• anne h

ledsagare åt sitt barn?

060810 skrev 2009-05-17 18:37:49 följande:
    Tänk på att de kräver ett intyg på att hon behöver ledsagare!Vi åkte till Ölands djurpark med min autistiske bror i somras (jag och barnen är vi då alltså) och jag fick inte gå in som ledsagare till honom eftersom vi inte fått intyget från kommunen eller var det nu var ifrån innan vi skulle åka. Hade ringt innan och pratat med dem, men det hjälpte inte när vi väl kom dit utan jag fick lösa entré ändå och vi fick inga pengar tillbaka heller.Så tänk på att ha med intyg så ni slipper problem.Ha så trevligt och hoppas ni får en härlig sommar! :)
    Vad är det för intyg och vem skriver ut ett sådant?
    Min son har haft ledsagare flera år, ingen har någonsin krävt att få se något intyg..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    SaramedM skrev 2009-05-19 14:06:08 följande:
    Junibacken; Gratis inträde om man säger till i kassan, de menade att ingen ljuger om att barnet har ett funktionshinder !Kul med någon som tror på föräldrarna!
    Där sa de själva till att jag kunde gå som ledsagare! *tack, Junibacken!*
    SaramedM skrev 2009-05-19 14:06:54 följande:
    Ursäkta att jag bombar listan....Kolmården; intyg krävs om funktionshindret inte syns
    Jaså? sonen fick inte ta med gratis ledsagare i fjol eller förfjol heller! -och hos honom syns det, definitivt!
    SaramedM skrev 2009-05-19 13:35:14 följande:
    Ja kneippbyn förstJa det skulle vi göra tycker jagSkansen och skansen akvariet kräver intyg om funktioshindret inte syns, då går ledsagare in gratisGröna lund har jag mailat
    Skansen tvänekade i fjol, har de alltså ändrat nu? Där fick ledsagaren betala när ajg frågade..
  • anne h
    SaramedM skrev 2009-06-04 15:24:17 följande:
    Uppdateringen är att jag mailade deras info mail och berättade vad somhade hänt och de betalar bägge våra årskort, ber som hemskt mycket om ursäkt och ska se till att kassa personalen i fortsättningen vet att ledsagare inte behöver intyg
    Va bra!
Svar på tråden ledsagare åt sitt barn?