hymafr skrev 2009-05-25 10:30:46 följande:
Siamusen: Varför slutade ni med Circadinet? (Om jag får fråga?)Solstrålen 76: Så skillnaden är egentligen att det tar längre tid för Circadin att verka? Hur har du upplevt nätterna? Har han sovit djupare och varit svårväckt (på natten eller på morgonen), eller tex haft svårt att vakna på natten för att gå på toan?Berätta gärna om och hur ni får tillbaka Melatoninet.Någon annan som provat Circadin? (Borde ju vara rätt många eftersom jag tycker det verkat som om Melatonin varit rätt vanligt förut och man nu får Circadin istället). Jag behöver argument att använda till läkaren för att (om det går) få tillbaka Melatoninet.
Vi slutade för att han egentligen är för liten för circadin. Han fyller 3 nu i juni först och för att läkaren inte kunde ge nagra garantier pa att det var helt ofarligt för en san liten pojke även fast det inte finns nagot alls som tyder pa nagra biverkningar.
Sa ren nojja/säkerhetsatgärd fran vår sida.
Nu sover han inte men vi har atminstone (ta i trä) lyckats fa honom att studsa pa väggarna och väcka alla andra som förut var ett stort problem det med. Och jag tycker han fatt lite bättre vanor sen vi började med medicinen som fortfarande sitter i sa han mar bättre ân innan.