Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-06-09 21:35:54 följande:
    Ja exakt, jag har funderat på det där med promenader.Varför är man ute och traskar med barnvagnen? Är det för att mamman ska få motion eller för att barnet ska få frisk luft? Jag gillar inte att ensam bara traska omkring planlöst. (Ja om det inte är i stan kanske, då kan man kan kolla skyltfönster iaf.) Jag som bor i hus kan ju "lufta" barn på tomten liksom...Bara lite funderingar jag haft.
    Jag går dels för min egen del, men oxå för att iaf Vincent alltid velat sova i vagnen ute. Med musik är det roligare
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Jag som bor här i Linköping tycker det är roligare att åka till Norrköping att shoppa, men min mamma som bor i Norrköping tycker det är roligare att åka hit o shoppa

Fru T skrev 2009-06-10 13:27:42 följande:
    ne nu går ja fan å väcker mannen med risk för att få ett super grinigt bemötande men han har ju faktist sovit nästan konstant sen 4-5 tiden igår... å i natt jobbar han så det vore ju lite trevligt att få umgås me han å inte bara se å höra han...Det kliar som fan i ikea nerven på mig så får ja ite upp han ur sängen så åker ja nog fan ändå! Palla sitta hemma som en apa i en bur Fundera på en sak... det finns två saker vi väntat me å köpa å det är en nässug tex näsfrida och en badbalja...Ska ja passa på å köpa det när ja ändå är i farten eller ska ja vänta tills ja verkligen vet om det behövs??har väntat me en bärsele me, vill ha en Beco Butterfly så inväntar bästa pris på begagnad för dom kostar nästan 1800 nya  men det är en sån ja ska ha...
    Näsfrida tycker jag verkligen att ni ska köpa! Det var nog det bästa köpet vi gjort, jättebra att ha hemma för man vet aldrig när den behövs.

Badbalja använder ju nästan alla så det kanske ni kan köpa nu oxå.
    Varke näsfrida eller badbalja kostar ju så mycket.
    Fru T skrev 2009-06-10 13:40:29 följande:
    ne ellerhur badbalja har ja hittat på biltema för under hundralappen å en näsfrida vet ja ej va den kostar men tanken slår mig ju lite att tänk  om man behöver den mitt i natten... har ju tillome köpt hem 2st mjölkersättning på tetra ifallatt liksom...badbaljan kommer ju användas det vet ja, kommer ju tex följa me när vi åker te pappa eller västkusten...
    På ikea kostar badbaljan typ 70-90 kr om jag inte minns helt fel, eller om den är ännu billigare till o med. Näsfridan är som sagt jättebra att hemma, ifall att..Leo blev jätteförkyld när han var tre veckor gammal o den var guldvärd då o det var mitt i natten vi upptäckte att vi behövde en sån o som tur var så hade vi köpt en sån innan han föddes. Så när Vincent låg i magen så sa vi att är det nåt vi ska köpa hem så är det en sån.
    SmileyMalin skrev 2009-06-10 15:25:59 följande:
    åhhh vad det är tacksamt med barn..... INTE.Tyckte synd om Nellie som skulle vara till halv fem på dagis idag. Så kompade ut ett par timmar och tänkte ha en mysig eftermiddag här hemma.... Gick från jobbet vid 2 och kom hem typ 3....Tog över 40 minuter att få med ungen från dagis och sedan hann vi knappt innanför dörren innan hon fick ett nytt vredesutbrott över någon skum småsak. Så nu har hon legat på golvet och illvrålat i 30 minuter och verkar inte ha en tanke på att ge upp än på länge!Det hade nog varit betydligt lugnare och skönare för både psyket och fogarna att vara kvar på jobbet
    Där får man för att man gör sig till Oftast är det ju vi som tycker mest synd om dem när de måste vara så länge på dagis, medans de själva älskar att vara där o leka

När jag o min bror var små jobbade min mamma bara 70% för att kunna vara hemma mera med oss, men tji fick hon, vi ville ALDRIG gå hem från dagis när hon kom typ vid halv två på dagen, för då var ju alla barnen kvar o alla hade precis börjat att leka efter vilan.
    Apipoulai skrev 2009-06-10 16:39:46 följande:
    Oj oj oj, mjölkersättning, hur ska det går. ;)Var på föräldrautbildning idag och frågan om ersättning ställdes, men det var aj aj aj, det fick man absolut inte ge.Vi: "men om amningen inte funkar och man producerar för lite mjölk, det kan ju faktiskt hända."BM: Då får man amma lite till!, var hennes svar.Så det här med mjölkersättning var ett BIG NO NO från hennes sida.Själv tror jag inte det är så farligt, och tror snarare det är ett bra komplement när amningen inte funkar av någon anledning. Det finns många som är uppfödda på ersättning och de verkar lika friska som de som druckit bröstmjölk.Känsligt ämne det där med amning kontra ersättning.Men jag tror att varje förälder kan avgöra vad som är bäst för dem och deras barn.
    Mina barn är uppfödda på ersättning o de är lika normala som alla andra barn
    Jag o min bror är oxå uppfödda på det o det blev folk av oss oxå
    NoahLeah skrev 2009-06-10 20:23:20 följande:
    Hej.Jag har en väninna som nyligen fått sitt första barn och bor i Tallboda. Vet ngn här om det finns ngn öppen förskola el ngn babyaktivitet i området??
    Jag tror att det ska finnas både öf och babysång där.
    NoahLeah skrev 2009-06-10 20:25:44 följande:
    Bvc borde ha koll på det va?
    Ja, det borde de nog Det har de iaf här i den stadsdelen som jag bor i
    Fru T skrev 2009-06-10 21:59:29 följande:
    Potatismjöl lindrar klåda!bara så ni vet det Kan ju va bra å ha i åtanke om ens barn får vattkoppor å sånt där
    Japp, det gör det! Det hade vi på våra barn när de hade vattkoppor.

Usch, är helt svullen i ansiktet av all gråt, först tittade jag på barnmorskorna-norge o  grät massor, speciellt när en av dem fick göra snitt för det var som att återuppleva mina snitt igen förutom att jag var vaken hela tiden, sen såg vi på greys o jag grät verkligen jättemycket då, som alltid till den serien Jag är väldigt blödig av mig
    Apipoulai skrev 2009-06-11 11:22:04 följande:
    Jag menar det.De är så hysteriska om amning tycker jag. Var och en listar väl ut vad som är bäst för dem liksom. :)
    Precis! Men så tänker tyvärr inte alla.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4