Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

Maria84 skrev 2009-08-03 21:39:55 följande:
    Det stämmer bra det. Har varit fullt både i Lkpg och Nkpg. Syrran fick ju för 2 veckor sen idag, och de knep sista förlossningssalen då. Och BB-rummen var ju fulla också. Så det har verkligen varit babyboom
    Vart skickas man om det är fullt i både Lkpg och Nrk? =o
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:34:01 följande:
    det förstår jag.. men tror att den värsta ruschen är över nu och att det börjar lugna ner sig! När Nellie föddes (06) fick jag upp henne på mage direkt, sedan fick vi mysa en stund innan dom erbjöd kalle att klippa navelsträngen. Men det kan ju ha ändrats...
    Låte bra tycker jag.
    Är lite nyfiken på hur deras belastning är just nu, fast det kan ju ändras på några timmar. Så det är bara att hålla tummarna för att det är ledigt när det väl är dags. :)
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:54:48 följande:
    det händer väl inte så ofta att det är fullbelagt här i stan, så för att lyckas bli nån av dom som får åka till Nkpg måste man nog ha rätt mycket otur
    Otur är mitt mellannamn. :/
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:54:22 följande:
    Jag har i princip inga jag vill ditt och datt, utan mer stämning och tankar. Lite om lugn och ro och om tydlighet, sånt jag behöver för att hålla mig lugn ungefär. Det känns lagom. Inga förtänkta smärtlinindringar, ställningar osv. Det får bli som det blir. Det enda som är konkret är avnavlingen.
    Då är du lika klok som jag. =)
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:58:27 följande:
    Mitt med, så med min otur är det väl fullt både i linköping och norrköping och man hamnar i jönköping istället.
    Oj, är det dit man får åka då... hualigen. En timmes bilfärd, tjoho vad skoj...
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:59:41 följande:
    oj oj låter inget bra....Men bebisen kanske är en riktig liten lyckounge!
    Näe inget kul alls faktiskt.
    Man får ju hoppas att barnet inte ärver mitt oflyt.
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 22:00:50 följande:
    Nu är det allt dags för sängen!Timvikar på mitt gamla jobb hela veckan och imorgon är det 7:15 som gäller......
    Sov så gott! :)
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 22:02:54 följande:
    Särskilt för oss som inte ens har bil. :D
    Hoppsan, då blir det svårt. Man sätter sig ju inte på swebus direkt heller.
    Men utan bil blir det ju svårt att ta sig till Nrk också... då får nog landstinget sponsra med taxi eller liknande.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 22:16:42 följande:
    Japp, sjuktaxi är det som gäller. 80 kr kostar det. Men fy vad jobbigt att sitta och ha ont i en taxi. Urk.
    Det är nog lika jobbigt som i egen bil... eller nja, kanske lite jobbigare förresten. Sitta med någon man inte känner och så. :(

Vi håller tummarna för att det finns plats i Lkpg iaf, tycker jag. Då har ni gångavstånd ju. =)
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 22:27:50 följande:
    Ja, jag hoppas kunna promenera. Annars har vi ju både föräldrar och svärföräldrar fem minuter bort som kan köra. Vi bor ju bara på andra sidan magistratshagen.
    Vi tar bilen såklart, finns inga andra bra alternativ....taxi isf.

Funderar dock på om det inte är billigast att parkera där du bor, speciellt om pappan ska bo över. 40kr dygn eller vad det kostar på er besöksparkering!?
    Fast om man ställer sig längst bort på US'ssödra parkering kanske det inte kostar något alls!?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4