Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 19:46:58 följande:
Dagis är bra, men hade helst väntat till han blev två år
iaf, men inte mycket att göra åt, är
iaf glad över att jag kunde vara hema lite längre denna gång än med Leo, så Vincent är 4 månader äldre än vad Leo var när han började dagis.Usch, här gjorde Vincent värsta vurpan förut, jag höll honom i famnen o skulle precis gå upp med honom o sätta på pyjamas, då kastar han sig ur min famn o jag tappar honom rakt ner i golvet så han landar med näs sidan så att säga först. ILLVRÅL!! Han blödde som bara den ur munnen o från hakan o ett tag trodde vi att han dessutom brytit sig för han bara skrek rakt ut utan att vi fick kontakt med honom, i säkert 30 minuter. Men vi kände o klämde så gott det gick o det verkar som han "bara" fick ont i munnen. Sen var han supertrött oxå så det kan ha varit så att det blev värre då oxå, så vi gav en supp o sen skulle vi ge välling men det vägrade han att äta. Han somnade direkt sittandes mot mig, sååå söt! Vi tog ner en madrass hit ner så nu ligger han o sover på golvet så vi kan ha lite koll på honom. Stackarn, han verkar vara en liten olycksfågel, men kanske inte så konstigt eftersom han är så vild Han gör så att hans mammas sätter sitt hjärta i halsgropen många ggr! Leo var inte alls så här eller inte nu heller för den delen, han är mycket lugnare o har inte skadat sig så mycket så vi är inte vana.
Men lilla hjärtat då!
Lucas slår sig mkt mer än vad Liam gjorde när han var liten. Lucas har slagit i munnen flera ggr så det har blött så in i norden, har fått åka till tandläkarn med honom också. För ett tag sen ramlade han precis som Vincent rakt ned med ansiktet först från rutchkanan och han blev slö osv och somnade men det var ingen fara som tur var.