Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina skrev 2009-08-11 20:58:28 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-11 20:49:03 följande: Hur visste du redan då att det var en bedragare? Jag har tyvärr varit här väldigt lite det sista
    För att jag blev lurad först. Personen hade inga omdömen som säljare och priset var lågt så jag ville eg inte men jag såg att personen bodde nära mig så jag kunde hämta och direktbetala plus att det var en tunika jag gillar i en färg jag haft, sålt och ångrat mig som gjorde att jag slog till.

Jag ringde upp personen som står för kontot, innan vinnarmail hann komma och då svarade den äkta personen som själv aldrig varit på tradera. Hon hade redan polisanmält och jag var nummer två. Jag är så glad att jag inte satte in några pengar.

Jag skrev direkt ett varningsomdöme och försökte få personen avstäng och skrev här på sidan att det var en bedragare med stulna personuppgifter som skulle komma att bl avstängd. Ändå hann fler bli lurade...........
  • Frusna flickan
    Bina skrev 2009-08-11 21:17:50 följande:
    Jag har börjat nysta och tror att jag redan nu har hennes riktiga namn
    Oj, det var duktigt. Det har inte jag lyckats med fast jag mailat de två köpare som gett omdömen för att se vart de skickat varor. Till den andra sa bedragaren att hon skulle vara hos en vän på annan adress men affären blev aldrig klar för inga pengar kom in. Säljaren hade redan lämnat omdöme då tjejen(el killen) mailade och sa att hon betalt vilket denne givetvis sedan ångrat. Tror att bedragaren bara ville få två postiva omdömen innan han/hon skulle sätta igång.
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-08-11 21:44:27 följande:
    Fick hem pleated denim-kjolen idag från snälla Sylt här. Den är ju helt fantastiskt skön. Inte alls som min andra stela jeanskjol. Imorgon blir det nog den och min cupcake longtop om vädret tilllåter
    Jättesnygg! *vill ha
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-08-11 22:00:40 följande:
    Är så sugen på denna men nu vågar man ju knappt köpa någonting www.tradera.com/ODD-MOLLY-NY-STORLEK-2-auktio...inte min annons!
    En sån säljare hade jag köpt av direkt. Finns inget som verkar konstigt men så ska man ju nte säga fall.. Men jag hade köpt. Jag tycker för övrigt jättemycket om den kritvta med blått. den är så himla fin.
  • Frusna flickan
    Mamma till N o N skrev 2009-08-11 21:49:21 följande:
    Jag skrev att jag var besviken och att jag ville ha tillbaka mina pengar. Har ju trots allt betalt 897 kr inkl rek. frakt.... Kolla bara på bilden på övre delen på tunikan, det fattas ju stygn det ser jättekonstigt ut....Hon ifrågasatte ingenting utan svarade bara att hon sätter in pengarna imorgon.
    Hon svarar inte på frågan om återköp utan betalar snabbt tillbaka för att inte få neg omdöme tror jag.
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-08-11 22:21:56 följande:
    Fördelen är att h*n inte har massa auktioner ute och den andra auktionen är med ett beggat plagg. Vi får se var den slutar... Säger go natt nu. Ska umgås lite med sambon
    Och bara många positva omdömen.. Det brukar jag gå på.
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-08-11 22:28:54 följande:
    Tyvärr vet man ju inte om det är kopior ändå. Folk kanske inte vet hur de ska se ut och är nöjda. Nåväl, jag ska fundera lite till.
    Nej det är sant. Det är klart att man ska vara försiktig men en säljaren som säljer enstaka plagg då och då och dessutom köper en hel del själv på T känns ju okej tycker jag men man vet ju aldrig.
  • Frusna flickan
    alias skrev 2009-08-11 23:37:05 följande:
    Jag SLÄNGDE mig in på CountryDreams me köptryckarfingret berett, snopen blev jag, men då är det ju på gång!!! Yippee!!!Jag vill också passa på att säga att jag handlat flera gånger från Country Dreams utan problem, så jag kommer att handla därifrån igen. Rättare sagt, jag handlar nog hos den som är snabbast ut med det jag vill ha!
    Jag har också handlat där slera gånger och fått jättefin service och snabb leverans. Jag väljer faktura för att verkligen ha fått varorna jag betalar för.
  • Frusna flickan
    villemina skrev 2009-08-12 09:43:35 följande:
    Håller med! Väntar på en kofta därifrån, den bör komma idag *hoppas*.Har handlat av henne förut (via faktura) och det har alltid varit supersnabb leverans och trevligt bemötande via mail eller telefon.
    Fick mitt paket idag, beställde i förrgår
  • Frusna flickan
    SooJuicy skrev 2009-08-12 10:40:57 följande:
    Ang countrydreams så va det ju när det blåste i motvind det visade sig vad de gick för. Spelar ju ingen roll hur trevliga och serviceminded de är när det ska säljas om de inte kan va lika trevliga när det ska göras återköp. Att sedan kolla upp vart folk jobbar och uttrycka sig på det sättet som i mailen till kajsan gör ju butiken seriösare heller.
    Oj, detta har jag inte hört. Låter ju inte bra. Jag tycker själv att jag varit krånglig och gjort byten och återköp utan problem men så hade jag heller nte betalt i förskott. Kanske beror på det? Då måste de ju sköta sig för att få några pengar. En gång vll ejag ha en lovely knit som var slut. Då ringde hon upp mg när hon fått n en retur och frågade om jag ville ha den. Jag blev superglad! Sedan när den kom luktade den deo  armhålan men såg helt ny ut. Den som hade returnerat den hade använt den åtminstone en hel dag eller mer med stark deo på sig.

När jag ringde kände de sig dumma som ej synat returen bättre och jag erbjöds direkt retur el kompensation. Jag ville ha koftan så jag valde kompensation.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna