Kajan skrev 2009-05-21 21:44:17 följande:
Dom har sagt att för brukade man operera bort alla skiljeväggar men att nu anser dom att det är riskabelt och att det är bättre att låta det vara. Men jag tror att det är olika för olika typer av skiljeväggar. Ibland opererar man visst. Jag tror att om man har en typ av skiljevägg som kallas septum är det vanligt med operation. Efter mitt första ma tog det 8-9 månader att bli gravid men de andra tre gångerna har det tagit 3-4 månader. Vi har verkligen prickat in alla äl-dagar plus många fler dagar för säkerhets skull. När det tog 8-9 månader kändes det helt omöjligt ett tag, men jag måste väl säga när jag kan se mer objektivt på det att det har tagit normallång tid för oss att bli gravida. Har det tagit lång tid för er? Mina två ma:n har också slutat med skrapning och så har jag ju gjort ett kejsarsnitt så jag har också tänkt tanken att något kan ha blivit skadat, men jag tror egentligen risken är liten. Usch, vad mycket du fick utstå med tre skrapningar vid ett ma! Jag hoppas verkligen det ska ordna sig för dig snart. Har ni "uppehåll" nu inför din undersökning?
Första gången blev vi gravida efter 4månader. Men andra gången tog det tid på sig, 12 månader. Jag hade faktist gett upp redan,trodde inte att jag kunde bli gravid igen. Vi hann tom starta en barnlöshetsutredning, men jag tog aldrig mina prover,för att jag fick känslan av att det inte behövdes. och visst fickjag ett plus veckan efter.
Njah, uppehåll har vi nog inte då vi inte anväder nått skydd nu(jag är latexallergiker, så vanliga kondomer funkar inte och zenith är värdelösa tycker vi), men vi tar det lite "lugnt".