• NåFränt

Ont höger om naveln!

Hej

Nu ikväll för inte så länge sedan började jag få ont i magen.. Det är inget jag känner igen så vill fråga om någon har några tankar om vad det kan vara...

Det sitter ca 10 cm till höger om naveln och en bit neråt. Det känns diffust, o ibland liksom "pulserar" det till med ett lite starkare ont.
    Det känns koncentrerat vid den punkten.

Tankar om det??

• Svar på tråden Ont höger om naveln!
  • NåFränt
    Starkast skrev 2009-05-15 22:46:59 följande:
    Tarmen kanske?
    Vad innebär det om den gör ont då?
  • Kaxelina

Låter som blindtarmen. Jag hade konstant ont inget illamående och feber. Gick med det i två dagar innan jag uppsökte läkare. Blev akut opererad och det visade sig att den var nästan på väg att brista.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • NåFränt

Men det gör inte konstant ont, eller aa det känns väl hela tiden men blir värre stundvis.

Det blev värre efter jag skrev senast, sen kom sambon hem, då kändes det lugnare en liten stund, tänkte att jag kanske stressat upp mig o gjort det värre. Men sen blev det värre igen.. Nu är det lugnare igen.
    Det känns mer när jag sitter än står upp.

Vad gör man egentligen om det blir ännu värre? Vad kan man vifta bort o vad kan man vänta lite till med? ringer rådgivning? av min erfarenhet är dom mest otrevliga.

• Kaxelina

Åker till akuten. Det gjorde ont vid vissa ställningar. Så jag tycker att du hellre skall undersökas en gång för mycket.

• NåFränt

Okej.

Det börjar smyga sig tillbaka så jag får se om det blir värre så ringer jag o hör efter vad jag ska göra iallafall. Har varit i lite 3-4 timmar o ännu lever ja.

• Kaxelina

Tja. Jag gick i två dagar innan jag åkte in. Trodde jag hade sträck mig på jobbet.

• Neko

Läste om någon tjej som hade ont på det där sättet och trodde att det var blindtarmen men det visade sig vara gaser ^^ Du kan ju prova att ligga ner och slappna av och massera på magen och se om det blir bättre?

• NåFränt

Nja ont i magen pga gaser har jag ju haft o känner igen, detta var på ett helt annat sätt. Det gick inte att ligga alls då. Men nu verkar det vara borta, har inte haft ont idag. Har läst att man kan få ont i blindtarmen men att kroppen löser det sj, alltså att det inte krävs operation. Så kanske var så då. Obehagligt var det iallafall.

• Ekorrfamiljen

Jag gick med inflammerad blindtarm i flera veckor, för jag hade inte så ont precis där man tror att det ska göra ont, utan i magsäcken, så de trodde först på magkatarr. När jag kom in på akuten hade jag bara lite ont på höger sida, men när läkaren tryckte där gjorde det jätteont! Dagen efter opererades jag. De (läkarna) sa att man kan gå med lite diffus värk under lång tid och man behöver inte alls må illa, eller ha svårt att dra upp benet osv. Be att de kollar upp dig om det onda skulle komma tillbaka iaf.

The confused squirrel strikes again...
  • NåFränt

Okej, tack för ditt svar. Nu är det ännu en som bekräftar det jag läst. Såklart inte säkert att det var så i mitt fall, men något var det som gjorde mig rädd. Så kommer det tillbaka så ska jag iallafall kolla upp det, för säkerhets skull.

Ekorrfamiljen skrev 2009-05-17 21:19:29 följande:
    Jag gick med inflammerad blindtarm i flera veckor, för jag hade inte så ont precis där man tror att det ska göra ont, utan i magsäcken, så de trodde först på magkatarr. När jag kom in på akuten hade jag bara lite ont på höger sida, men när läkaren tryckte där gjorde det jätteont! Dagen efter opererades jag. De (läkarna) sa att man kan gå med lite diffus värk under lång tid och man behöver inte alls må illa, eller ha svårt att dra upp benet osv. Be att de kollar upp dig om det onda skulle komma tillbaka iaf.
  • gjan

jag har ont på höger sida precis vid naveln och strålar ut i ryggen får nog ta tag i det igen,var på akuten idag,ingen galla var det i alla fall,jag mår inte bra som sagt det måste redas ut vad det är

• Envisflicka

Hej, jag har också ont till höger om naveln, trycker jag så strålar det ut bak i ryggen och ner i höften. Jag är gravid i v 16 och började få dessa besvär i v 12. Var in akut då och tog prover och gjorde ett VUL för att se att barnet mådde bra. Fick värktabletter och åka hem. De trodde på förstoppning, min mage var/är trög nu under grav. Smärtan försvann då förra ggn, var öm ca en vecka. Nu 1 månad senare har det återkommit, undviker allt som är förstoppade men ändå får jag ont, dessutom verkar jag åkt på foglossning med tanke på smärtan i höger höft/rygg. Får så ont så jag kräks ibland. Nu är jag lös i magen så jag börjar tro att det är något annat. Skriv gärna om du kommit på vad du åkt på.

Svar på tråden Ont höger om naveln!