• Anonym (Trodde jag hade)

Trodde mitt urinrör satt vid klitoris

Okej, det här är så sjukt knäppt. Jag har i hela mitt trettioåriga liv varit bombsäker på att urin kommer ut i det lilla hålet längst fram i mitt underliv. Detta visade sig vara min klitoris.

För er låter det kanske konstigt, men för en som har varit övertygad i 30 år är det svårt att ställa om sig. På min klitoris har jag nu lärt mig att det sitter någon slags förhud. I denna är det ett litet hål som jag ALLTID trott varit urinrörets mynning. Tycker till och med att det är där jag är kissnödig. När jag (eller min man) tar rätt på känns det obehagligt och jag har tyckt att man tar mitt på urinröret.

Av en händelse råkade jag då förra veckan hitta det riktiga urin"hålet" (vad heter det?!). Jag skulle egentligen kolla mig själv i stjärten med en spegel för att jag tror att jag har en hemorojd. Döm om min förvåning när jag hittade ett nytt hål framför slidan. Jag var till och med tvungen att prova att kissa med spegeln mellan benen för att se var det kom ut. Jag kunde liksom inte fatta det.

Nu tycker ni väl att jag är galen, obildad m.m. Faktum är att jag har tittat mig själv med spegel i underlivet förut men aldrig sett detta nya hål. Föreställ er själva om ni vore så övertygade om att kroppen såg ut på ett annat sätt.

Nu liksom skäms jag över mig själv. Jag som kvinna vet inte själv hur jag ser ut där nere. Vågade efter mycket om och men berätta för min man härom dagen. Han skrattade lite åt mig men sa inte så mycket mer, men för mig är det som en helt ny upptäckt.

Är jag ensam? Fram med spegeln tjejer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 22:38
    Alltså, jag visste att klitoris satt där, men jag trodde att urinröret på något sätt gick mitt över. *skäms*

• Svar på tråden Trodde mitt urinrör satt vid klitoris
  • Anonym

Haha du är INTE ensam!! Been there!

När/hur upptäckte ni att kroppen inte fungerade som ni trodde? Åh vad skönt att jag inte är ensam. Känner mig dummast i världen.

• Anonym

men herregud har ni inte koll på era underliv?
    Jag är 23 och har vetat var urin"hålet" sitter i stort sett hela mitt liv.
    Man blir ju lite mörkrädd när man läser sånt här. Har ni aldrig tittat och undersökt er själva i spegeln någon gång tidigare?? Eller ens sett bilder på hur ett underliv ser ut?

Anonym skrev 2009-05-18 23:01:05 följande:
    men herregud har ni inte koll på era underliv? Jag är 23 och har vetat var urin"hålet" sitter i stort sett hela mitt liv. Man blir ju lite mörkrädd när man läser sånt här. Har ni aldrig tittat och undersökt er själva i spegeln någon gång tidigare?? Eller ens sett bilder på hur ett underliv ser ut?
    Men precis så som du skriver vet jag att jag själv hade reagerat, det är därför jag är så chockad själv. Som jag skrev HAR jag kollat med spegel, men tydligen inte så noga. Och det är nog något med att bara utgå från att det är på ett visst sätt sedan man var liten flicka som har etsat sig fast. Då finns det ingen anledning att ifrågasätta. Och varför skulle en tjej annars ha ett hål till (så som det ser ut ovanpå klitoris)?!?!? Ja, som sagt. Det fanns ingen anledning att ifrågasätta. Jag är glad att jag vet nu även om det är typ 25 år för sent...
    När jag efter min chockartade upptäckt surfade runt på tecknade bilder av ett underliv förstod jag för första gången bilderna jag såg....
  • Anonym

Urinröret sitter ju visst där du trodde det var.
    Är nästan helt säker på det, haft kateter och det kändes som att det var där.

Anonym skrev 2009-05-18 23:16:25 följande:
    Urinröret sitter ju visst där du trodde det var. Är nästan helt säker på det, haft kateter och det kändes som att det var där.
    Fast jag kissade som sagt på en spegel för att kontrollera saken och det kom urin från det "andra" hålet. Däremot förstår jag vad du menar, jag har blivit topsad i urinröret när jag gjorde en vanlig kontroll av könssjukdomar och jag tyckte också att det kändes där. Men nej... så är det tydligen inte....

www.1177.se/artikel.asp&PreView=
  • Anonym

Okej, jag är överbevisad. Gick precis och tittade med en spegel själv. Skäms lite

Ja, jag vet. Det är en helt crazy upptäckt. Men skönt att vi inte är ensamma, eller hur....?! Och skönt att vi inte väntade 30 år till innan vi kollade. Haha... helgalet.

• Anonym

jag trodde också fram till för något år sedan, att urinröret satt i vecket på klitoris. nog för att jag kollat underlivet med spegel, men inte har jag kissat samtidigt som jag kollat

Svar på tråden Trodde mitt urinrör satt vid klitoris