JePaLuLi skrev 2009-07-22 19:04:14 följande:
Nej inte för oss "vanliga", men för de i riskzonen är den ju det. Barn under 2 år, äldre och gravida. De skulle ju inte vaccinera en hel befolkning om det var ofarligt. Absolut, det är det. man kan inte isolera sig för det och man får leva på som vanligt. Men man behöver inte utsätta sig för risker i onödan. Därför vet jag inte om jag vill åka utomlands i höst. Dessutom kan vi i så fall spara undan lite mer pengar så kan vi åka längre bort nästa år Sen vet jag inte hur mycket kaos det blir att resa med en på snart ett år och en på snart två år Nästa år är de ju större och får framförallt mer utbyte av resan.
Precis det jag menar. :) Klart man inte ska utsätta sig för risker i onödan, men hysterin som blir, den gör mig galen. Man kan inte göra mer än att vara hygienisk, undvika andra som är sjuka och inte kasta sig med näsan först in i situationer där man lättare smittas. Men en del människor är ju helt panikslagna och tror vi kommer falla platt fall på marken allihopa. Det handlar ju, åter igen, om det sunda förnuftet. :)