• Behemot

Har du några böcker du skäms över i din bokhylla?

Jag har en Liza Maklund, en Jan Mårtensson och någon Camilla Läckberg...

Innan någon anklagar mig för att vara en snobb så skäms jag inte ett dugg över mina Elisabeth George eller mina Stephen King etc.  

De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Svar på tråden Har du några böcker du skäms över i din bokhylla?
  • Trailer T

Har inga böcker jag skäms för..Hade skämts mer om jag hade haft bokhylla emn inga böcker

• lövet2

Nja, jag skäms för vissa böcker pga utseendet. Mina Sagan om Ringen t ex, de är alldeles sönderlästa eftersom de varit flitigt utlånade. Några till av böckerna ser lika hemska ut!
    Men annars så har jag rensat ut de böcker jag inte gillar från bokhyllan!

Feel lucky today?
  • Tecken

Flera! Typ alla min mans Slas-böcker, hans Kalle Anka storpocket, alla hans Stephen King-böcker osv osv.

• ulrikac

Skäms bara över en del böckers utseende. Mina favoriter är sönder lästa, rensade ut böcker för ett par år sedan och äger inte så mycket böcker längre men det blir fler och fler.
    Har köpt lite nya böcker nu som är tänkt att de ska bli lästa i sommar.

Hur mycket böcker äger ni?

• Behemot
    ulrikac skrev 2009-05-17 09:04:10 följande:
    Ungefär två Billys minus två hyllor för annat jox
  • moonweb

Ja, Sagan om Valhalla av Johanne Hildebrant. Riktig smörja. {#lang_emotions_undecided} Vet inte varför jag har kvar dem, borde ge bort dem eller slänga (vill inte utsätta någon annan för att läsa smörjan).

• Majblomma12
    Kul tråd!

Skäms gör jag inte. Jag har däremot delat upp bokhyllan i två "läger": i den ena står kurslitteratur, facklitteratur, populärvetenskap, skönlitteratur av bättre kvalité osv. I den andra står all fantasy, alla DVD-filmer, all sci-fi och all skräcklitteratur. Jag gillar den uppdelningen, det gör det enkelt för mig att hitta.
    Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead!
  • Behemot
    moonweb skrev 2009-05-17 09:06:23 följande:
    Ja, Sagan om Valhalla av Johanne Hildebrant. Riktig smörja. Vet inte varför jag har kvar dem, borde ge bort dem eller slänga (vill inte utsätta någon annan för att läsa smörjan).
    Jag klarar inte av att slänga böcker... jag ger ofta bort böcker men då är det ju böcker som jag vill att andra ska få läsa.

Jag hittade en Marian Keyes också, lägger till den på skämslistan... det kändes verkligen som att jag slösade bort 15 minuter av mitt liv när jag läste den.
  • Majblomma12
    ulrikac skrev 2009-05-17 09:04:10 följande:
    Jag har två stora bokhyllor som går från golv till tak och de är väl omkring tre meter breda, så jag har en del.
    Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead!
  • Behemot
    Behemot skrev 2009-05-17 09:06:00 följande:
    Ungefär två Billys minus två hyllor för annat jox
    glömde att jag har en liten bokhylla i sovrummet och en låda under sängen också

*känner mig som en alkoholist som gömmer flaskorna*
Svar på tråden Har du några böcker du skäms över i din bokhylla?