• NåFränt

Ont höger om naveln!

Hej

Nu ikväll för inte så länge sedan började jag få ont i magen.. Det är inget jag känner igen så vill fråga om någon har några tankar om vad det kan vara...

Det sitter ca 10 cm till höger om naveln och en bit neråt. Det känns diffust, o ibland liksom "pulserar" det till med ett lite starkare ont.
    Det känns koncentrerat vid den punkten.

Tankar om det??

• Svar på tråden Ont höger om naveln!
  • Joico

Jag har haft blindtarmsinflammation.. mår du illa? Om du trycker vid smärtan, hur känns det då? Hur är du i magen?

• NåFränt

Jag vet inte?

Det gör inte så ont så jag inte kan fungera.. Men det började nästan nyss. Blir bara lite orolig eftersom jag inte känner igen det.

• NåFränt

I magen är jag stabil.
    Om jag trycker känns det som om jag inte trycker.
    Jag mår inte illa.

• Joico

Då skulle jag inte tro blindtarmen mensvärk?

NåFränt skrev 2009-05-15 20:27:17 följande:
    I magen är jag stabil.Om jag trycker känns det som om jag inte trycker.Jag mår inte illa.
  • NåFränt

Ok, jag hoppas att det inte är det. Men startar problem med blindtarmen Alltid kraftigt med illamående o allt det? kommer det aldrig smygande?

Nja inte mensvärk, har precis haft mens. Detta är alltså något jag aldrig känt förut.. Jag skulle känna igen äl-värk, mensvärk, gaser..den vanliga.

Det gör lite ondare nu, kanske för att jag stressar upp mig o är orolig.

• SIN74

När jag hade blindtarmsinflammation hade jag bara ont. Det kom i strömningar och stundtals hjälpte det att vara framåtlutad/gå dubbelvikt. Det var inte lika ont hela tiden. Om smärtan inte avtar så bör du kolla upp detta.

• NåFränt
    SIN74 skrev 2009-05-15 21:17:38 följande:
    När jag hade blindtarmsinflammation hade jag bara ont. Det kom i strömningar och stundtals hjälpte det att vara framåtlutad/gå dubbelvikt. Det var inte lika ont hela tiden. Om smärtan inte avtar så bör du kolla upp detta.
    Okej. Det kan vara bra o veta så jag inte viftar bort det som ingenting.
    Kom på nu att pappa berättade att innan han fick så där Riktigt ont så hade han gått med "bara" Ont ett tag först.
    Min sambo kommer hem snart, jag längtar! Det är säkert ingenting farligt, men jag är orolig o längtar efter sällskap.
Svar på tråden Ont höger om naveln!