Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-07-22 18:23:18 följande:
    hällre en helnöjd bebis i timmar på bröstet än en missnöjd bebis i tex babysittern som man får trösta var 5e minut.. ja funderar på att införskaffa en sjal att använda mig av hemma, får nog kolla upp efter en lättknuten å inte alltför dyr.. Tedde kommer tycka ja e onödig eftersom vi har en superbra sele redan men han kan ju inte förstå allt heller... .
    Jag kikade på en som jag blev lite sugen på, Tricot-slen, iofs så tycker jag att alla sjalar är dyra men iaf. Den verkar jättelättknuten och väldigt gosig.
    all i can do is be me. who ever that is. /bob dylan
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-07-22 18:25:26 följande:
    åh jädrar va sugen ja blev på glass nu får allt bli en liten kvällspromenad me vagnen nuuu
    Åh, glass vill jag också ha! Gott.
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-07-22 18:27:18 följande:
    ah får kika.. ja köpte selen från www.edenbaby.se/ så ja ska läsa lite där supersnabb leverans va det me...
    Moby wrap skulle jag kunna tänka mig. Vill ha en sjal, men det är en hel djungel ju.
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-07-22 18:37:05 följande:
    ja vägde mellan själ å sele å valde Beco butterfly seen å den är verkligen helt underbar men det som avgjorde va nog att Tedde inte vill bära i sjal å ja kan förstå han faktist men nu vill ja nog komplitera som sagt å det känns so själ är skönare hemma än sele... djungel - japp, minst sagt!
    Ja, det känns som om att sjal är gosigare än en sele när man bara är hemma. Vi har en babybjörnsele som vi fick av min moster, men det verkar ju vara typ en dödssynd att använda en sådan.
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-07-22 18:41:36 följande:
    Minst plastbubblor... kanske helst kevlar som inte går sönder lika lätt. ;)
    Haha, ja, det vore bra.
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-07-22 18:48:22 följande:
    ¨man brukar jämföra att hänga i bb-sele å hänga i troserna i en ergonomisk sele sitter barnet med rumpan som lägsta pungt med benen uppåt som en groda, i en bb så hänger benen rakt ner... ja tycker man får göra som man vill bara barnet å bäraren är nöjd ja gillar det hon skriver här beckahbitch.blogg.se/2009/july/bar-ditt-barn....
    Ja, kortare stunder lär det ju gå bra, den har ju använts länge och det har ju gått bra. Men ja, helst vill jag ha en sjal och det vill Linus också, så det blir nog så. :) Men man tar ju vad man får, det är bra när det finns hemma. ;D
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-07-22 18:49:27 följande:
    Exakt, skit rensar magen och att låta ungarna kladda är bara utvecklande. MEN jag har också en jäkla respekt för svininfluensan som faktiskt folk dör i och mina barn är under två år och i en riskgrupp som inte går att vaccinera. Är jag då fjantig, hönsmamma eller kalla det vad du vill. Då är jag gärna det, för mina barns liv riskerar jag inte för allt i världen. Jag är inte främmande för att avboka vår resa i höst. Att låta dem vara en kvart i solen, smutsa ner sig, få skrapsår osv tycker inte jag är jämförbart med att utsätta dem för nåt som faktiskt kan vara en fara för deras liv. Nu såg jag för övrigt att det inte hörde till samma diskussion, men ändå
    Fast svininfluensan är inte farligare än vanliga influensan och jag menar inte att man inte ska vara försiktig, det är ju en självklarhet, ingen vill ju vara sjuk. Men man behöver inte vara hysterisk för det. Är ju stor skillnad på att vara eftertänksam och på att vara hysterisk. :)
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-07-22 19:04:14 följande:
    Nej inte för oss "vanliga", men för de i riskzonen är den ju det. Barn under 2 år, äldre och gravida. De skulle ju inte vaccinera en hel befolkning om det var ofarligt. Absolut, det är det. man kan inte isolera sig för det och man får leva på som vanligt. Men man behöver inte utsätta sig för risker i onödan. Därför vet jag inte om jag vill åka utomlands i höst. Dessutom kan vi i så fall spara undan lite mer pengar så kan vi åka längre bort nästa år Sen vet jag inte hur mycket kaos det blir att resa med en på snart ett år och en på snart två år Nästa år är de ju större och får framförallt mer utbyte av resan.
    Precis det jag menar. :) Klart man inte ska utsätta sig för risker i onödan, men hysterin som blir, den gör mig galen. Man kan inte göra mer än att vara hygienisk, undvika andra som är sjuka och inte kasta sig med näsan först in i situationer där man lättare smittas. Men en del människor är ju helt panikslagna och tror vi kommer falla platt fall på marken allihopa. Det handlar ju, åter igen, om det sunda förnuftet. :)
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-22 20:30:52 följande:
    Jag bidrar med nåt nångång ibland Men så sitter jag inte vid datorn nåt längre på dagarna, då vi är ute hela dagarna, eller så spenderar jag dagarna med att jaga Vincent som är från golv till tak Skumläser lite på kvällarna, men hinner sällan kommentera då jag prioriterar tiden med min sambo istället när barnen sover
    Gud vad jag önskar jag fick prioritera min sambo på kvällarna.
    Saknar honom så jag håller på att gå i små bitar. :( Snart snart snart slutar han jobba igen! Längtar efter vår vardag med universitet och tid.
  • thelifesaviour

Skittrist är det att det är så..
    Jag är lite med Ewa på den punkten, FL är en öppet forum, där alla får läsa. Det finns inget som heter att det som skrivs på FL stannar där, för du vet aldrig vem som läser. Så därför skriver man bara saker som man kan stå för utanför forumet.. Men ja. Trist är det ju om folk beter sig som puckon.

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4