• dinana

Vi från Linköping Del:4

för har man ingen inkomst så får man ingen ersättning heller...

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Någon som hört något nytt från Stångåstaden om renovering av golv och väggar ännu? Jag menar de sa åt oss i augusti för nu två år sedan och de har fortfarande inte kommit och gjort något. börjar bli rätt trött på att vänta. de skulle byta golven i alla rummen och byta ut lister och slipa ner parketten i vardagsrummet och eventuellt byta tapeter i rummen...

vet att de började med det för två år sedan och då lovade de att det skulle vara klart innan sommaren 2008. HUMM.... har inte sett skymten av dem...

• dinana
    Snellen skrev 2009-06-03 14:00:38 följande:
    Tack för allas trevliga välkomnande. Jag har bott de senaste 6 åren i Luleå där både jag och min man pluggade. Förstås så vi träffades ;) Även om han är personalvetare och jag ingenjör. Vadå ombytta könsroller? ;)
    Jag får väl också ta å säga välkommen! Har inte varit online innan idag så har suttit å ögnat igenom de senaste tio sidorna nu. Vart bor du nu i Linköping?
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-06-03 17:38:19 följande:
    Nä, 95% visste man redan. Men jag har inget annat för mig. Och när KH är vänliga och anordnar sådant här för oss, så tycker jag minsann att man ska delta.
    Tycker det är dåligt att inte jag fick något erbjudande om sådant. Visst jag har barn sedan tidigare, men det är ju ingen garanti att man fått gå på sådan träff för det. =( I Kalmar hade vi inget sådant. Hade inte kunnat gå på  det då heller eftersom min sambo inte bodde i samma stad som mig då.
  • dinana

ingen här som behöver mammakläder? inboxa i så fall.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-06-05 13:47:15 följande:
    du är alltid lika klok.jag ska ta och kolla FB ikväll.här ska man försöka lära sig det nya hemnr.då vår nya internetleverantör hade slut på 013 så får vi göteborgs riktnummer istället.maken ville byta hemnr vid flytten så då blev det så.han är så trött på alla företag som ringer och ska sälja saker i tid o otid*skratt*
    seriöst!
  • dinana

familjetrollet. vi får ta å ses när du har tid någon dag. vi bor ju så nära nu ju =) har barnen börjat på rosendal ännu, eller väntar de till i höst?

• dinana
    LittleMee skrev 2009-06-05 14:27:43 följande:
    Någon som vet var man kan köpa Vyssan lull här i stan? Tar emot att behöva gå till Babyproffsen efter barnvagnsincidenten men jag är desperat.
    har inte brio butiken inne i stan det tro.. eller den andra butiken på samma gata. hum.... kommer inte på vad den heter
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-06-05 14:38:39 följande:
    jag tar gärna en fika nån dag.hur är det med lille sonen?får han sondmatas än?barnen börjar på rosendal i höst.så i sommar ska vi vara hemma och på kolonin.maken vet inte när eller om han får semester i år.vi skulle åka till öland i sommar,men jag vågar inte åka till ölands djurpark själv med tre trotsiga barn.
    sonen han mår bara bra. vi tog bort sonden innan vi åkte hem från sjukhuset då vi hoppades på att slippa den.. .och det har gått bra än så länge. Han har gått upp 205 gram sen vi lämnade sjukhuset och det är väl inte fy skam.

jag vet inte hur det blir med semester här men tyckte sambon skulle få semester v 28-29 och 30 i alla fall. vi pratade också om att åka till öland, och ölands djurpark. mest för Mollys skull, sen har jag lite släkt där nere som kan vara kul å träffa.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-06-05 14:39:56 följande:
    nalle maja heter den andra vagnbutiken
    ja men precis... så är det ja =) nallemaja.. konstigt namn på en barnvagnsbutik... men de brukar ju ha lite allt möjligt där inne.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4