Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Maria84 skrev 2009-06-15 10:28:07 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 10:22:09 följande: Vad skönt att det kändes bra! Ja en i personalen vet vi ju är kanon ialla fall Jobbade hon idag när ni hälsade på?
    Ja, hon är kanon Ja, hon jobbade idag så vi hälsade på henne o Vincent kommer antagligen att få gå på hennes avdelning.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Maria84 skrev 2009-06-15 10:31:27 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 10:29:07 följande: Vad skönt! Känns ju alltid lite lättare när man känner personalen lite mera.
    Ja, verkligen! Detta kommer nog bli toppenbra, jag har aldrig känt så bra för ett dagis förut som nu, det är ju så skönt för barnen oxå att det är nybyggt, känns så fräscht o bra då

På detta dagis som barnen ska börja på, är det nästan inte ett enda barn från nåt annat land, vi såg ett utländskt barn nu o personalen sa att det inte är så många utländska barn på detta ställe, till skillnad från Leos nuvarande dagis där det nästan bara är utländska barn.
    Detta kommer bli såå bra för våra barn, så är det bara! Känns så skönt eftersom jag haft sån ångest med dagis för Vincent, Leo vet jag ju att han klarar sig eftersom han är så stor, självständig o duktig. Vincent är såå mammig så vi får se..

Familjetrollet: Nej, de kommer inte gå på samma avelning för det är småbarn o storbarns avdelningar. Vilket är både bra o dåligt, bra för barnen att vara ifrån varandra (speciellt skönt för Leo att slippa lillebrorsan ibland ) o de kan utvecklas på varsitt håll. Men ändå så hade det varit bra om de hade haft varandra för då får de trygghet av varandra (iaf Vincent). Men avdelningarna är oftast ute samtidigt så då kan de leka med varandra då om de vill

Maria84 skrev 2009-06-15 11:15:28 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 10:35:34 följande: Härligt! Jag går och är nervös inför Lucas dagisplacering. Har inte fått nåt svar ännu och vi vill ju ha in honom på det dagiset där Liam har gått eftersom vi känner oss trygga med personalen osv. Jag vill egentligen inte sätta honom på dagis alls riktigt än men har ju inget annat val just nu.
    Jag vill inte heller sätta Vincent på dagis egentligen ännu, men har ju som sagt var inget val.
    JePaLuLi skrev 2009-06-15 11:15:15 följande:
    Vad skönt!Jag vill gärna ha blandade kulturer så han lär sig att alla är olika osv. Däremot gillar jag inte när det BARA är utländska barn. Jag har sett svenska barn här på området springa runt och prata med brytning och det vill jag inte att han ska göra. Så då 'r frågan hur man ska göra. Jag vill int att han ska börja på en förskola, bärja trivas och sen ska vi behöva slita honom därifrån. Samtidigt så känner jag att han verkligen behöver komma iväg. Även om jag är utbildad kan jag aldrig lära honom samspelet med andra barn, andra vuxna osv... Det är ju väldigt viktigt att de får vara med andra vuxna också och mamma är ju alltid mamma. Ska kolla runt i närområdena lite. Det är ju dock ganska svårt eftersom jag inte känner till stan, men ska prata med svärmor också som jobbar på en väldigt bra förskola.
    Ja, blandade kulturer är ju bra. Men som sagt, inte bara utländska barn.
    Mandarin skrev 2009-06-15 12:17:19 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 11:10:58 följande: Jag jobbade där förra vecka ett par dagar,det värkar bra. Det ska ju bli 3 avdelningar men just nu är det bara 2. Hon den lilla utälnska tjejen slutar snart. Den familjen bor i en annan stads del. Jag sa att ni hadde fått plats hos dom, brättade villka fina killar ni har. Och nickade... de viste att ni bodde där och så
    Ja. jag tyckte att jag såg dig förra veckan när du gungade barn
    Ja, de visste att vi bodde här..
    Maria84 skrev 2009-06-15 11:37:00 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 11:18:53 följande: Nej man har ju inte det alltid.. Hade Lillebror varit kvar så hade vi ju ändå sökt dagisplats till Lucas för att ha en men då hade man ju kunnat ha lite som man ville.
    Nej, jag har ju ändå den turen att jag kommer kunna stryra lite över tiderna själv under hösten eftersom jag pluggar hemifrån. Sen from januari så blir väl barnen 15 timmars barn tills jag hittat ett jobb för då blir jag arbetslös, om jag inte pluggar mera under våren.
    Familjetrollet skrev 2009-06-15 12:53:41 följande:
    jag tror de har tysndasplikt
    Japp, det SKA de ha iaf!

Dagis är bra, men hade helst väntat till han blev två år iaf, men inte mycket att göra åt, är iaf glad över att jag kunde vara hema lite längre denna gång än med Leo, så Vincent är 4 månader äldre än vad Leo var när han började dagis.

Usch, här gjorde Vincent värsta vurpan förut, jag höll honom i famnen o skulle precis gå upp med honom o sätta på pyjamas, då kastar han sig ur min famn o jag tappar honom rakt ner i golvet så han landar med näs sidan så att säga först. ILLVRÅL!! Han blödde som bara den ur munnen o från hakan o ett tag trodde vi att han dessutom brytit sig för han bara skrek rakt ut utan att vi fick kontakt med honom, i säkert 30 minuter. Men vi kände o klämde så gott det gick o det verkar som han "bara" fick ont i munnen. Sen var han supertrött oxå så det kan ha varit så att det blev värre då oxå, så vi gav en supp o sen skulle vi ge välling men det vägrade han att äta. Han somnade direkt sittandes mot mig, sååå söt! {#lang_emotions_heart} Vi tog ner en madrass hit ner så nu ligger han o sover på golvet så vi kan ha lite koll på honom. Stackarn, han verkar vara en liten olycksfågel, men kanske inte så konstigt eftersom han är så vild Han gör så att hans mammas sätter sitt hjärta i halsgropen många ggr! Leo var inte alls så här eller inte nu heller för den delen, han är mycket lugnare o har inte skadat sig så mycket så vi är inte vana.

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4