• dinana

Vi från Linköping Del:4

Tack för svar. Det blir nog så att jag får avstå amningen helt då, för min kropp klarar inte av den här vikten. Mådde skit för ett par år sedan också och då vägde jag 75 kilo. Då sa de åt mig på vårdcentralen att banta och sen när jag hade gjort det så skulle jag må bra igen. Och japp det funkade! Mitt blodtryck är åt fanders, blodtrycksmedicinen hjälper inte längre. Skall till läkaren på måndag för det... så får se vad hon säger då. Har ju fel på klaffarna så man skall ju inte slita ut dem för mycket.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-06-24 20:25:52 följande:
    lider med dig.är det inte "amningspsykos/förlossningsdepression" du har fått då?hoppas du mår bra snart igen.jag ska oxå ner i vikt,kroppen tar så mycket stryk av alla extra kilona.,tyvärr vägrar kroppen ställa in sig på att gå ner i vikt.vi kanske kan börja promera tillsammans runt skäggetorp?
    Nej,.. det tror jag ju inte. Men man vet ju aldrig. Kan ju kolla med min läkare.

Följer gärna med ut å går. Gick en runda igår och fick så klart blåsorpå fötterna direkt... men men... man vänjer sig säkert. Går du några speciella tider?
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-06-24 21:29:10 följande:
    går mest på dagen,men barnen tycker det är så trist.ev kan jag gå kvällar om maken kan ta hand om barnen då ikväll är man helt slut efter allt farande hit och dit under dagen.imorgon ska jag till ikea och köpa gardinstänger och sen ska jag ta det lugnt
    okej, jag kan inte på dagen.. vill inte dra med Molly nämligen. Men kvällar går bra, eller 8-12 måndag, tisdag o fredag.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-06-24 21:50:11 följande:
    går molly på dagis på dagarna?vi kan ta en runda nån förmiddag framöver.så blir nog våra töser lite lugnare resten av dagen*skratt* vi kan avvakta tills dina blåsor ha gett sig
    Ja hon går till och med nästa nästa vecka i alla fall... sen är det semester som gäller... Tror sambon har semester fr v 28 i alla fall.
  • dinana

Nä.. skall gå å sussa nu

• dinana

här får man bara på sig gravidkl'äderna än så länge.. alla andra kläder är ju i storlek 34/36 =( nu drar man snarare 42/44. Har 16 kilo till min startvikt.

• dinana

Mm... äter gör jag.. alldeles för mycket.. det är ju nästan det enda man gör =) Inte så konstigt att man går upp i och för sig.

Men med Molly så började jag banta typ när hon var en månad gammal, men jag hade gått ner en hel del då redan.  Hade en startvikt på 76 då, och gick ner till 55 på fyra månader. Nu låg min startvikt på 84 kilo, och väger 74 nu. Målet är ju 58 i alla fall.. men det är lång väg dit. I alla fall nu när man har två barn. Hade jag bara haft Leonard så hade jag kunnat GÅ ner det nu... men nej... Man har ju två ungar nu... och en vagn.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-06-25 12:35:07 följande:
    vi får "banta"tillsmammans.jag ska ner minst 10 kg.innan barn nr 2 vägde jag runt 44 kg idag väger jag 62 kg.jag kan inte ens springa några meter utan att behöva stanna för att kunna andas.ett par trappar är rena döden numera jag har stl 42-44 och förr hadr jag stl 34.tom maken börjar tycka att jag har lagt på mig för mycket sista året.i år kommer jag inte ens bada utomhus då jag ser ut som en valross
    Haha, jag som tycker du är så smal å fin... =) Ja, vi får ta å gå ner nu i sommar. Det är ju ett par månader att slita på. Jag äter ju dessutom så onyttigt nu också så jag kan behöva lite tjat. Funderade på att skaffa mig inlines å åka på.. har aldrig provat, men det såg så kul ut.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4