Skostorlek 19...Vilken ålder??
När hade ditt barn storlek 19 i skor? Strax innan 1 år?
När hade ditt barn storlek 19 i skor? Strax innan 1 år?
Emilia har stl 19 nu och hon är 14 månader...Det är ju olika...
Osäker men min Tiffany kan precis ha 16 nu, stortån är ända fram och hon är 8 veckor gammal
Julia är 10 månader och har 19
runt 10 månader skulle jag gissa på...
MIn lilla tjej hade storlek 19 när hon var 9-11 månader.
Min dotter hade storlek 18 på sina första sandaler, dessa hade hon tills hösten kom Höstskorna var storlek 20 på och då var hon 16-17 månader
Sonens första skor var det storlek 21 på och då var han 10 månader
När min dotter blir 6 månader ska jag byta till sittvagn. Och köpa ett par skor antar jag att jag ska göra då med? Vilken storlek har en 6-månaders?
Min Kotte började gå när han var 8½ månad och han har storlek 21 i sina första skor som vi köpte då.
Min lilltjej är snart 6 mån och jag köpte stl 19 till henne nu.
Det är så olika när barn kan ha en viss storlek. Enda sättet är att mäta barnets fot och så mäta skon i butiken för att få en bra storlek.
Så länge barnet inte går utan bara har skon för att det är fint i vagnen gör det inget om skon är lite stor. När barnet väl börjar gå lite så bör skon vara i så perfekt passform som det går.
Dino78:
Tänk på att köpa ett par skor som är enkla att öppna upp ordentligt då barnet inte kan hjälpa till så mycket själv i den åldern att sätta ner foten i skon.
Norah är 5,5 månad å har 19... (Borde ha en storlek större)
6 månader
Tilde har 18-19 nu och hon är ett år. Lite olika på olika skor...
Vår tjej är snart året och har nu stlk 19, men hennes kusin som är 3 mån äldre hade 22 vid året. Så detta med storlekar är från barn till barn precis som kläder.
Det är nog olika på barn, min dotter är 10 mån o har stl 21 i skor.
Olika märken är olika stora så mät barnets fot och sen inne i skon så får den bästa skon. Fråga i skoaffären. Vi fick jättebra hjälp.
Sonen har för övrigt storlek 19 och är 9 månader.