• Mizzz

Vi från Linköping Del:4

Firstandhappy skrev 2009-05-20 21:39:05 följande:
    och min mat kommer hem till mig utan att jag behöver hämta den eller mannen... hahahahah synd bara att jag blev på pisshumör för en skitsak o är sur bara därför nu... blääää hatar hormoner... Ringer mannen o frågar om han är klar för att komma hem efter kl typ 22.30, nja jag får skjuts hem så om du vill åka o köpa mat nu o sen gå o lägga dig så är det ok för mig får jag till svar... hmmm sätter mig inte i bilen o åker till mc donalds om ajg inte måste tycker jag men är skithungrig, slänger på luren i örat på stackars människan. Han ringer upp IGEN o säger att vill du ha mat så åker vi o köper det om ca 30 minuter till dig sen kommer jag hem direkt... skrikande hysterisk kvinnas svar på det... MEN JAG ÄR HUNGRIG NUUUUUUU.. hmmm?? slutledningen i detta, ska jag köpa mat själv blir det EFTER 22.30 vilket tydligen är helt ok och då måste jag själv sätta mig i bilen o göra det, mannen kan köpa med sig hem o jag slipper köra och jag får den garanterat nästan en timme tidigare, men neeeeeeeeeeej då, då ligger jag i sängen o gråter istället o tycker synd om mig själv.. Någon som vill ta över mig??? Kommer lämna min sambo av ren sympati för honom..
    Nja, jag skulle nog inte fixa dig heller

...Men... du kan ju alltid prova med brevbäraren?
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-20 22:02:51 följande:

Lillisen: Ville du ta en fika på stan på fredag eftermiddag, vid typ 16 kanske? Vattengympan på lunchen är inställd.
    Ja, det kan vi väl göra
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-20 22:07:00 följande:

Kul Jag lämnar barnen hemma Ska vi ses vid H&M kl. 16 så kan vi bestämma ställe då?
    Låter bra! Påminn mig gärna under nån timme innan så jag inte glömer av tiden. Ska ju sitta i skolan och plugga innan
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-27 19:39:06 följande:

Hemma igen efter egentid på stan. När jag kom hem nu så var båda barnen nattade o sov, lyx! Jag har två affärer kvar att kolla igenom i morgon, men det lutar mot en lite finare middagsklänning eller vad man ska kalla den, i rosa såklart Den eller en annan rosa lite somrigare klänning, båda på gina tricot. Kollade på joy o de var jättefina, men passade inte så bra på mig. Kollade på Lindex oxå o hittade en såå fin rosa klänning, men den var för lång, såg inte bra ut. Hittade en superfin lite balaktig klänning på Sisters som dessutom var nedsatt från 799 kr till 299 kr, den satt jättebra, men tyget var väldigt tjockt o eftersom bröllopet är i mitten av juli så känns det som jag kommer svettas en hel del, var ju synd eftersom priset var kanon.
    Trevligt att du hittat något fint! Önskar jag hade kunnat vara med, men fortfarande två tentor kvar att göra innan sommarlovet tar fart!

Min systers klänning, som jag beställt från kina, kom igår. Den var jäääääte fin!! Precis som på bilden, nu hoppas vi bara att den passar för jag har ju ingen möjlighet att åka upp och pröva den på henne. Hon är ju bara 11 så risken finns ju oxå att hon växer!
    www.landybridal.com/Product/Pro1609.Html
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-28 08:39:16 följande:

Fy fasen! Läste precis på corren om kvinnan som blev mördad här i Lambohov i natt. Fy vad otäckt! Nu är det ju verkligen jättenära oss. Jag ska snart gå där borta, ska till Öf.
    Ja, sköt att se dig här inne iaf!! Hon är/var ju i samma ålder som oss. Av bilden i corren att döma (om cykeln är hennes) hade hon nog barn oxå
  • Mizzz

Usch, Sambon messa nyss. Tjejen som blev mördad hade en liten dotter på 2,5 år.. en arbetskompis till honom har tydligen barn på samma dagis..

• Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-28 13:27:25 följande:

Har varit på ÖF o där var ju såklart det stora samtalsämnet mordet här.. Ett kriscenter finns nu i kyrkan dit man kan gå o prata eller tända ljus. En tjej berättade att det är hennes granne som blivit mördad. Hon har man o ett litet barn i 1-2 års åldern Fy såå hemskt! Åkte förbi där med bussen förut då jag var en snabbis på stan o allt är avspärrat. En annan tjej på ÖF berättade att på hennes sons dagis har de låst dörrarna idag o de har extra personal när de ska gå ut. För ingen vet ju vad det är för stolle som gjort detta, om det är en pyskisk sjuk människa eller om det är relaterat till henne. Såå otäckt när de inte har nån misstänkt o ingen vet nånting. Det gör ju att man känner sig väldigt osäker att gå ute på kvällarna. Det har gått på nyheterna hela morgon tydligen o telefonen gick varm på ÖF för att folk ville fråga saker om nån visste nåt.
    Dom har anhållit två personer.. Troligtvis rätt oxå eftersom de hittat saker tillhörande kvinnan i lägenheten..
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-05-28 14:34:03 följande:
    Det hände strax efter midnatt... Ja vet lite mer än det som sägs på nyheterna och som står i tidningen men jag vet inte om ja får säga saker å ting så det är nog lika bra att vara tyst om det.
    usch, jag har fått reda på vem det var, känns ännu värre när man har en bild på personen.
  • Mizzz
    thelifesaviour skrev 2009-05-28 14:40:04 följande:
    Hon var tydligen lärarstudent med en dotter på två år, så det är ju högst troligt att jag kan ha stött på henne någon gång. :(
    nej, psykologi studerade hon..
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-05-28 14:55:25 följande:
    Polisen ringde Tedde nyss, dom ringar alla som va där eller jobba i natt å frågar efter iaktagelser å så.. Dom fick in ett larm innan detta (det va så det starta) om en man som tagit massa tabletter å skurit sig själv me en kniv å sen dragit ut, troligtvis är det han dom gripit då. För det va misstanke om ett samband där från början..
    usch.. blir bara mer och mer tragiskt detta!

ska aldrig mer ta mig genom stan ensam, blir taxi från dörr till dörr!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4