• NikeLola

Skostorlek 19...Vilken ålder??

När hade ditt barn storlek 19 i skor? Strax innan 1 år?

• Svar på tråden Skostorlek 19...Vilken ålder??
  • mumlan1

Emilia har stl 19 nu och hon är 14 månader...Det är ju olika...

• Annica71

Osäker men min Tiffany kan precis ha 16 nu, stortån är ända fram och hon är 8 veckor gammal

• yaz

Julia är 10 månader och har 19

• Mickis74

runt 10 månader skulle jag gissa på...

• Mysan23

MIn lilla tjej hade storlek 19 när hon var 9-11 månader.

• Venus

Min dotter hade storlek 18 på sina första sandaler, dessa hade hon tills hösten kom  Höstskorna var storlek 20 på och då var hon 16-17 månader
    Sonens första skor var det storlek 21 på och då var han 10 månader

• Dino78

När min dotter blir 6 månader ska jag byta till sittvagn. Och köpa ett par skor antar jag att jag ska göra då med? Vilken storlek har en 6-månaders?

• lurv

Min Kotte började gå när han var 8½ månad och han har storlek 21 i sina första skor som vi köpte då.

• väntar o längtar

Det är så olika när barn kan ha en viss storlek. Enda sättet är att mäta barnets fot och så mäta skon i butiken för att få en bra storlek.

Så länge barnet inte går utan bara har skon för att det är fint i vagnen gör det inget om skon är lite stor. När barnet väl börjar gå lite så bör skon vara i så perfekt passform som det går.

Dino78:
    Tänk på att köpa ett par skor som är enkla att öppna upp ordentligt då barnet inte kan hjälpa till så mycket själv i den åldern att sätta ner foten i skon.

• Norahs mamma

Norah är 5,5 månad å har 19... (Borde ha en storlek större)

• Isabel04

Tilde har 18-19 nu och hon är ett år. Lite olika på olika skor...

• Chanette

Vår tjej är snart året och har nu stlk 19, men hennes kusin som är 3 mån äldre hade 22 vid året. Så detta med storlekar är från barn till barn precis som kläder.

• maras

Det är nog olika på barn, min dotter är 10 mån o har stl 21 i skor.

• joh99

Olika märken är olika stora så mät barnets fot och sen inne i skon så får den bästa skon. Fråga i skoaffären. Vi fick jättebra hjälp.
    Sonen har för övrigt storlek 19 och är 9 månader.

Svar på tråden Skostorlek 19...Vilken ålder??