Inlägg från: Madame Mom |Visa alla inlägg
  • Madame Mom

amma 1-åring offentligt?

Tänk vad amning väcker starka känslor...
    Jag tycker det är förvånande att en del människor inte skulle säga ett ljud om dom såg en vuxen bete sig illa mot ett barn, men när en ettåring AMMAS, ja då jävlar finns det kraft och energi att engagera sig...  Ge er för tusan!

• Madame Mom
    Behemot skrev 2009-05-19 07:40:03 följande:
    Klart att de säger ett ljud om det, men precis som amningen sker det på internetforum istället för att gå fram direkt och säga till. Jag hoppas att jag aldrig behöver se någon som behandlar sitt barn illa och om jag gjorde det hoppas jag att jag skulle säga till. Vad gäller amningen vänder jag bort huvudet om jag någon statementammar när jag äter,men jag skulle föredra att slippa.
    Njae...  jag har läst en hel det trådar där vuxna berättat att dom sett en annan vuxen behandla ett barn illa, utan att dom gjort något åt det...
  • Madame Mom
    Behemot skrev 2009-05-19 07:46:37 följande:
    Absolut, då är det lugnt. Jag har bara lite svårt för bröst när jag äter.
    Men helt ärligt...  Det är väl ändå få som bara slänger fram tuttarna så att dom hänger ut till allmän beskådan...? Däremot ser man väldigt ofta tjejer med såna urringningar att man nästan ser allt. (Utom möjligen bröstvårtan och vårtgården, men det är kanske den biten som stör?)
    Låga brallor så att man ser ett par stringtrosor som håller på att dela arslet hela vägen upp till svanskotan är ju inte heller ovanligt..  Nä...  av alla "flashningar" ute på stan så är amningen väl ändå det minst irriterande, äckliga, eller vad man nu kallar det...
  • Madame Mom
    Fragaria skrev 2009-05-19 09:10:26 följande:
    Bröst är skapade för barn, att bröst har blivit sex relaterat i vår kultur är sjukt, men fortsätt du och titta inte bort, så vänjer du dig, det är inte barnen eller mödrarna som beter sig onaturligt på något sätt, problemet ligger hos bröstfobikerna, mot fobi finns det hjälp att få.
    Exakt...!
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?