Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

Känns som vi blir färre och färre i den här tråden varteftersom tiden lider.

De allra flesta verka ligga som spöken i bakgrunden som bara läser allt som skrivs men som inte bidrar med något själva...

? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-07-22 18:53:00 följande:
    ja jag har inte märkt av dom (mer än att folk hoppar av pga dom) men det är verkligen patetiskt att folk måste "gotta" sig i andras liv å i vissa fall liksom leva genom andra å lägga mer energi på vad andra gör...förstår inte vitsen med att sitta å smygläsa trådar å inte tillföra nånting själva..men men det är deras liv - eller icke befintliga liv....ja ska ingenstans iallafall, möljigtvis till tråden efter denna dock
    Patetiskt är rätt ord.
    Och det är synd att folk "lämnar" tråden pga dem. Men jag kan ju samtidigt förstå varför de lämnar. Inte roligt att ge och ge men inte få nåt tillbaka, om ni förstår hur jag resonerar. Eller snarare att alla de "anonyma", som Stolt Enbarnsmamma säger, tolkar det som skrivs på sitt egna sätt, men deltar inte i diskussionen för att försöka få rätt på det, så att säga. Utan de sitter fortfarande gömda och är sura över något som de själva ev. misstolkat.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-07-22 19:18:55 följande:
    Ja exakt. Vad är det för kul att läsa om andras liv och "spionera". Sjukt och mycket patetiskt. Men antagligen har de väl inte mycket till liv själva helt enkelt!Stolt enbarnsmamma: Du får gärna inboxa mig! Så sant!
    Människan är av naturen nyfiken, men det finns ju gränser. Man får ju allt ge lite av sig själv också, inte bara ta.
  • Apipoulai
    Maria84 skrev 2009-07-22 20:11:27 följande:
    Sommar och det blir mindre tid för att sitta vid datorn, ialla fall för min del eftersom det innebär bra mkt mer arbete på gårdarna här. Och när man väl skriver försvinner det bara i mängden ändå
    Det är helt okej. Man ska inte sitta vid datorn jämt. Min man klagar på mig för det, så det kommer bli mindre av den varan, inte minst när liten kommer ut.

Ibland kan det ju till och med vara så att man inte har något vettigt att tillföra och då finns det ju ingen anledning att lägga sig i.
    Men jag tror det finns alldeles för många som aldrig säger nåt.

Man skulle ju kunna göra ett enkelt test av det genom att inventera medlemslistan som exempel.

Var och en får helt enkelt fylla i sig vartefter de skriver. Vissa är mer aktiva än andra att skriva (= helt naturligt), men av de 25 som står som medlemmar nu skulle säkert en tredjedel "försvinna" för att de aldrig skriver nåt.

Sen finns det som sagt ett mörkertal av läsare också. De som får andra att sluta vara aktiva pga deras "anonyma nyfikenhet".
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-22 20:41:11 följande:
    Jag tror att det är massor med folk som läser i det tysta. Och eftersom denna tråd är i ett öppet forum så får ju vem som helst läsa. Men man ska ju inte snacka skit om man väljer att läsa o vara tyst. Det gillar jag inte.
    Exakt, det är ju det som är felet. Skitsnacket och folk som blir upprörda utan att vilja reda ut vad det är som gör de upprörda.
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-07-22 20:44:20 följande:
    kan inte nån bara skriva rakt ut vad det handlar om???Folk snackar skit?? vilka om vem??Folk är inne o läser om andra liv?? Vad handlar det om??Man kan inte skriva öppet om sitt liv??? Nä men internet är oxå en allmän plats där alla har rätt att vistas och man måste välja med omsorg vad man delar med sig av..jag skriver inte att jag hade vulgohårt analsex i växthuset i förrgår om jag inte vill att nån ska veta det.. eller tänker jag fel..sen hålle jagmed om att det är trist att folk ska behöva flytta sig för att de inte får vara ifred, som tex stolt enbarnsmamma..nja tolka mig rätt i feltexten lägger jag väl till..
    Vad det handlar om? Jag påpekade att jag tycker det är synd att anonyma läsare gör att folk lämnar tråden. Att de anonyma sedan utanför FL beteer sig patetiskt åt. Jag kan inte skriva vem, även om jag vet, för då blir det personangrepp och det är inte tillåtet enligt FL-reglerna.

Sen gav jag som förslag att göra en inventering av medlemslistan för att kolla vilka som egentligen finns i tråden och skriver.

Vill bara poängtera att jag tycker det är helt okej att man har olika aktivitetsnivåer i tråden. Alla kan och vill inte sitta vid datorn jämt. Och i ett normalt liv så borde man nog inte sitta här alls. ;) HUr klarade vi oss innan internet? ;)
  • Apipoulai
    Maria84 skrev 2009-07-22 21:03:09 följande:
    Det kan man undra Och förmodligen skulle man få ännu mera gjort utan det
    100% säker på det.
    När vi är på semester i vårt feriehus i Österrike har vi varken TV eller internet (och före mobilens intåg ingen telefon). Och vi klarar ju oss utmärkt där i flera veckor utan att sakna det nåt nämnvärt.
    Jo, telefonen kände vi behov av faktiskt, tur att tekniken går framåt. :)
  • Apipoulai

Nu är det sen-middag här.
    Sen blir det umgänge med min älskade, har haft så många besökare här,och en del som bott över, den senaste veckan att vi nästan glömt hur det var att bara vara två. :) Med det inte sagt att vi inte ville ha besök. Det har varit så trevligt. Gillar våra vänner! De frå gärna komma tillbaka, fast gärna när ja inte är höggravid {#lang_emotions_gravid} och har 10 dgr kvar till BF. ;)

Kram!

• Apipoulai

Grrrr, så hamnade jag här iaf.

Ja det närmar sig med stormsteg. Letar tecken på att något är på g hela tiden, men utan framgång. Jag är övertygad om överburenhet till 5:e, 7:e augusti kanske. Sjunde hade varit coolast. Men bara för att jag inte vill att liten ska komma 25:e el 31:a  så kommer den nog då...

Hur som helst så är den välkommen ut. Hellre senare än förr hur konstigt det än låter. ;)

• Apipoulai

Jag har också haft en trevlig lunchdate idag, tack så mycket!

Var en sväng hos BM också. Var ju tvungen att tala om för henne att alla tycker min mage är liten, men hon tyckte att den var helt lagom stor. =) Så det så. *knäpper folk på näsan* ;)

Sen gjorde jag värsta klippet i affären. Scheissebillig fiskgratäng. *tummen upp*

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4