Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-05-24 10:49:06 följande:
    Den rondellen har funnits så länge ja bott i stan å ja har ju bott här lite mer än 4 år nu Ja det är en bit att gå från stationen, men om man går över gumpekullabron å kommer ut bakom cloetta center så är det faktist inte så fasligt långt, en ganska skön promenad
    Jaha, det kanske den har, fick för mig att det kanske var nåt år sen Men jag har ju bott här i 6 år o när jag flyttade hit så fanns den iaf inte
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Nu har våra gäster nyss åkt hem. Vi har haft jättetrevligt o det gick väldigt bra med så många barn här, kändes dock som ett litet dagis vid måltiderna Alla sov bra under natten o sen var det full aktivitet på alla barnen kl 8 imorse. Vi åkte sen till busfabriken o det var jättekul för alla barn o vuxna oxå
    Nu ska vi bara slappa o njuta av tystnaden av att bara ha två barn För det blev ju ganska högljudd mellan åt.

Här märktes det tydligt att barnen var trötta efter en helg med massa bus. De somnade redan 18.30 igår, en halvtimme tidigare än vad de brukar. Sen sov de en timme längre imorse båda två, så vi fick sovmorgon till 7 Tur att sambon har flex på sitt jobb, men tror att han hann i tid ändå.

Nu ska vi snart ge oss ut o leka på tomten o lekparken, hade tänkt att gå till ÖF idag först, men inget kul att sitta inne när det är så fint väder ju.

Nån som har nåt bra tips på affär där de har fina klänningar? Behöver åka på stan nångång denna vecka o köpa klänning till bröllopet som vi ska på i juli.

Fru T skrev 2009-05-25 12:19:45 följande:
    Lindex har massa söta nu, dom andra har ja inte spanat på än..
    Ja, där såg jag några när jag var där som hastigast häromdagen, får spana där.
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 12:31:17 följande:
    Även Kappahl har mycket fint!Jag har varit så duktig nu, bakat 60 st dumlekakor och klippt gräset. Nu blir det att slappa tills jag ska hämta Elin på dagis.
    Då ska jag kika där oxå Vill ha nåt fint, somrigt, men ändå lite mer än bara vardagsklänning eftersom det är ett mycket klassiskt bröllop vi ska på. Fast det ska ändå vara rimligt pris för plånboken är inte alls för tjock just nu.

Vad duktig du är
    Fru T skrev 2009-05-25 19:23:19 följande:
    guu va trist det är här inne nuförtin! är det bara ja som inte har nå liv
    Jag har bara tid att sitta nån enstaka sekund mitt på dagen O sen har jag mera tid på kvällarna, men det verkar inte vara nån annan som har tid då ändå, för det har varit ganska dött i tråden flera dagar nu
    Idag är det det väl fina vädret som lockat ut alla kanske, vi har inte varit inne mycket iaf.

På mig stirrar många oxå när vi är iväg med barnen o antagligen för att jag ser ung ut. Jag är "bara" 26 o har två barn, men många säger ju att jag ser yngre ut så det kanske är därför. Hörde en gång två tanter som diskuterade mig, de pratade högt för att jag skulle höra, de undrade varför man skaffade barn innan man fyllt 20 år o varför man har två barn vid så ung ålder, då var jag ändå 25 år. Så jag gick fram till dem o sa "vill ni se mitt leg, jag är långt över 20"

Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:22:27 följande:
    Jag var bara 24 skulle fylla 25 när jag fick mitt 3:e barn.
    Oj, ja o det är ju inte så superungt ändå när man är 24-25, men kanske att ha 3 barn då.
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:29:12 följande:
    Fast det var lite annorlunda på den tiden. Lite vanligare att man skaffade barn i 20-årsåldern än vad det är nu. Jag var ju 20 när jag fick min första dotter. Då var det många som tittade på mig, fast jag såg iofs inte äldre ut än 15 år.Nu tittar folk ganska mycket också, fast mest när jag har alla döttrar med mig. Många undrar hur jag kan börja om när mina stora är så stora som dom är. Men det är nog det bästa jag gjort!
    Det är ju jättebra att ha ett glapp där, då kan ju de äldre barnen hjälpa till o de tycker det är kul att få syskon. Jag skulle oxå kunna tänka mig att få en sladdis sen, men jag är så förbenat bebis sugen så jag kan inte vänta typ 10 år till
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4