Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly tråd för oss inbitna

Kajsan skrev 2009-08-12 11:39:15 följande:
    Frusna flickanDet hjälper ju inte att man betalar med faktura, eller om Kreditor fick spärra den eftersom hon inte gjorde det själv.Sen var det de som fick säga till henne att godta returen, själv vägrade hon i kontakten med mig.
    Men herregud. Låter ju inte klokt... Skitdåligt alltså!
  • Frusna flickan
    villemina skrev 2009-08-12 11:55:53 följande:
    Wii, verkar lovande! Posten kommer ap-sent här ute på vischan, så jag får tålmodigt vänta tills 15:30 ca när postbilen kommer hit... Håll tummarna för att koftan kommer idag och att den passar!Vad köpte du, förresten...?
    En commatop till syrran
  • Frusna flickan
    villemina skrev 2009-08-12 13:39:48 följande:
    Iiiih! Inte ofta jag tycker att ett OM-plagg e fult, men det här kommer aldrig in i min garderob:www.juniform.se/uploads/products/1546_m.jpg*gillar inte*Tur att smken e olika, eller hur?
    Är det inte det Helena Cristensen har på sig på Country dreams hemsida? El minns jag fel nu? På henne ser det iaf superfint ut tycker jag
  • Frusna flickan

Jag ser att det tipsas mycket om linnen att ha under koftor och dylikt. Är det bara jag som har problem med att jag måste ha tröja för armhålorna. Jag vill liksom inte ha koftor och annat direkt emot för jag vill inte tvätta så ofta. Vill ju inte slita i onödan. Jag har alltid tunna väldigt åtsittande bomullströjor, mest u-ringat under. Det har jag under allt som har ärm så att säga..

El använder ni sådana där armhålsskydd eller tvättar ni era plagg och koftor varje gång - (el efter ett par gånger)?

Detta gäller givetvs nte på sommarplagg.

• Frusna flickan
    Mabimao skrev 2009-08-12 23:36:06 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-12 23:24:09 följande: Vad är ärmhålsskydd?
    Det är några slags papper, som en binda typ fast tunnare och för armhålan som man kan ha för att skydda kavajer och andra plagg som inte kan tvättas så ofta. Liksom en binda fästs den plagget och ej på huden `

*asg fck genast roliga minnen från mellanstadiet då jag och en kompis skulle prova trosskydd. Hon satte sin med klistret på m...n Ber om ursäkt om jag var ofin men oskyldiga misstag från 11-årsåldern måste man väl kunna bjuda på?
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-08-12 23:41:23 följande:
    Under koftor har jag ibland linne och ibland tunna tröjor.Däremot tycker jag att det är svårt att ha något vettigt under ex min lovefirst tunic. Den är ju lite kortare och därför vill jag ha ett linne med spetskant som sticker ut. Långärmat funkar inte så bra under då jag inte vill att tröjan ska synas i ärmarna.
    Jag har köpt linnen och tajta tunna tröjor med arm  lite längre modell (ni vet, gina tricot osv) På en har jag sytt fast en underbar spets själv. Ska försöka ordna en bild när jag får möjlghet. Det är jättefint tycker jag. Det är ju så svårt att hitta ett lnne som stämmer både upp- och nertill. Totalpriset landande på under 200 kr plus en knapp halvtimmes jobb.

Och nej om tröjan lyser igenom är det kanske ingen hit.
  • Frusna flickan
    Sara Mia skrev 2009-08-13 23:12:48 följande:
    En lite dum fråga kanske. Hur förvarar ni era stickade plagg tex. koftor? Jag har fått för mig att den kanske mår bäst fint ihopvikna, men jag har dem på galgar i nuläget. Borde man ändra på det månntro?
    Min ligger vikta  byrån. Resten hänger..
  • Frusna flickan
    alias skrev 2009-08-14 09:18:13 följande:
    Antar att du menar #100, Oddy Molly loves me?Den är ganska normal i storlek, når straxt nedanför midjan och eftersom du knyter med ett band i ryggen är det ingen gravidvarning, tycker jag.Det är en av mina mest älskade mollysar, så snygg till allt.
    Jaj aghåller med, Dne är super. Dock vill jag tillägga ang storlek att på denna har jag som har 2-3 måste ha stl 3 pga att texten hamnar på brösten annars så om man har stor byst ska man inte ha den mindre storleken.  Övrigt räcker 2:an tll gott och väl men 3:an ser bättre ut då den lksom blir lite längre.

Jag har en fråga angående den nya smockskjortan. Du köpte väl den? Det är ju så mycket smock på den- ända ut till armhålan va? Fiinns det risk att knapparna glipar isär då tror du?

Jag älskar smockskjortan men när jag  vintras beställde en rutig flanellskjorta med smock framtill (3/4-ärm också - hoppas du förstår vlken jag minns ej nr) då ville lksom knapparna glipa lite trots att skjortan var stor, den satt liksom inte tajt.. Jag fick skicka tillbaka..

Det är inte kul att ha stor byst Vissa modeller måste jag avstå ifrån pga det och jag hoppas verkligen att så inte blir fallet med den nya smockskjortan. Hör ni, vlken av färgerna tycker ni är snyggast?
  • Frusna flickan

OT jag ber om ursäkt för att min text är så slarvig jämt. Jag har en lånedator just nu och mitt gamla tangentbord har lillen haft sönder så det är rätt svårt att skriva då det saknas massa tangenter och två har bytt plats

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna