Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

thelifesaviour skrev 2009-07-23 19:28:46 följande:
    Har ingen läkare alls, har typ aldrig varit sjuk i hela mitt liv.. Borde ringa mvc, men jag har en otrolig telefonfobi, när det är jag själv som måste ringa.. Korkat som tusan. Vill liksom sitta ner och prata.
    Jag gillar inte heller telefoner. :) Vet precis hur du känner över det. Om du har massor med tid kan du ju gå ner och se om de har nåt återbud, fast då får du ju en random BM. Fast förhoppningsvis så lyssnar de iaf eftersom det är därför du kommer.
    Min BM påpekar alltid att "det bara är att ringa om du har frågor som dyker upp. Vi är här för Dig!"
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-07-23 19:33:56 följande:
    Jag har inget emot att hon inte är så trevlig, jag är inte där för myspysstunder, utan för att få veta att allt är bra med mig och bebis, men när hon tabbar sig så att jag inte ordentligt får veta att allt är bra med oss, då blir jag som trött. Jaja, jag tror jag överreagerar lite grann och att det inte kommer alls så jobbigt imorgon. Jag är trött idag. :D
    I början av grav. så tog jag/hon fel på en hel vecka, när jag skulle till en av mvc läkare. DET var irriterande. Men jag fick en ny tid ytterligare en vecka senare. En extra resa och onödigt använd tid, men det löste sig.
  • Apipoulai
    Apipoulai skrev 2009-07-23 19:39:01 följande:
    I början av grav. så tog jag/hon fel på en hel vecka, när jag skulle till en av mvc läkare. DET var irriterande. Men jag fick en ny tid ytterligare en vecka senare. En extra resa och onödigt använd tid, men det löste sig.
    "Du skulle varit här förra veckan" fick jag som svar. Men dentiden hade inte antecknat. Missförstånd till max mao...
  • Apipoulai

Fredag imorgon.
    Någon som planerat nåt skoj att göra då eller i helgen? :)

• Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-23 21:15:37 följande:
    Jag ska ut imorgon kväll med några kompisar, blir inte harrys denna gång dock, utan bara sitta o dricka lite på nån utesevering. Sambon ska jobba o barnen ska sova hos sin mormor. Jag ska få vara ensam hemma för första gången sen vi fick barn.
    Mysigt det låter. Skönt att få en stund för sig själv. =)
    JePaLuLi skrev 2009-07-23 21:17:18 följande:
    Jaa! Vi bokade just hotell i Karlstad och åker tidigt imorgon bitti. Familjesvit, sol, bad, god mat och dryck och bara rå om varandra innan vardagen kommer på måndag då Patrik börjar jobba igen
    Åh! Så ni flyr Lkpg, det gör ni rätt i. Lkpg är ingen sommarstad iaf. Trist att semestern är slut, men ni får passa på att utnyttja den väl och njuta av varandra maximalt.

Någon som vet om det finns något på gång här i staden? Vi har (peppar peppar tar i trä) inget besök denna helgen.
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-07-23 21:19:29 följande:
    låter gött...oh blev så glad idag, ställde mig på vågen för nån dag sen o trodde den visade fel, så jag tog en digital idag och det var RÄTT, har gått ner 15 kg sen förlossningen.. 7 kg under min inskrivningsvikt i början av graviditeten ... gött på att göra INGENTING...
    Grymt jobbat. Fortsätt med ingenting-görat! ;)
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-07-23 21:31:20 följande:
    tack tack, ja jag blev alldeles lycklig, inte undra på att kroppen känns lättare o bättre... bara 7 kg kvar till startvikten då jag har lovat mig själv att börja träna rejält för att jag tycker om det..
    Aaaa, nu vet jag varför jag sitter så mycket vid datorn nuförtiden. Jag kan inte träna det jag vill! Ska bli skönt när liten kommer ut och avslaget är över. Då kan jag smita nån timme och motionera. Wiihii!
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-23 21:32:43 följande:
    Ja, det ska det bli o framför allt att få huset för sig själv Ska bada, dricka lite vin o ha musik på högsta volym Sambon kommer hem sen på natten som tur är o sover med mig, gillar inte att sova själv.
    ...och gå på toa själv. ;) Det har jag hört är lyx i vissa familjer.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-07-24 09:16:57 följande:
    Det här var sorgligare, det var ju på riktigt Nej jag såg inte heller hela. Man kunde ju dra muspekaren över så såg man vad delarna handlade om. De sista 10 minutrarna var väldigt starka och känslosamma.Tycker det var ett väldigt moget och osjälviskt beslut, det måste ha varit fruktansvärt! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att lämna bort mitt barn efter att ha burit det i 9 långa månader och sen fött fram det. Kärleken till sitt barn är obeskrivlig och enorm!Surrogatmamma är nog inget för mig!
    Nä, det skulle jag nog heller aldrig klara. Jag vet hur jag reagerat när jag sett Barnmorskorna. :,)
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4