• Mizzz

Vi från Linköping Del:4

Pasa för övrigt på att sova så mkt du kan nu! det kan ju bli ganska jobbigt annars.. Själv var jag vaken i 72h i sträck när Linus kom. INTE smart gjort av mig att låta bli att sova natten innan

• Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-12 12:32:37 följande:
    Ska det inte va skitdåligt väder nu?
    Nepp, enl smhi ska det bli bättre väder på söndag/måndag
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-12 12:34:25 följande:
    Ja själv är född i snöstorm ja å det gick ju bra det me Tror faktist ja hällre ligger inne å har ont när det spöregnar (är lite mysigt då tycker ja) än om det är gassande sol ute..
    Ja alla tycker ju olika..

När Linus föddes var det jätte fint väder (första vårdagen i april), och jag minns hur BM sa "det var en fin dag att föda barn på"..
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-12 12:35:42 följande:
    ja ligger mäst hela tiden men sömnen på nättern har ja super svårt med.. men ja ska be om nåt att sova på när vi är inne i morron för annars kommer det inte bli nån sömn alls, det vet ja..
    Ja, kanske en liten fördos på ryggbedövningen
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-12 12:40:01 följande:
    hehe ja eller en tablett skulle någ räcka långt
    Eee, du vet,när du förhandlar måste du börja högt och sen mötas nån stans på mitten!
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-12 12:45:28 följande:
    Ja det är sant, får jobba på det tills i morron
    Du får börja med att kräva narkosläkare och grejjer hemma!
  • Mizzz

Om nån timme ska jag och hämta Linus, sen kommer hans morfar och hälsar på!

• Mizzz

Fru Tzoanidis: Vilken tid är det som gäller imorrn? Är du nervös?

• Mizzz
    dinana skrev 2009-06-12 23:17:09 följande:
    Vi har upptäckt en förädare i lägenheten. En av katterna (??) har strätt på möblerna men jag kan inte säga vem eller vart. Det stinker ner halva lägenheten i alla fall och jag undrar nu hur man skall få bort doften? (katten??).
    Ättika tar bort doften. Citron löser problemet med katten, katter (de flesta) hatar citron, så blanda citron och vatten och spruta med en blomspruta där katten inte får vara.

Har ni kastrerat? Annars är nog det en bra idé, de slutar oftast markera då. Om ni har det så kan det vara når annat fel, tex urinvägsinfektion, njursten osv. Så oavsett, ta kontakt med vet!
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2009-06-12 23:55:55 följande:
    Ättika tar bort doften. Citron löser problemet med katten, katter (de flesta) hatar citron, så blanda citron och vatten och spruta med en blomspruta där katten inte får vara. Har ni kastrerat? Annars är nog det en bra idé, de slutar oftast markera då. Om ni har det så kan det vara når annat fel, tex urinvägsinfektion, njursten osv. Så oavsett, ta kontakt med vet!
    Glömde: ibland kan det vara en protest mot något nytt, tex en liten Leonard ;)
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4