• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • jeaxx77

fru I: Jonas har fortf inte fått sina pappadagar o Visa blev 7 v igår. Mina fp kommer dock som de ska.

• Thullan
    fru I: Vi har båda fått vara pengar som vi ska o fort. Jag lämnade visseligen in mina papper väldigt tidigt men sambon har e-leg o han får pengar väldigt fort hela tiden. surt när det ska krångla.
  • Annizsj

Här har det varit två tuffa dygn. ANDRA mjölkstockningen nu på 4 veckor. Orkar inte med detta. Är helt slut i kroppen och har fortf feber PLUS att Viggo väcker mig konstant på nätterna. Tyvärr inte alltid för att äta, just det man vill jue. Sen har han svårt att somna om... Hoppas det blir bättre snart. Han är liksom inte nöjd med nåt längre, 1-månads kris kanske?????

Har fått en bärsjal i 30-års present, men kan inte knyta den. Hade tänkt ta med den igår å få lite hjälp av er experter Känns så surt att inte kunna använda den. Tycker han sitter så dåligt i babybjörn plus att jag får ont i ryggen efter en stund.

E o D-- Hur länge varade din mjölkstockning? De säger ju att man ska söka hjälp om inte febern försvunnit efter 2 dygn. Har du pupmat ngt? Jag gjorde det idag, så gött. Det liksom sprutar mjölk här, omöligt för Viggo att få i sig allt. Annars äter han ju som en häst och väger hela 4870 gram.....så han har verkligen lagt på sig hull

Ska försöka orka göra lite mat nu.......

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Min man fick sina pengar för pappadagarna igår. Men då var vi slarviga och skickade in papprena först för ett par veckor sedan, så de var rätt snabba ändå.

Annizsj: Usch vad jobbigt med mjölkstockning igen! Jag har fått det två gånger också, första gången fick jag feber en kväll men lyckades stoppa det innan det blev värre. Nu sist kom jag aldrig så långt som till feber innan jag hann stoppa det faktiskt. Så jag har nog haft tur.

Idag har vi varit på en föräldragrupp på bvc. Jätteroligt! Erik verkade tycka om när alla sjöng.

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • fru Ingeborg

Annizsj inte kul.... stackare.... Vad för bärsjal fick du??? Fick du en beskrivning med?? Finns jättebra steg för steg beskrivningar... De krävs ju lite övning innan man får till de bra... Jag har bara använt mig av 2 knytningar då den ena funkar för både att knyta så de sitter framåt o bakåt, och den andra så de sitter på höften när de är lite större. Kan försöka hitta en bildbeskrivning åt dig om du vill (men då måste jag veta namnet på sjalen)

Vi har precis räknat på FK pengarna.. det är nästan 7000 som de sa skulle komma igår men som ffa inte kommit eller fått något datum på.. (och då är inte mina fp dagar med där för de kommer i morgon)

• Caranlachiel

Annizsj: Det finns en hel del bra beskrivningar på www.sjalbarn.se

• Elof och Dagny

fuck!!! hade skrivit värsta långa inlägget å så bara får datorn för sig hade leva sig egna liv, så allt försvinner!

*Kira 070516 & Isolde 090421*
  • Elof och Dagny

sammanfattningsvis: har ett monster hemma! är det nån som är intresserad har jag en väldigt billig 2-åring till salu! hon är som förbytt, skriker hela dagarna, slåss för att provocera, lyssnar inte alls (antar att hon har massa vaxproppar i öronen... ) och gör allt hon inte får, bara för att... om nån sett en söt å go tjej som ser ut som min kiris, så får ni gärna säga till!

sen fick jag igår inse att jag tydligen fortfarande ser gravid ut. åkte till tygaffären och köpte mudd. då sa hon i kassan "ska du köpa mudd nu till den växande maggen?". orkade inte bry mig utan sa bara "mmm" och var glad när jag kunde åka hem igen och dra täcket över mig...

• Elof och Dagny

vad sägs om en ny träff?? vill ha nåt å se fram emot ju... gärna fm-tid, är ju sista veckorna innan kira ska vara hemma hela sommarn!

• Caranlachiel

EoD: Jag är med på en träff. Har ju lyckats missa alla gånger hittills, Erik har inte fått vara med en enda gång!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09