Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-06-14 21:11:57 följande:
    Åh, kolla, här gick man och vann en auktion när man var hemifrån. En liten OM-scarf minsann.
    Den tänkte jag buda på men det fick bli en blus istället. *hihi* Fin är den!
  • Pokergirl

Haha, vilka trevliga citat och skyltar!

Själv lever jag efter mottot:
    "Life is too short to drink cheap wine"

• Pokergirl

Då det gäller tull så är det en regel på att ett paket med ett värde över 200 kr alltid ska förtullas. Ibland slinker paket som är märkta med "gift" igenom utan tull men risken är stor att man åker på tull vilket innebär 25 procent påslag.

Dock kan jag tipsa om www.ebay.de, där finns lite fina kläder om traderas utbud tryter, riskfritt ur momssynpunkt.

Siabellon: Det funkar!

• Pokergirl

Siabellon: Ebay är livsfarligt, men man kan "tjäna" mkt pengar. Vi köpte vår köksfläkt från ebay italien och betalade 7 000 istället för 18 000, vagnen vi beställt gick på 5700 hos tyska ebay istället för 8500 hos babyproffsen.
    Tradera och Ebay är egentligen samma sak, ebay äger tradera om jag förstått det hela rätt så det fungerar på samma sätt.

• Pokergirl
    malinoski skrev 2009-06-15 08:45:15 följande:
    Jag som har lagt en dunderbeställning från US... Vad kommer inte den att kosta?? :S
    Man får tänka på att man många gånger shoppar betydligt billigare än här i Sverige, så även om man får ett 25% påslag så blir det billigare än i butik här hemma. Har du tur missar tullen ditt paket! Maila dit du handlat och be att dom dels skriver paketet som "gift" och även att dom skriver ner värdet på paketet till typ 20 dollar så kan du klara dig.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna