• Anemone

Midsommargänget 17

Ny tråd - igen! {#lang_emotions_sunny}

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter, CM, Flinxan, Rallymoster, Binkan, Flodisen, Coccinelle, MiniTina, Pricken, Elin, TantT, Surfer, Oz, HG, Anemone, Esther, Toca, Bebbe
  • Svar på tråden Midsommargänget 17
  • flinx
    Anemone skrev 2009-06-05 11:32:41 följande:
    Men hallå Flinx! Mer info om Tussen tack. Är det samma karl alltså?Ja
    Haha *garvar*! Jag ska se om jag hittar tillbaka - snubblade på henne nånstans! återkommer!
  • Surfergirl

Hej på er!

Maken var plötsligt ledig idag, kompensation för att sjätte juni infaller på en lördag. Det var ju en trevlig överraskning, så nu är de på Lekstaden i Sisjön och busar. Har ni varit där, göteburgare? Kan rekommendera det, läs mer på www.lekstaden.se tror jag.

Bra att Esther blivit bra bemött på Östra, jag har ett par inte så bra händelser i bekantskapskretsen på sistone därifrån, så man får hoppas att det är olyckliga engångshändelser kombinerat med lite otur (fast ibland undrar man).

Lelle har varit utlånad till Trollhättan två dagar denna veckan så jag har haft trädgårdsrejs här när Thea varit på dagis. Kom ikapp rätt bra även om jag behövt tyå en vecka till... Han kryper och kravlar och racar runt nuförtiden, vill helst gå (man ska hålla honom i händerna då förstås) så är han som nöjdast.

Jobbigt för er som måste vakna massa gånger på natten. Här sovs det rätt bra, inatt sov Lelle 19.15-07.10 minsann (annars vaknar han 06.00 obevekligen), så jag tror jag ska stryka eftermiddagsvilan så kanske det blir en vana.

AW... herregud. Vilken film. Jag har tack och lov inte behövt sätta mig in i hennes metoder men jag är ju inget fan av det jag sett. Pantley tyckte jag var bra, och Juul såklart men annars tycker jag man klarar sig rätt långt på sunt förnuft.

Inga treor i vårt gäng heller, flera var i funderartagen för ett par år sedan men har backat efter vilda killar (mest kommit killar i vårt kompisgäng) och pustar fortfarande ut.

• Flodisen

Treor är inte på gång i våra kretsar heller. Bland kompisarna i den stad vi bor är det i princip bara vi som har barn. Vi vet att ett par försökt i typ 5 år (utan att ha kommit tillskott om utredning), ett annat par ska nog börja strax men de har bara varit tillsammans i ett år och bor inte ihop än. Och i huvudstaden har kompisar fått ettan, och funderar tveksamt på tvåan. Dock ett par som har två barn, som jag nog tror kommer skaffa en trea men först om några år. Tjejen skabörja på sitt första riktiga fasta jobb i höst efter en massa år av studier (med avbrott för baranfödande) och hon vill gärna jobba något år innan de börjar fundera på riktigt på 3:a.

Jag vill nog också ha en trea, men jag vill jobba, känna mig behövd, inte gå hemma ett tag först. Jag urless på att gå hemma!!! Frågar mig varje dag vad jag ska och vill göra till nästa höst. Plugga (vad?), jobba i kassan typ, få ett toppjobb som man vill ha (omöjlöigt i denna stad), öppna vandrarhem osv...

• toca

Det föds en massa barn omkring oss just nu och ALLA är små tjejer. Lustigt. När sonen föddes var det bara killar.

• toca

Gick förresten bra hos läkaren idag. Alla värden är under kontroll och inget som tyder på att vi måste sätta igång förlossningen. Hoppas jag går nästan hela tiden.
    Däremot ligger hon högt, liksom storebror gjorde, så risken är nog rätt stor att det blir kejsarsnitt igen. Jag hade en tanke om att jag kunde bli "igångsatt" (fånigt uttryck i det här sammanhanget) så fort mina värkar började. Det var ju först med prostagladin som det blev någon effekt av mina värkar sist. Men ev vill de inte göra en igångsättning på mig pga min historia. I så fall blir det alltså snitt. Känns helt okej, även om jag nu gärna testar vanlig förlossning. Men i ärlighetens namn - skit samma! Bara vi är hyfsat hela och friska så kvittar det hur hon kommer ut.

Odling? Tja, på den ätbara fronten har vi mycket riktigt mycket örter. Timjan, basilika och rosmarin framför allt. I trädgården finns även krusbär, vinbär och en del smultron. Men vi har tio stora balkonglådor också och ett antal krukor med "geranien" (undrar om det är pelargoner på svenska?) och annat färgglatt. Rosor har vi också gott om .
    I nästa hus ska det bli massor av rosor! Överallt!

Dags för marängsviss, Flodis?

Jag håller med Surfer. I nästan allt. Men framförallt när det gäller barnuppfostran, Juul och sunt förnuft.

• esther williams

Heja värdena, Toca! Heja dig! Snart framme ju.

Jättefin magbild., Flodis!

Härligt med nydagiset, Anemone!

Surfergirl skrev 2009-06-05 12:55:46 följande:
    Hej på er! Maken var plötsligt ledig idag, kompensation för att sjätte juni infaller på en lördag. Det var ju en trevlig överraskning, så nu är de på Lekstaden i Sisjön och busar. Har ni varit där, göteburgare?

Bra att Esther blivit bra bemött på Östra, jag har ett par inte så bra händelser i bekantskapskretsen på sistone därifrån, så man får hoppas att det är olyckliga engångshändelser kombinerat med lite otur (fast ibland undrar man).
    Nä, där har vi inte varit, men jag har varit på jagkt efter nånstans där Luvan kan få lekösa loss, ska kolla in!

Och jaa, det har varit super hela vägen på Östra (och Lundby där vi var med hans öron). man blir ju lättad och glad, jag hade inte alls förväntat mig så bra bemötande.
Svar på tråden Midsommargänget 17