• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-05-28 11:25:36 följande:
    Såg du dokumentären igår - En skräddarsydd lillasyster? Den var intressant tyckte jag.
    Ne ja såg den inte, va ju samtidigt som grays men ja chansar på att den kommer i repris..
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T
    Mizzz skrev 2009-05-28 11:26:30 följande:
    Usch, Sambon messa nyss. Tjejen som blev mördad hade en liten dotter på 2,5 år.. en arbetskompis till honom har tydligen barn på samma dagis..
    Ursch va hemskt!
  • Fru T
    LittleMee skrev 2009-05-28 14:27:18 följande:
    Usch, har också hört talas om vad som hade hänt i Lambohov. Vilken tid på dygnet hände det?
    Det hände strax efter midnatt...

Ja vet lite mer än det som sägs på nyheterna och som står i tidningen men jag vet inte om ja får säga saker å ting så det är nog lika bra att vara tyst om det.
  • Fru T

Polisen ringde Tedde nyss, dom ringar alla som va där eller jobba i natt å frågar efter iaktagelser å så..

Dom fick in ett larm innan detta (det va så det starta) om en man som tagit massa tabletter å skurit sig själv me en kniv å sen dragit ut, troligtvis är det han dom gripit då. För det va misstanke om ett samband där från början..

• Fru T
    LittleMee skrev 2009-05-28 15:15:06 följande:
    Usch, då det nog hon som låg mitt emot mig på akuten vid 1-2 tiden. Stod poliser där och nån blodig ssk kom ut med en påse med patientens kläder. Vet inte vad som har hänt henne. Bara att hon blev berövad livet.
    Ursch då ja det va nog hon, tedde sa att dom försökt liva upp henne i närmare två timmar

varför va du på akuten?
  • Fru T
    LittleMee skrev 2009-05-28 15:25:05 följande:
    Jag hade magsmärtor. 2 cystor hade tydligen spruckit. Nu är det ingen fara förutom att det känns när jag rör på mig. Kanske låter okänsligt... men hur blev hon berövad livet?
    Hon blev knivskuren
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-28 15:24:08 följande:
    Men fy, det hela handlar alltså kanske om en psyksjuk människa.
    Högst troligt ja... men ja tycker att alla som gör sånna saker är Psykiskt sjuka på ett eller annat sätt..
  • Fru T

Ja måste byta samtals ämne...

Fråga för några dar sen om det här med förlossningsbrev/förlossningsplan men fick inge svar...

Har ni skrivit sånt, skulle man kunna få tjuvkika lite? Ja sitter å funderar på om ja ska skriva eller ej men vet inte riktigt hur eller vad ja ska skriva... Ja tror ja liter på att ja kan prata för mig när ja kommer upp men Tedde vill att ja ska skriva (troligtvis för att han ska slippa komma ihåg mina tankar)...

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-28 15:40:20 följande:
    har skrivit en nu.... fast det står ju mest om hur jag vill ha det denna gång pga dålig upplevelse från förra förlossningen..
    joo asså ja vet ju att ja ska skriva lite om hur JAG tror ja vill ha det å vad ja är är lite rädd för å så å jag vet ju vad ja själv känner men skulle vilja se HUR andra skrivit får att bli lite inspirirad eller nåt... har lite svårt för att formulera mig å skriva saker å ting...
    kan låta superbra i huvet men får inte ut det i ord varken ner på papper eller genom munnen
  • Fru T
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 15:42:49 följande:
    jag skrev ett förra gången men inte fan hjälpte det tror inte en enda på förlossningen läste det!!!Hade bland annat skrivit med att jag kände en stor oro inför att bli förlöst med sugklocka, och ändå var det en kärring som plötsligt slet fram en sugklocka och började dra i Nellie UTAN att ens säga till mig innan Kan säga att jag är ännu mer rädd för sugklocka efter den behandlingen!Så se till at trycka upp förlossningsbrevet i ansiktet på ALLA i personalen.... annars lär dom inte läsa det ändå!
    Nemen FY vad respektlöst att göra så, personalen ska ju se till att man ska känna sig lugn å trygg å informera om vad dom sysslar med å informera om att nu måste vi göra si å så...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4