Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-06-09 21:11:47 följande:
    Ja, jag tycker jag var ganska duktig faktiskt Ja, det har du så rätt i, man ska ta hand om varandra! Men ååå så skönt att åka då när hösten är som tråkigast Hur länge blir ni borta? Det var en person som hade lösen...jag kan tyvärr inte förklara här eftersom det finns en person som säkert läser det jag skriver (ingen som ni känner, vara glada för det)....iaf så kommer det komma en ny lite senare, när jag har lite mer ork. Jag vill gärna se bilder från ditt bröllop på dig och din romantiska man
    Vet jag vem?
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-06-09 21:45:27 följande:
    Klart att friskt luft är bra, men fy vad tråkigt det är att gå ut och gå!Skulle jag inte ha hundarna så skulle jag nog aldrig gå ut
    Det underlättar troligen att ha hundar, som måste rastas, för att komma ut på promenad. Men då återigen går man promenad av en annan orsak än att bara var aute med barnvagnen.Nä, sitta still är inte roligt Jag tycker dock att det finns roligare motionsformer än promenader.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-09 21:40:42 följande:
    Jag går dels för min egen del, men oxå för att iaf Vincent alltid velat sova i vagnen ute. Med musik är det roligare
    Då är det kanske praktiskt, om barnet sövs på ett bra sätt. Får väl göra som du och ladda mp3-spelaren, om jag ska ut ensam.

LillaLilli skrev 2009-06-09 21:37:52 följande:
    troligen är det välför allas skull hoppas jag... för frisk luft är ju bra för stora som små! :D och motionen är ju inte heller fel ;P nej ensam är inte så kul, men jag brukar iaf ha med mig musik, det underlättar lite!
    Fast det finns roligare motionsformer tycker jag. Får kanske köp amig en sån dör löpvagn. ;) Fast springa är nte heller så kul egentligen, när jag tänker efter. Det är faktistk ganska jobbigt. ;) Men fotboll is the shit. =D
  • Apipoulai
    Mizzz skrev 2009-06-09 22:04:18 följande:
    5 år, och jag har precis gjort färdigt andra året ;)
    Då har du din sysselsättning klar för dig, nu under lågkonjungturen. :)
  • Apipoulai
    LillaLilli skrev 2009-06-09 22:05:42 följande:
    ja oh ja det finns det! många. fotboll :P vi va några i helgen som larvade oss på fotbollsplan, det va HIMLA kul :)
    Kul! Jag är inte svårövertalad när det gäller att lira eller titta på fotboll. Bara det inte krockar med annat. ;)
  • Apipoulai
    LillaLilli skrev 2009-06-09 22:11:10 följande:
    hehe bra att veta :P men vi körde prick eller vad det kan tänkas heta...?
    Fast just nu kan jag inte spela själv. {#lang_emotions_gravid}
  • Apipoulai
    LillaLilli skrev 2009-06-09 22:31:48 följande:
    nej då är det inte så lätt kanske. en som va med i helgen har 6 v kvar till hennes andra bebis kommer, men hon va bara med en liten stund. när ska du ha?
    Början av augusti om allt går som planerat. :)
  • Apipoulai
    Maria84 skrev 2009-06-09 22:59:25 följande:
    Nån som har nåt tips om vad man kan ge Liams dagisfröknar på torsdag när han slutar??
    Ingen aning. Sitter sjölv och klurar på bröllopspresent. :/
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-06-10 08:34:22 följande:
    Hjälp!Jag kan inte välja vilken bild jag vill ha som tackkort!Det finns massor egentligen, men nu tog jag ut två iaf...Den ena gillar jag för att det är så fint med bubblorna, den andra gillar jag för att jag tycker miljön är fin. Vad tycker ni?    Klickbara bilder!
    Den vid slussen där ni tittar så fint på varandra.
    (Om valet endast står mellan dessa två bilder.)
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-06-10 13:40:29 följande:
    ne ellerhur badbalja har ja hittat på biltema för under hundralappen å en näsfrida vet ja ej va den kostar men tanken slår mig ju lite att tänk  om man behöver den mitt i natten... har ju tillome köpt hem 2st mjölkersättning på tetra ifallatt liksom...badbaljan kommer ju användas det vet ja, kommer ju tex följa me när vi åker te pappa eller västkusten...
    Oj oj oj, mjölkersättning, hur ska det går. ;)
    Var på föräldrautbildning idag och frågan om ersättning ställdes, men det var aj aj aj, det fick man absolut inte ge.
    Vi: "men om amningen inte funkar och man producerar för lite mjölk, det kan ju faktiskt hända."
    BM: Då får man amma lite till!, var hennes svar.

Så det här med mjölkersättning var ett BIG NO NO från hennes sida.

Själv tror jag inte det är så farligt, och tror snarare det är ett bra komplement när amningen inte funkar av någon anledning. Det finns många som är uppfödda på ersättning och de verkar lika friska som de som druckit bröstmjölk.

Känsligt ämne det där med amning kontra ersättning.
    Men jag tror att varje förälder kan avgöra vad som är bäst för dem och deras barn.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-06-10 16:42:55 följande:
    Ja, herregud, går det inte att amma så går det inte. Att ha ersättning hemma känns som en självklarhet för mig, för som Ewa alltid säger: börjar det krångla med amningen så är det när affärerna stänger! Jag hopppas kunna amma, men kan jag inte det så är det ju inte hela världen. Jag blev inte ammad, för jag vägrade suga och jag är frisk som en nötkärna. Sen att amningen kanske är det "bästa" om allt går som det ska, är ju en annan sak. Men det blir folk av de andra ungarna också. ;D
    Exakt. Men BM på föräldrautbildningen hade väldigt konstiga svar på frågorna, plus att hon oftast inte svarade på själva frågan... denna gången heller.

En tjej frågade ungefär vid vilken ålder man kunde ut och resa med spädbarn, flyga reguljärt och så.  (Hon skulle på nåt med jobbet.)
    Svaret blev: bla bla bla... det beror ju på hur gammal barnet är....bla bla bla.

Ehh...ja... det var ju det som var själva frågan. Hur gammalt bör barnet vara innan man flyger. *Suckar*
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4