• dinana

Vi från Linköping Del:4

om jag kommer så lär du se vem jag är... jag har en rosa/grå bugaboo... brukar sticka ut en hel del =)

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

eller kan jag ta ko-sufletten... humm... lite pinsamt med en rosa vagn när man har en son... men men.. vad gör man inte för sin dotter som älskar rosa =)

• dinana

Ingen som vill ta en fika i SKäggetorp om typ en timme?

• dinana

Haha... ja här var det konstigt nog tvärtom med Molly. Alla trodde ju att hon var en kille. Sen att hon hade en rosa vagn och oftast rosa kläder... nej det spelade ingen roll. Hon hade inget hår och det var tydligen lika med pojke. Sen att hon hade en barnvagnsskylt med texten Molly på... den bortsåg tanterna oftast =)

Vet inte om jag såg ut som en pojkmamma... kanske det... Nu är det inte så många som sagt något ännu.. men kan ju bero på att Leonard inte syns i vagnen... han ligger ju oftast under täcket längst ner... så det ser ut som om jag går runt med en tom vagn.

Fru T skrev 2009-06-10 14:46:34 följande:
    klart man kan ha en rosa vagn fast man har en pojke (han lär ju inte bry sig )men sen får man ju räkna me att tanterna sticker in huvet å säger åååh vilken söt liten flicka Så va det när min bror va liten, fast mamma hade en blårandig vagn Men han fick ju ha en del röda å rosa kläder när han va bebis för det va liksom det som fanns efter mig å tre äldre tjejkusiner...
  • dinana

Här sitter Rickard med Leonard i famnen och kollar på fotboll. Ungen vaknar till varje gång pappa hoppar till och skriker vid mål. Stackarn!

• dinana
    Fru T skrev 2009-06-10 20:57:17 följande:
    Börjar misstänka att det är Leonard ni bestämt er för nu?
    Haha, ja det blir nog det i alla fall.. har inte orkat leta efter något annat namn. skulle han inte trivas med det så får han väl byta senare =P
  • dinana
    Fru T skrev 2009-06-10 20:56:00 följande:
    Det ska präglas i tid! Du ska se mig när ja kollar hästhoppning på tevin ja hoppar, sparkar å smackar så mannen bara skrattar åt mig
    känner igen det där!
  • dinana

Idag var farmor på besök (alltså Molly å Leonards farmor) och senare även farfar och farbror. När vi nämnde att vi eventuellt skulle ge honom namnet Leonard då tyckte de helt plötsligt att det var fult. Så nu är man lite småless på den familjen. Mina föräldrar och syskon tyckte det var jättefint... men så fort man nämnde det för Rs släkt så vart det fult.

Leonard är väl inte fult?

• dinana

Gissa vem som ringde innan... gammelmormor så klart... "Har ni bestämt något namn ännu????" Nej sa jag.

"Bara det inte blir Leo, det är så förskräckligt fult svarade hon på det. Det skall ju vara ett kort namn. Hade det varit en tjej så skulle hon ju ha hetat Moa."

Och så fortsatte hon...

Jag svarade att vi hade tänkt oss ett längre namn. Och att vi antagligen redan bestämt oss för ett namn, men jag sa inte vad. Orkar inte...

• dinana
    Fru T skrev 2009-06-11 11:51:23 följande:
    Ja är jättesvullen, spec i ansiktet. Näsan har blive en potatisnäsa å läpparna ja dom ser inte kloka ut eftersom ja har stora läppar normalt sen har halsen å liksom under käken blive stort... Ser typ ut som en sån där "tjockiskostym" som tar flera timmar att sätta på inför en filminspelning.. Förut börja ja gråta för ja skulle ha en sak i min låda å fick syn på asken som ligger å förvarar mina fina ringar...
    Jag svällde också upp en hel del, men det beror kanske på havandeskapsförgiftningen.

Drömde i natt att du var inne på sjukhuset och att de skulle sätta igång dig. Vi var där typ allihop förresten som sällskap. *haha*
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4