Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Firstandhappy skrev 2009-07-01 13:39:09 följande:
    jaha o nu går man på övertid med då... suck.. i värmen o man orkar inte åka nån stans heller... felet på min bil va kortslutet batteri, tur att pappsen hade nya hemma så det va bara att byta, känner inte för att starta med kablar varje gång..
    ush! och jag tycker att det är alldeles rysligt synd om mig för att det är så tungt med magen i värmen.... Men det lär ju inte vara nåt i jämförelse med att gå på övertid! Hoppas Molgan behagar titta ut riktigt snart! Gick du över förra gången också?
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-07-01 22:16:47 följande:
    Varmt ja, men inte mer bevärande varmt än det skulle vara för mig ogravid, tycker jag. Magen min är inte heller tung, bara lite ivägen när man ska ta upp saker man tappat. "Hej Bullen! Är det bara jag som inte verkar ha massa gravidbesvär? Är jag normal?"
    Med Nellie hade jag inte heller några gravidbesvär! Gled igenom graviditeten nästan larvigt lätt
    Fast då hade jag såklart inte hundar, hus, trädgård, envis 3-åring och ett tungt jobb
    Dessutom hade jag en mycket mindre och smidigare mage!
    Igår tittade en kvinna på magen och berättade att hon också fick barn på sommaren och att hon mindes precis hur det kändes att gå och svettas i värmen med bara några veckor kvar.....
    vadå veckor? här snackar vi ju månader!
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-07-01 22:16:25 följande:
    Förlåt att jag stör i bebissnacket, men vad kostar det att sätta in en p-stav / spiral.
    aldrig haft nåt av det så har ingen aning!
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-07-01 22:38:26 följande:
    samma här, fast då va jag höggravid på vintern med så det va ju lätt då..
    Jag var höggravid på våren förra gången... också perfekt!
    Precis lagom ljummet ute
    Sen kom värmeböljan typ någon vecka efter att Nellie föddes.
  • SmileyMalin

Nu är tiden bokad! På tisdag ryker lilles kulor
    Men shit vad nervös jag är nu!!!
    Tänk om nåt skulle gå fel under narkosen... vill bara att det ska vara över!

• SmileyMalin

Den enda helgen på hela vädra sommaren som det absolut INTE får regna... och bara för det ska det regna hela helgen enligt datorn...
    Ska tävla agility i åtvidaberg både lördag och söndag.... skaplig lervälling det kommer bli på banan! Kommer ihåg ett annat är när vattenpölarna räckte upp till hakan på min lilla pluttvovve. Snacka om mission impossible att hoppa hinder högre än honom själv under dom förhållandena!

• SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-07-03 10:33:49 följande:
    FRÅN KL 4 IMORSE TILL KL 9 ojsan sorry höll det i sig ordentligt, sen kom barnvakten (gammelmormor) o nu är det INGET....
    håller tummarna stenhårt att det drar igång igen snart!
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-07-05 21:09:25 följande:
    Malin - hur har det gått på tävlingarna??
    äntligen hemma
    Helt ofattbart nog så kom inte regnet fören nu ikväll när det bara var en klass kvar Har det varit uppehåll i hela Åtvid i helgen?
    Stora lånevovven gick inget vidare igår, men kom 6:a och 7:a idag (av typ 60-70 hundar) Dock är hon kvar i dom lägre klasserna så konkurrensen är ju inte stenhård där.
    Min egna lilla plutt har nyligen kommit upp i svåraste klassen, och där har han inte riktigt fart nog att slå sig fram, framförallt inte nu med en gravid matte som flåsar efter honom på banan med foglossningar
    Men han gjorde ett par riktigt fina lopp, även om det inte blev några placeringar!
    Detta var dock sista tävlingen innan bebis, och det är nog tur för ajajajajajajaj vad det känns i kroppen nu.... Tur att jag inte ska jobba imorgon!
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-07-05 22:05:07 följande:
    Det har inte kommit nåt regn om dagarna men på kvällarna har det kommit lite smått Duktigt gjort ändå Kan tänka mig att det är jobbigt att springa runt nu Var rätt många tävlanden väl i år?
    Jo det var väl runt en 60-70 starter i dom flesta klasser!
    Ja imellanåt undrade jag vad sjutton jag gett mig in på. Trodde fogarna skulle rasa ihop fullkomligt på mig... men som sagt nu är det färdigtävlat ett par månader!
  • SmileyMalin

idag ska jag till BM och så måste jag anmäla mig på arbetsförmedlingen.
    Ska bli intressant att se vad dom säger... Bara dom inte börjar tjata om kurser eller praktikplatser hit och dit. Det är ju ändå ingen som anställer någon som är gravid i sjunde månaden och har foglossningar.
    Dessutom ska jag ta i princip hela föräldraledigheten själv så att söka jobb inför framtiden går ju inte heller att börja med nu. Tror inte det är så vanligt att man börjar söka folk att anställa över ett år i förväg

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4