Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-06-11 11:57:51 följande:
    Blä vad folk ska lägga sig i, det är ju ERT barn ni gör vad ni själva vill..Min mamma kommer me lustiga namnförslag (men med en klackspark) nästan varje gång hon ringer... men hon vet ju mycket väl att det är vi som bestämmer Hon kalar fortfarande magen för Doris å ja har faktist kvar det namnet i huvet men vi har några fler å vi har ju inte sätt henne än så...
    Doris för mig är en hund Men en väldigt söt hund
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Firstandhappy skrev 2009-06-11 12:22:44 följande:
    japp har en kompis som har en hund som heter Doris, helt underbar vovve, men sen heter ju hon Mindy som jag tycker låter som ett amerikanskt fnasknamn med så... eller en annan kompis som heter Måns Buster... hmm nja inte så mycket bättre heller kanske..
    Vi kanske tänker på samma vovve
    Firstandhappy skrev 2009-06-11 12:26:52 följande:
    ja om hon är 1 meter hög o väger 70 kg o bor i skåne så!!!
    Nä, då var det inte samma Denna vovve bor här istan
    Fru T skrev 2009-06-11 12:25:15 följande:
    Ja vill ju ha en Sixten om det mot all förmodan kikar ut en pöjk. Min gammelmorfar hette Gunnar Sixten å han gick bort när ja va 8år å jag är den av kusinerna som haft bäst kontakt med honom å ja gillade honom välldigt mycket Döpte min katt till Sixten som ja fick strax efter hans död, men ja vill ändå ha en pöjk me det namnet jag själv är ju döpt efter mammas ponny BelindaHar kikat å frågat runt va kvinnorna hetat längre bak i släkten då jag tycker om att ta namn som funnits där men då det finns mycket tyskt å finskt så långt bak å sen dom Klassiska tråkiga kärringnamnen så har vi inte hittat nåt som faller oss i smaken..
    Sixten är jättefint!

Med Leo var vi överens redan i början av graviditeten. Och det var verkligen en Leo som kikade ut oxå

Med Vincent var vi inte alls lika överens, jag ville Melwin o sambon ville Vincent. Jag hade väldigt svårt för namnet Vincent då, tyckte det lät så slajmigt på nåt sätt
    Men vi bestämde iaf att vi fick se när han väl föddes och det namnet som det inte blev skulle han få i andra namn istället då. När jag sen fick upp honom på bröstet så fort han var född så kändes det sååå rätt med Vincent, så jag började ju lipa Vincent hela tiden Så då blev det en Vincent och därför heter han Melwin i andra namn

Fru T skrev 2009-06-11 12:32:54 följande:
    Å för mig är det ju alldeless speciellt
    Ja
    Firstandhappy skrev 2009-06-11 12:37:07 följande:
    chansen att vi skulle känna "samma" folk utanför den här tråden är ju ganska minimal då jag aldrig bott eller rört mig här i stan innan okt 08 (ja förutom gymnasiet då) född i eskilstuna, uppvuxen motala mjölby skänninge boxholm vadstena ödeshög, levde livet i skövde hjo tidaholm katrineholm o stockholm och sen flyttade "hem" igen..
    Ok. Ja, jag har ju själv "bara" bott här 6 år så
    dinana skrev 2009-06-11 18:24:34 följande:
    Mmm, fast jag vill bara ha någon billig skit... eller nja,... kanske inte... vet ju inte om jag behöver en.. men idag behövdes det verkligen en.. och så hade jag ingen... så Leonard fick åka baby björn bärselen... och det kändes ju lite taskigt.
    Ståbräda då?

Stackars studenter idag i detta skitväder..

Fru T skrev 2009-06-12 12:12:01 följande:
    Ja nå roligt väder är det ju inte men dom ser rätt glada ut ändå å dessutom brukar inte fyllan bli lika illa när det är sånt här väder
    Ja, glada är de nog ändå, men inget kul att frysa o vara genomsur. Nja, de hittar alltid nånstans att vara ändå..så var det på min "tid" iaf
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4