-
vi ses inte så ofta då dom bor i växjö å ja har väll ingen suuperkontakt me den delen av släkten, träffar dom inte änns varje år...Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:13:20 följande:Oj, vad kul. Kul att ni får barn så tätt. De sysslingarna kommer ju ha skoj sen Min sambos ena kusin har två barn, den ena är 1,5 yngre än Leo o den andra är 1 månad yngre än Vincent så de 4 barnen har jätteskoj ihop
-
Appropå förlossningar så har ja fått mammas journaler från graviditeten å förlossningen med mig
Lite spännande läsning, även om det ända som går att läsa är siftror då handstilen är typisk sjukvårdsstil alá oläslig
Vi gick upp lika mycket, dock vägde hon 10kg mindre än mig vid inskrivningen men sen va hon ju 10 år yngre med
Vattnet gick 00,45
inskrivning på förlossningen 02,00
värkarna starta 07,00
krystvärkarna börja 20,00
å ja titta ut 20,32
ja va 48cm lång
huvudmått på 35
å vägde 3540
mamma beskriver det som en jättehemsk förlossning då hon tvingades att ligga i sängen hela tiden å fick absolut inte gå upp å röra på sig... efteråt svimmade hon gång på gång...
-
den som fick först får väll börja omJePaLuLi skrev 2009-05-18 21:21:13 följande:Här är kusinerna födda 06 07 08 och så kommer det en liten 09 i höst. Vem som ska fixa 10 är inte bestämt än Du var lite värre än mig
om inte den redan fått igen då är det nästa som står på tur
-
mina syskon är ju så pass mycket yngre än mig så här kommer det dröja innan det kommer kusiner...
Min bror som får nr2 är inte min riktiga bror utan han mamma å min pappa har vart gifta men vi kallar varandra syskon ändå...
-
å ja hoppas verkligen inte det kommer några kusiner på ett tag...
bror 20år kan inte äns ta hand om sig själv, är ett problembarn osv..
Syster 18år (19 å dec) har iofs stadigt förhållande men går fortfarande gymnasiet ett år till...
syster 16år börjar gymnasiet i höst å är en riktig liten partprinsessa
Bror 15år (30maj) ja han har ju inte änns gått ur grundskolan å har heller aldrig haft en riktig flickvänn å e oskuld
så neee inga kusiner inom den närmsta tiden
-
sen har vi ju barnbarnet Kevin som föddes 081027
han kommer asså ha en moster som är 8-9 månader yngre å där ses vi ju rätt oftaså dom lär ju få en del nytta av varandra...
-
men även om det är halvsyskon så blir det väll "hel" kusin ändåLeos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:52:43 följande:Ska man vara helt korrekt så har våra barn en halvkusin. Min sambo har inga helsyskon men två halvsyskon o det ena syskonet har ett barn. Men de hade ingen kontakt alls nästan o nu är hon tyvärr död
ja har ju bara halvsyskon + två ingifta (pappas exfrus söner) så ja har inga helsyskon alls... -
jisses dåMaria84 skrev 2009-05-18 21:51:47 följande:Jag har 26 kusiner så det finns gott om sysslingar och allt möjligt Kan säga att vi blir mååånga när vi har släktträff
ja tycker våra träffar är alldeless lagomvi är 9 kusiner från tre systrar från mormor
å så tillkommer min lilla knodd snart...
-
pappa har bara en syster så där har ja tre kusiner...
-
nu har liten vaknat till liv igen å trycker sig neråt, iii vad det ilar till å det känns nästan som ja får samandragningar i samband med hennes rörelser...