• dinana

Vi från Linköping Del:4

Förlåt att jag stör i bebissnacket, men vad kostar det att sätta in en p-stav / spiral.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Fru T skrev 2009-07-01 22:22:19 följande:
    "bankar lite på alla korkade människor" å försöker locka molgan me en välldigt söt liten Mathilda som ligger på sin pappas bröst å krälar å kämpar me att lyfta huvet så hon bara glider runt å nästan ramlar ner... stark som fan e hon å envis som en jädra myra!
    Haha, låter som min lille... han är jätteduktig på att lyfta huvudet.. men gu så frustrerad han blir för minsta lilla om han inte får som han vill.
  • dinana

HUmm okej... usch, svårt att bestämma sig. Man kanske skall kolla med BM igen. Gratis är ju bra... men jag vet inte om jag vågar mig på spiral. Känns som den skall trilla ut liksom... P-staven sitter ju lixom fast på ett annat sätt.

• dinana
    Firstandhappy skrev 2009-07-01 23:08:01 följande:
    alltid bra att prata med bm då de har mer fakta o raka svar...
    ja, eller läkaren kanske... nej jag vet inte. de skulle höra av sig till mig... men trodde de skulle ha gjort det redan.. men men... får se om de ringer igen.
  • dinana

Vad är skillnaden mellan kopparspiral och hormonspiral då?

• dinana

Jo, jag har DIVA kopp, fast den använder jag ju bara när jag har mens. Och det var ju ett år sedan nu liksom. Men vil ju helst slippa mensen över huvud taget. Fick lite broschyrer från min läkare och det var på en hormonspiral. Det står att man skall använda den med kondom.. så då fattar jag inte riktigt vad det är för mening att ha den. Jaja, nej det blir nog en stav här i alla fall. Skulle det inte funka så får man väl helt enkelt byta.

• dinana
    Maria84 skrev 2009-07-02 14:35:31 följande:
    Tack! Tror inte det tar sig än på länge och jag tror inte vi har turen att det vill sig bra första gången..
    Fast om vi alla håller tummar och tår för er så tar det sig redan innan ni hunnit komma upp ur sängen =P
  • dinana
    Fru T skrev 2009-07-02 13:40:06 följande:
    många går upp i vikt av stav... å tänk på att det finns inga som hällst garantier för att slippa mensen med något pre.medel då det är helt induviduellt! men som sagt sätt ner med bm å prata så får du den hjälpen du behöver, å se till att ta upp alla frågor du har!
    Jag gick upp massor av p-piller så det rekommenderar jag inte. Sen fick jag skyhögt blodtryck dessutom. Hade 170/110 när jag var 16 år. Jag har fortfarande högt blodtryck nu och tyvärr hjälper inte min blodtrycksmedicin något, så nu har jag fått den utökad... låter inte så bra i mina öron dock. Men men.. kommer bara bli mer deppad antagligen. Fick dock inget recept av läkaren sist så det kanske inte var så brått med det.

Jag älskar förresten Diva-koppen. Den är liten och smidig att ta med sig. Man slipper använda bindor och man kan bada utan att behöva oroa sig för att bloda ner. Det är perfekt nu sommartid. Känns inte överhuvudtaget och är enkel att sätta in och plocka ut. Det gäller bara att man lär sig det.. sen går det av själva farten. Det är ju knappast så att man blöder flera dl, utan det brukar kanske vara en halv kopp som mest och då kanske bara en eller två gånger. 
  • dinana
    Fru T skrev 2009-07-02 21:43:33 följande:
    Då har sy inga sånna syndafloder som ja hör ja
    För tillfället har jag inga blödningar alls... det var ett tag sedan nu.... om man bortser det lilla man fick efter förlossningen då.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-07-02 22:05:38 följande:
    självklart pratar ja om den vanliga mensen...
    Ja, det var länge sedan =) Man slipper ju sånt när man är gravid.. tack å lov!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4