Vi från Linköping Del:4
om jag kommer så lär du se vem jag är... jag har en rosa/grå bugaboo... brukar sticka ut en hel del =)
om jag kommer så lär du se vem jag är... jag har en rosa/grå bugaboo... brukar sticka ut en hel del =)
eller kan jag ta ko-sufletten... humm... lite pinsamt med en rosa vagn när man har en son... men men.. vad gör man inte för sin dotter som älskar rosa =)
Ingen som vill ta en fika i SKäggetorp om typ en timme?
Haha... ja här var det konstigt nog tvärtom med Molly. Alla trodde ju att hon var en kille. Sen att hon hade en rosa vagn och oftast rosa kläder... nej det spelade ingen roll. Hon hade inget hår och det var tydligen lika med pojke. Sen att hon hade en barnvagnsskylt med texten Molly på... den bortsåg tanterna oftast =)
Vet inte om jag såg ut som en pojkmamma... kanske det... Nu är det inte så många som sagt något ännu.. men kan ju bero på att Leonard inte syns i vagnen... han ligger ju oftast under täcket längst ner... så det ser ut som om jag går runt med en tom vagn.
Här sitter Rickard med Leonard i famnen och kollar på fotboll. Ungen vaknar till varje gång pappa hoppar till och skriker vid mål. Stackarn!
Idag var farmor på besök (alltså Molly å Leonards farmor) och senare även farfar och farbror. När vi nämnde att vi eventuellt skulle ge honom namnet Leonard då tyckte de helt plötsligt att det var fult. Så nu är man lite småless på den familjen. Mina föräldrar och syskon tyckte det var jättefint... men så fort man nämnde det för Rs släkt så vart det fult.
Leonard är väl inte fult?
Gissa vem som ringde innan... gammelmormor så klart... "Har ni bestämt något namn ännu????" Nej sa jag.
"Bara det inte blir Leo, det är så förskräckligt fult svarade hon på det. Det skall ju vara ett kort namn. Hade det varit en tjej så skulle hon ju ha hetat Moa."
Och så fortsatte hon...
Jag svarade att vi hade tänkt oss ett längre namn. Och att vi antagligen redan bestämt oss för ett namn, men jag sa inte vad. Orkar inte...