Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 12:25:06 följande:
    Nej, jag har ju ändå den turen att jag kommer kunna stryra lite över tiderna själv under hösten eftersom jag pluggar hemifrån. Sen from januari så blir väl barnen 15 timmars barn tills jag hittat ett jobb för då blir jag arbetslös, om jag inte pluggar mera under våren.
    Jag har ju inte en aning om vad jag ska göra i höst. Så till en början blir ju Lucas 15h barn.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 19:46:58 följande:
    Dagis är bra, men hade helst väntat till han blev två år iaf, men inte mycket att göra åt, är iaf glad över att jag kunde vara hema lite längre denna gång än med Leo, så Vincent är 4 månader äldre än vad Leo var när han började dagis.Usch, här gjorde Vincent värsta vurpan förut, jag höll honom i famnen o skulle precis gå upp med honom o sätta på pyjamas, då kastar han sig ur min famn o jag tappar honom rakt ner i golvet så han landar med näs sidan så att säga först. ILLVRÅL!! Han blödde som bara den ur munnen o från hakan o ett tag trodde vi att han dessutom brytit sig för han bara skrek rakt ut utan att vi fick kontakt med honom, i säkert 30 minuter. Men vi kände o klämde så gott det gick o det verkar som han "bara" fick ont i munnen. Sen var han supertrött oxå så det kan ha varit så att det blev värre då oxå, så vi gav en supp o sen skulle vi ge välling men det vägrade han att äta. Han somnade direkt sittandes mot mig, sååå söt!  Vi tog ner en madrass hit ner så nu ligger han o sover på golvet så vi kan ha lite koll på honom. Stackarn, han verkar vara en liten olycksfågel, men kanske inte så konstigt eftersom han är så vild Han gör så att hans mammas sätter sitt hjärta i halsgropen många ggr! Leo var inte alls så här eller inte nu heller för den delen, han är mycket lugnare o har inte skadat sig så mycket så vi är inte vana.
    Men lilla hjärtat då!
    Lucas slår sig mkt mer än vad Liam gjorde när han var liten. Lucas har slagit i munnen flera ggr så det har blött så in i norden, har fått åka till tandläkarn med honom också. För ett tag sen ramlade han precis som Vincent rakt ned med ansiktet först från rutchkanan och han blev slö osv och somnade men det var ingen fara som tur var.
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 22:25:51 följande:
    Ja, vi får se imorgon hur det är med tänderna, jag tyckte jag kände att ena tanden var lös, men fick inte känna så mycket. Hoppas inte det. Vincent blev inte slö som tur var. Nu är han dock vaken, han vill inte sova just nu utan kollar på cityakuten med oss, sen ska vi gå o lägga oss o hoppas att han somnar.
    Bara att ni ringer tandläkarn imorron så en sköterska får kolla på det. Även om det inte blivit nåt nu så skriver de in det i hans journal där och så får ni anmäla det till ert försäkringsbolag ifall det blev nåt på de permanenta tänder, kan tydligen bli så även om de inte kommit upp.
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-16 13:24:58 följande:
    De säger bara att de inte gör nåt åt det för han är så liten.
     Det de gjorde på Lucas var ju att känna på tänderna och kolla osv. Och vi hade inte problem alls med att få komma in, man får ju komma till en tandsköterska så det vore ju inte så svårt för dem att ge er en tid dit. Ring igen och ligg på för de kan inte säga nej när du vill att de ska kika på det.
  • Maria84
    dinana skrev 2009-06-16 22:36:49 följande:
    Aha, okej... å får vi hoppas att man får lite pengar den 25e då... eller om de missat min begäran helt. Brukar man inte få papper på det i förväg? ..att man skall få pengar ett visst datum. Kommer inte ihåg.
    När man får utbetalt, alltså vilket datum, beror ju på när i månaden man är född.. De betalar ju ut 25-27:e.
  • Maria84
    dinana skrev 2009-06-16 22:47:49 följande:
    Mm, har för mig att jag får den 25e eftersom jag är född den 5e, men är inte helt säker på det.
    Då får du ut den 25:e. Du kan ju logga in på fk:s hemsida och kolla om du får nåt utbetalt den här månaden.
  • Maria84

Var inne på FK:s hemsida för att försöka ändra antalet dagar och då  har de gjort om hela sidan.. Tyckte den var rörig tidigare men den är ju lika rörig nu. Och inte funkar det som jag vill!

• Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-17 11:21:26 följande:
    Vilken tur att jag stod på mig, kan vara lite mjäkig ibland, men när det gäller mina barn så gör jag allt för dem! Jag ringde tandläkaren idag igen o fick komma på en gång! Väl där upptäcker de att tanden inte gått av som jag trodde, den har vandrat upp mot käkbenet, så vi ska tillbaka om två veckor igen o se hur det ser ut då. I värsta fall måste de ta bort tanden så den inte skaver mot de permanenta tänderna, stackars min plutt Men tur ändå att det "bara" är mjölktänder.
    Vilken tur att ni fick komma dit! Hoppas att det ser bra ut nästa gång så han inte behöver ta bort den.
  • Maria84

Idag har Lucas fått platserbjudande på samma dagis som Liam gick på! Gissa om jag blev glad över att han fick gå där! Tackade ja direkt såklart Så nu har han dagisplats från mitten av september, bara frågan hur man ska lösa allt innan dess.

• Maria84

Vi var också på Maxi, runt 15-tiden tror jag det var. Fullt på hela parkeringen, var inte bara där visserligen för det var lika fullt på Ikeaparkeringen.
    Potatis fanns det rätt gott om som sagt.

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4