• Anonym (Trodde jag hade)

Trodde mitt urinrör satt vid klitoris

Okej, det här är så sjukt knäppt. Jag har i hela mitt trettioåriga liv varit bombsäker på att urin kommer ut i det lilla hålet längst fram i mitt underliv. Detta visade sig vara min klitoris.

För er låter det kanske konstigt, men för en som har varit övertygad i 30 år är det svårt att ställa om sig. På min klitoris har jag nu lärt mig att det sitter någon slags förhud. I denna är det ett litet hål som jag ALLTID trott varit urinrörets mynning. Tycker till och med att det är där jag är kissnödig. När jag (eller min man) tar rätt på känns det obehagligt och jag har tyckt att man tar mitt på urinröret.

Av en händelse råkade jag då förra veckan hitta det riktiga urin"hålet" (vad heter det?!). Jag skulle egentligen kolla mig själv i stjärten med en spegel för att jag tror att jag har en hemorojd. Döm om min förvåning när jag hittade ett nytt hål framför slidan. Jag var till och med tvungen att prova att kissa med spegeln mellan benen för att se var det kom ut. Jag kunde liksom inte fatta det.

Nu tycker ni väl att jag är galen, obildad m.m. Faktum är att jag har tittat mig själv med spegel i underlivet förut men aldrig sett detta nya hål. Föreställ er själva om ni vore så övertygade om att kroppen såg ut på ett annat sätt.

Nu liksom skäms jag över mig själv. Jag som kvinna vet inte själv hur jag ser ut där nere. Vågade efter mycket om och men berätta för min man härom dagen. Han skrattade lite åt mig men sa inte så mycket mer, men för mig är det som en helt ny upptäckt.

Är jag ensam? Fram med spegeln tjejer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 22:38
    Alltså, jag visste att klitoris satt där, men jag trodde att urinröret på något sätt gick mitt över. *skäms*

• Svar på tråden Trodde mitt urinrör satt vid klitoris
  • Anonym (vaaaaaaaaa?)

Vad säger ni, jag har ingen aning med andra ord om hur kissen ser ut,
    jag trodde min klitoris var mitt urinrör, nu måste jag googla

• Anonym (vaaaaaaaaa?)

Här finns värsta bilden www.sof.nu/start.asp
    hahaha, då har ju inte gubben stimulerat urinröret i 10 år utan faktiskt klittan,

• Anonym (missan)
    Anonym (vaaaaaaaaa?) skrev 2009-05-29 21:22:57 följande:
    Vad säger ni, jag har ingen aning med andra ord om hur kissen ser ut, jag trodde min klitoris var mitt urinrör, nu måste jag googla
    samma här! Om jag inte var så jäkla trött så skulle jag gå och pinka på en spegel
  • Anonym (vaaaaaaaaa?)

men fasiken, undrar om man kan få värsta sexlivet nu, när inte klittan och urinröret satt ihop.
    Puh tur att man iallafall har koll på fram och bakstjärt, annars hade man väl aldrig blivit gravid med denna okunskap

• Anonym (what?)

Jag måste bara säga att när jag läste rubriken på tråden så skrattade jag nästan "tänk att inte veta var en kvinnas urinrör sitter! " Men så läste jag vidare och blev mer och mer tveksam när jag insåg att även jag trodde att urinröret satt som "mitt i" klitoris, alltså i vecket.... Jag var ju tvungen att ta fram spegeln och titta efter, och mycket riktigt; jag har "ett extra hål" jag inte visste att jag hade! Jag menar jag hade ju trott att vecket i klitoris var själva urinröret..... Jag är 28 år gammal och jag visste inte bättre...Jag skäms!

• Blåögon

Jag är kille och visste redan att tjejer var beskaffade så när jag var 14 :(

Eller att killar har två hål? Jag som trodde att sexualundervisningen höll en viss nivå.

• Anonym (Alla olika)

Jamen herregud, alla ser vi ju olika ut. Jag tycker det är tråkigt att vissa ska skratta åt andra bara för att den personen inte har just ER kunskap.
    Vissa har sitt urinrör strax nedanför klitoris och andra har det precis ovanför (eller till och med strax innanför) slidmynningen.

Mitt eget urinrör syns ALDRIG såvida jag inte kissar just då. Det är väl dolt, det "stängs" så snart jag är färdig med kisseriet.

Och jag har kollat mååånga gånger med spegel och tagit bilder av min mutta eftersom jag tycker den är sjukt snygg
    Musen är vacker - så är det bara!

Vidare så har jag inget som helst minne av detta i sexualundervisningen. Det man som hormonstinn tonåring var intresserad av var kuken och själva "hålet" på tjejerna. Det runt omkring var av sekundär betydelse, t.ex. anus, pung, blygdläppar och urinrör.

• Anonym (undrande)
    Anonym (Alla olika) skrev 2009-08-03 14:04:02 följande:
    Jamen herregud, alla ser vi ju olika ut. Jag tycker det är tråkigt att vissa ska skratta åt andra bara för att den personen inte har just ER kunskap.
    Vissa har sitt urinrör strax nedanför klitoris och andra har det precis ovanför (eller till och med strax innanför) slidmynningen.

Mitt eget urinrör syns ALDRIG såvida jag inte kissar just då. Det är väl dolt, det "stängs" så snart jag är färdig med kisseriet.

Och jag har kollat mååånga gånger med spegel och tagit bilder av min mutta eftersom jag tycker den är sjukt snygg
    Musen är vacker - så är det bara!

Vidare så har jag inget som helst minne av detta i sexualundervisningen. Det man som hormonstinn tonåring var intresserad av var kuken och själva "hålet" på tjejerna. Det runt omkring var av sekundär betydelse, t.ex. anus, pung, blygdläppar och urinrör.
    Här kommer jag flera år efter detta är skrivet och undrar, hoppas det är okej. Jag har precis som du ett "slutet" urinrör. Är ungefär som små läppar man måste sära på för att se själva urinröret. På ena sidan är dessa läppar större än på andra sidan, så man liksom kan fälla över den över urinröret. Ser det ut så för dig också eller behöver jag kolla upp detta?
  • Anonym (123)
    Anonym (Trodde jag hade) skrev 2009-05-18 22:16:07 följande:
    Okej, det här är så sjukt knäppt. Jag har i hela mitt trettioåriga liv varit bombsäker på att urin kommer ut i det lilla hålet längst fram i mitt underliv. Detta visade sig vara min klitoris.

För er låter det kanske konstigt, men för en som har varit övertygad i 30 år är det svårt att ställa om sig. På min klitoris har jag nu lärt mig att det sitter någon slags förhud. I denna är det ett litet hål som jag ALLTID trott varit urinrörets mynning. Tycker till och med att det är där jag är kissnödig. När jag (eller min man) tar rätt på känns det obehagligt och jag har tyckt att man tar mitt på urinröret.

Av en händelse råkade jag då förra veckan hitta det riktiga urin"hålet" (vad heter det?!). Jag skulle egentligen kolla mig själv i stjärten med en spegel för att jag tror att jag har en hemorojd. Döm om min förvåning när jag hittade ett nytt hål framför slidan. Jag var till och med tvungen att prova att kissa med spegeln mellan benen för att se var det kom ut. Jag kunde liksom inte fatta det.

Nu tycker ni väl att jag är galen, obildad m.m. Faktum är att jag har tittat mig själv med spegel i underlivet förut men aldrig sett detta nya hål. Föreställ er själva om ni vore så övertygade om att kroppen såg ut på ett annat sätt.

Nu liksom skäms jag över mig själv. Jag som kvinna vet inte själv hur jag ser ut där nere. Vågade efter mycket om och men berätta för min man härom dagen. Han skrattade lite åt mig men sa inte så mycket mer, men för mig är det som en helt ny upptäckt.

Är jag ensam? Fram med spegeln tjejer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 22:38
    Alltså, jag visste att klitoris satt där, men jag trodde att urinröret på något sätt gick mitt över. *skäms*
    WTF skojar du? Jag är 24 och trodde samma, måste kika snarast i muffan!  Förstår inte var urin hålet annars kan vara
  • ppppp

Jag har aldrig haft en aning om vart mitt urinrör är.. Har kollat på massa bilder vart det ska sitta, men utan resultat. Sedan kom jag till en gynekolog som berättade att mitt urinrör var missbildat och jag vet fortfarande inte vart det sitter...... 

• Dovahkiin

Ursäkta mig men... vad i helvete är det för fel på svenska skolan och de svenska föräldrarna som inte lär tjejer hur de ser ut nertill!? Jag lärde mig från skolan,  och från min moder. Hade jag inte allt klart för mig då så fick jag det senare, vid 12-13 års ålder när jag för första gången inspekterade muffen framför en spegel. Förstår verkligen inte hur man kan ha missat detta. My god.

Svar på tråden Trodde mitt urinrör satt vid klitoris