• Mizzz

Vi från Linköping Del:4

tuperat - oj va dåligt jag stavar ibland! tuperat heter det ju såklart!

• Mizzz
    dinana skrev 2009-06-18 12:10:19 följande:
    Regnar här med, men blev inbjuden efter firandet på jordgubbstårta som personalen hade till fikat. Smaskens!
    I T1 hade de firande igår förmiddag, så de hade verkligen tur med vädret!
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-21 09:50:17 följande:
    Nån som vet om nåt är öppet idag? Ja skulle verkligen behöva köpa mig en amningsbh till, en räcker inte långt när mjölken sprutar åt alla håll... synd bara att ja får betala lite mer eftersom h&m tror att man är stor runt om bara för att man har stora tuttar men det löser sig nog... Ni som ammar(at) kan ni rekomendera några andra amningskupor än Natusans? Ja tycker dom är lite hårda å vårtorna fastnar i dom Fick me två från Avent när ja köpte pumpen å har använt dom i natt å OJ vilken skillnad... kan dock tänka mig att dom är betydligt dyrare??! Å vart finns dom... maxi tex har ju bara Natusan... Ska nog ta mig en liten vagnpromenad om ett tag, eller ja efter lilla fröken har käkat nästa gång, vilket borde va runt 12.. Såå skönt att hon redan är inne i en rutin me att amma var 3-4e timma blir liksom bara ETT riktigt nattmål då hon äter när vi går å lägger oss sen en gång runt 2-3 på natten å sen vid 6-7 på morron Jag är en glad mamma som får sova gott, dessutom ligger ja ju å ammar halvt sovande i sängen väntar bara på bakslagen men det tar vi då...
    Jag rekommenderar penguin amningskupor (finns på babyproffsen). Iaf om du läcker mkt mjölk. De är helt oslagbara!
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2009-06-21 14:27:42 följande:
    Fru T skrev 2009-06-21 09:50:17 följande: Jag rekommenderar penguin amningskupor (finns på babyproffsen). Iaf om du läcker mkt mjölk. De är helt oslagbara!
    Ska tillägga att apotekets är väl samma som natusan? Ser iaf lika ut.
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2009-06-21 14:27:42 följande:
    Fru T skrev 2009-06-21 09:50:17 följande: Jag rekommenderar penguin amningskupor (finns på babyproffsen). Iaf om du läcker mkt mjölk. De är helt oslagbara!
    Pigeon heter de visst ;)
    www.babyproffsen.se/2007/wnasp/asp/bp_imageinfo_07.asp&fileid=37628&folderpath=/disk2_1/venture/Babyproffsen/Hemsida_2007_bp/Samlat+2008/66-67/Bilder&filename=??????&dbfalt=125&falt=&cat=143

Hoppas den funkar, annars får du söka på deras sida
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-06-21 16:01:31 följande:
    Ja, baserat på vädret så har vi konstaterat att vi valde precis rätt dag att gifta oss på! Vi hade ett sånt perfekt juniväder med sol, men ändå inte för varmt och det bästa av allt: INGET REGN!! (Det kom visserligen ett litet, litet vackert sommarregn när middagen var klar, men det var över lika fort som det kom och var fantastiskt fint) Vi har varit ute och shoppat massor och i förmiddags snickrade Patrik ihop sandlådan till barnen. Men nu kom ju regnet... Ska fixa altandörren nu iaf, Lucas har nämligen lärt sig att öppna den så vi har hämtat honom ute på gräsmattan ett antal ggr Ikväll blir det tacos och familjemys!
    Ja, är jätte rädd för att det ska vara på tog för varmt när jag gifter mig nu när värmen kommer! Provade klänningen här om dagen och det blev jätte varmt bara de minuterna som jag hade den på mig!
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-21 21:23:14 följande:
    Aah va bra då får ja kolla upp va dom kostar då, kanske räcker att ha nu i början iallafall när det är extra ömt liksom...
    Kostar mer än de vanliga, men jag tyckte iaf att de räckte betydligt längre!
  • Mizzz

Sen är det ju bra att skaffa en uppsamlingskopp, finns både på apoteket och babyfroffsen osv, om det är så att man läcker mkt från andra bröstet när man ammar!

• Mizzz
    Firstandhappy skrev 2009-06-21 21:23:28 följande:
    japp kl 12 utanför hm blir bra... ska in på ur o penn o kollaklocka nu när det är rea.. nån mer som ska haka på?? jo jaghoppas med att det blir sista gången, nästa koll blir den 29'e men då SKA han va ute... blev sååå bebissjuk idag hemma hos linda, satt o bölade i soffan o kved ohhh så liteeeen...
    Jag hänger gänra på om jag får Har inget alls vettigt att göra på dagarna nu! Ska väl ner på stan och titta på underkläder till bröllopet bara!
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-22 09:38:10 följande:
    Asså om ja vill ta med mig urpumpad mjölk så ja kan ge flaskan i nödfall på stan, hur gör ja det bäst??
    Jag tog det alltid i en liten kylväska med en isklamp. Jag har för mig att bröstmjölk kan stå framme upp till två timmar utan att bli förstört. Tror det finns massor av bra info på amningshjalpen.se
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4