• Nenne

    IVF i Augusti

    Hej hej!!

    Tänkte hoppa in i denna länk om de är okej. Ska precis börja med IVF. Har varit på vårat inskrivningssamtal och så. De är absolut första gången så de är lite spännande och så.

    Har oregelbunden mens men om den kommer som den brukar ungefär så har de räknat på att jag ska börja spraya i slutet på juli början på augusti och preliminärt äggplock i v.36 om mens vill komma så som vi räknat.
    Känner att de är tur att de är sommar för då brukar tiden gå snabbare.
    Känns som en evighet till v.36 ju...
    Vet ni vilka dagar de brukar vara äggplockning på sahlgrenska? Vill veta de då jag måste lägga mitt schema snart för den perioden.

    Vilka av er går på Sahlgrenska??

  • Nenne
    drömmaromsmått skrev 2009-05-17 11:59:27 följande:
    jag går på salhgrenska :)
    Vet du vilka dagar de ha äggplockning då?
    Va trevligt att vi är två då från SU
  • Nenne
    Greta1 skrev 2009-05-17 16:28:56 följande:
    Hej Lillknas och välkommen hit! Superkul om du vill följas åt med oss här! Jag ska också börja spraya i slutet av juli och har prel ÄP v 35 :) Vi gjorde vårt första försök i april men kom då inte ens till ET så det räknas ju inte ens som ett frösök fick vi veta.. Så jag vet hur du känner dig inför första försöket! :) Ja det känns sannerligen som en evighet till augusti... Men jag vet att jag tänkte det i januari också, då vi fick vår tidsplan med planerat ÄP v 16 i april - och VIPS så var vi där! Nu har vi dessutom sommar och semester i mellan, så jag hoppas verkligen det går fort denna gång också! Får man fråga varför ni behöver IVF?
    Ursäkta att jag inte skrivit tidigare, men haft en hel del att göra nu, så jag har inte hunnit gå här och titta..
    JO de är så att vi försökt bli gravida sedan 3 år tillbaka, sökte då hjälp för ca 1 ½ år sen. I April förra året efter alla prover som var helt normala blev vi gravida men de fastnade dock i äggledaren, och innan någon i sjukvården tog mig på allvar med mina smärtor så hann äggledaren spricka och blev då tvungen att operera bort min högra äggledare och nu har de gått ytterligare ett år och ingen bebis verkar de villa bli. Så därför ska vi göra IVF. Sen har jag en lång sjukdoms historia bakom mig som kanske kan ligga i grund för att de är lite svårare att bli gravid. Jag är nämligen levertransplanterad sedan 22 år tillbaka. Man vet inte om detta också kan vara en del i att de är svårare för oss.

    Japp jag skall sätta upp mig på listan =)

    Ska bli kul att se hur de går för alla nu...
    Jag har semester största delen av min hormonbehandling som tur är =)
  • Nenne

    SPRAYSTART:
    Greta, 35 år, försök nr 2 (ICSI), SH, spraystart juli, prel ÄP v 35
    Drömmaromsmått, 22 år, försök nr 2 (ICSI), SU spraystart i augusti prel ÄP v36
    Katja83, 26 år, försök nr 1 (ICSI), SU, spraystart i augusti prel ÄP v36
    Lillknas, 23 år, Försök nr 1 SU, Spraystart början Aug, prel ÄP v36

    SPRUTSTART:
    *Tetinne, 28 år, försök nr 3 (ICSI), sprutstart augusti/september

    ÄP:

    ET:

    FET:

    RUVARE:

    GRAVID:

    VÄNTRUM:

  • Nenne
    Greta1 skrev 2009-05-23 19:56:45 följande:
    Inga problem, man skriver när man har tid o lust :) Oj då, vilken historia du/ni har! Sprucken äggledare låter ju helt fruktansvärt, och sjukvårdspersonal som inte tar en på allvar gör en ju galen av ilska!!! *grrrrr* Måste ha tagit tid för dig att repa dig efter den resan? Usch. Levertransplantation låter också oerhört jobbigt!! Du måste vara stark du! Ja kul att följas åt här som sagt, detta är verkligen en stor hjälp för mig! Så himla skönt att ha kontakt med likasinnade här och det fungerar också mkt som ett andningshål. Nu hjälps vi åt och sedan hoppas vi att vi alla får våra efterlängtade bäbisar! :)
    Ja, de har tagit ett tag att komma tillbaka efter den spruckna äggledaren eftersom att de punkterade min tunntarm under operationen så jag fick genom gå en tarmoperation. Så helt hundra är jag fortfarande inte återställd i magen.
    Levertransplantationen gjorde jag när jag var en bebis så den är helt okej nu. Men de känns lite orättvist att vissa åker på allt och andra inte. Men några ska väl få bevisa att de är riktigt starka!?

    Ja, de är skönt att läsa och prata med andra som är i samma situation. För vi har inte berättat de för så många än, utan tänkt vänta till rätt tillfälle. Hur har ni gjort med de?
  • Nenne

    Ja, nu är de bara två månader kvar till spraystart.
    Ska också gå till apoteket i juli och beställa alla läkemedel. Va kostar de ungefär?? Och hur lång tid brukar de ta att beställa?

    Räknar ner nu och vill verkligen inte att mensen ska börja krångla. Min var tyvärr sen 2 dagar denna månaden mot va vi räknat på vid mötet med BM. Så jag hoppas att den håller sig nu nästa gång.

    Tur att de är sommar iallafall och att man jobbar så tiden går lite snabbare ialalfall.

    Hoppas alla har de bra nu när sommaren börjar.

  • Nenne

    Jo de vet jag, för jag har andra mediciner som är jättedyra. Så de är så dyra dessa läkemedelna.

  • Nenne

    vi kör via landstinget och ska börja på vårt första försök.. ja tiden går verkligen fort som ni skrivit...

  • Nenne
    Greta1 skrev 2009-06-12 07:50:31 följande:
    Ok! Hur mår du Lillknas? När beräknas ni dra igång?
    Jo tack de är bra här. Hur är de själv? Vi har beräknat att börja spraya början av augusti vecka 32 blir de tror jag. Om mensen vill komma som vi räknat på vill säga =).
    Hur går de för er då? När beräknas ni börja?
    Kram
  • Nenne
    Nuttans Mamma skrev 2009-06-13 23:47:12 följande:
    Lillknas! Prel spraydatum för mig är iaf 4/8, beroende på mensen såklart..
    Va roligt då har vi exakt samma dag om mensen kommer. För vi räknade ut att de skulle bli den dagen på mötet med Barnmoskan. Vart går du någonstans?
  • Nenne
    Nuttans Mamma skrev 2009-06-14 23:01:38 följande:
    Lillknas: Vi går på SU ni då? -- Drömmar: Hur är det? -- Hur har ni haft det i helgen?
    Vi går också på SU!! =)
    Kanske ses där någon gång=)
  • Nenne

    Ruccola: Grattis till graviditeten! Hur långt gången är du?

    Själv fick man mensen i lördags, kom dock 1 dag sen så de blir nog tyvärr att jag får skjuta fram de en vecka då vi räknat på 32 dagar, men mensen har kommit på 35 och 36 dagar. Men nu gäller de att ladda inför nästa mens hihi, längtar så.. Hoppas att alla får tur nu efter sommaren..
    Har med sett en massa bebismagar på stranden eller sådan som precis fått, Men snart är de våran tur tjejer...

    Soliga kramar på er...

  • Nenne

    Hej allesammans!!

    Hoppas nui har/haft en bra sommar trotts mycket regn nu de sista.

    Jag skulle vilja ha lite råd från er. De är tänkt att jag ska börja spraya runt den 3 aug som mensen kommer som den ska. Hade min sista mens började den 4 juli. Men just i denna månaden så ska den så klart krångla. Fick en blödning på dag 16 som varade i ca 2 dagar. Kan få en mellan blödning ibland. Men idag på dag 25 har jag börjat att blöda lite igen. Va tycker ni att jag skall göra. Ska jag avvakta och se om de försvinner eller ska jag ringa till SU? Som sagt så brukar jag ha en menscykel på ca 33-36 dagar. Så detta har inte hänt tidigare. Brukar som sagt ha 1 mellan blödning ibland inte alltid. Har inte haft några som helst tecken på mens heller utan upptäckte blödningen idag efter att jag varit ute och joggat.
    Vet inte va jag ska göra.

    Tacksam för några tips eller om någon haft något liknande.

    Kram på er!!

  • Nenne

    På Sahlgrenska öppnar de inte fören nästa vecka. Så därför tänkte jag se hur ni hade gjort? Så typiskt!!
    Jag har lite färskare blod idag än igår. Men samma mängd ungefär som igår. Vill bara inte missa denna chansen denna månaden när man väntat så länge. Har fått lite mer ont i magen där nere också. Usch va är jobbigt att de inte har öppet.

    Ja jag har haft en bra sommar hittills. Jag går på semester om 1½ vecka.

  • Nenne

    Fick tillslut tag på en sjuksköterska på gynmottagningen på Sahlgrenska som tyckte att jag skulle avvakta då de inte var rikliga blödningar. Men usch va de känns jobbigänk om jag missar denna månaden bara för att SU har stängt och ingen kan exakt säga till mig vad jag skall göra.
    Har haft småblödningar i 3 dagar nu. Vill att de ska sluta nu så att den riktiga mensen kommer som den skall.
    Kändes dumt att ringa till en annan klinik och fråga. Men den Barnmoskan jag hade på Sahlgrenska sa att de skulle öppna denna veckan. Men hon var nog lite snurrig vid vårt samtal kändes så. Tyckte inte riktigt om henne.
    Men men, jag får väl vänta och se vad som händer. Hoppas som sagt bara inte att detta var/är min mens denna månaden. *orolig*

  • Nenne

    Ja hoppas jag gör rätt. Ska ringa direkt på måndag till SU då de öppnar och höra med dem. Jag ska ju inte ha mens fören om 9 dagar om den skall komma på samma dag i cykel som förra månaden. Men vi hade räknat med att börja spraya på måndag enl mina tidigare mensar. Men som sagt de är ju olika varje månad nu den sista tiden.

  • Nenne

    Ja hoppas jag gör rätt. Ska ringa direkt på måndag till SU då de öppnar och höra med dem. Jag ska ju inte ha mens fören om 9 dagar om den skall komma på samma dag i cykel som förra månaden. Men vi hade räknat med att börja spraya på måndag enl mina tidigare mensar. Men som sagt de är ju olika varje månad nu den sista tiden.

  • Nenne

    Hej tjejer!!

    Jag skulle behöva lie rådgivning hur jag ska gå tillväga!
    De är så att vi hade räknat ut att jag skulle börja spraya den 4 aug. Men mensen innan de var ca 3 dagar sen.
    Men nu har jag fortfarande inte börjat spraya för att jag fick på dag 25 i cykeln en blödning som inte var mensblödning för mig. Så jag tog detta som en mellanblödning då jag inte hade ett enda tecken på mens just då. Men nu är jag på dag 38 i cykeln och fortfarande ingen mens i sikte samt att jag gjort gravtest som varit neg. Så nu undrar jag hur länge till jag skall vänta eller om jag ska ta kontakt med SU igen. Känns ju som nu att den blödningen på dag 25 lika gärna kunnat vara mensen, eftersom de inte vill komma någon mens nu. Men som sagt så har jag aldrig så sparsam mens som den blödningen var.
    Någon som varit i någon liknande situation?
    Vet inte hur jag ska gå tillväga då jag bara vill starta och komma igång så länge man vi har väntat.

  • Nenne

    Hej allihopa!!

    Får ändra lite i listan ang mig själv. Fick till ett extra möte med BM i går ang att jag haft konstiga blödningar och att denna cykel varit konstig. Så nu bestämde vi att om inte mensen kommit nu på tisdag så ska jag börja ta provera för att få igång den och även börja spraya 22/8. Så nu känns de lite bättre trotts att de blev förskjutet ca 3 veckor men men, de är sånt man får ta när man inte har en menscykel som är som en klocka. Så nu längtar jag tills tisdag så man är på gång iallafall.
    Va kul att läsa att de är så många som är igång med sprayer och sprutor =)

    VÄNTRUM:
    tussilago 79, 29 år, UAS, försök nr 2.
    Pimbi, 38år, 1 IVF, 1 FET, Nytt försök aug/sept.
    Carolines, 27 år, 2 ICSI, Sprutstart vecka 34

    SPRAYSTART:
    13/8 - Drömmaromsmått, 22 år, försök nr 2 (ICSI), SU, prel ÄP v37
    Katja83, 26 år, försök nr 1 (ICSI), SU, spraystart i augusti prel ÄP v37
    Lillknas, 23 år, Försök nr 1 SU, Spraystart 22/8 prel ÄP v39
    Glaadis 34 år , försök nr 5 med återföring efter augustimensen
    Tösamajan, 32 år syskonförsök 3 (ICSI), väntar till senare i höst p.g.a. egen sjukdom
    Aqua84, 24 år. Försök 1, Falun, sprayar! prel äp v.38
    Tiago, 26 år. Försök nr 2, SU. Prel ÄP v 38.

    SPRUTSTART:
    Humlet, 36, p-piller 23/6-28/7, sprutstart 3/8 (IVF 1)
    *Tetinne, 28 år, försök nr 3 (ICSI), sprutstart augusti/september
    helenas83, 26 år, försök 1. 14/8
    Greta, 35 år, försök nr 2 (förra försöket avbröts), ICSI, SH, 12 aug, prel ÄP v 35

    ÄP:
    Humlet, 36 år, försök nr 1, ÄP 17 Augusti
    sabelis, 22 år, IVF nr 1, ÄP 18 augusti.

    ET:
    Spino, 34 år, försök nr 2, ET 16 Augusti

    FET: Slutaren, 29 år, ET i vår tidigt missfall, FET i augusti v. 35

    RUVARE:
    Önskar09, två misslyckade IVF, ett avbrutet FET, Nytt FET 10/8 TD26/8

    GRAVID:

Svar på tråden IVF i Augusti