 14 dagarna jag har på mig att skickatillbaks en vara gäller _från_ att jag får klartecken av dig att skickatillbaks.Och du kan fortfarande självklart inte prata bort att en _lag_ inte gällerdig.Så jag väntar bara.Fakturan är fryst hos kreditor, de vet att jag inte ska betala den ochväntar bara på att du ska svara på mejlen vi skickar.Du får ju inte direkt gott rykte på nätet av att behandla kunder på det härsättet.Så, vart sänder jag Spring Coaten, och hur gör vi med fakturan?"Och idag fick jag mitt första svar.Hon skriver kort och gott att det inte är konstigt att man inte har öppet köp på rean.Jösses! Jag har tröttnat!!!
    Konstigt att hon inte fattar hur mycket hon skulle tjäna på att vara lite serviceminded!
    Vill hon inte ha nöjda kunder?

Usch! Jag kommer då aldrig mer handla därifrån!

Stå på dig! Låt henne inte komma från detta! Gnäll av dig hos oss... du har vårt stöd!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna