Little Ms Chatterbox skrev 2013-10-14 19:13:12 följande:
Min son har 2 tabletter med 2 mg. Han får en vid kl 19.45 och andra när han lägger sig, vid 20.30-21.00.
Han är 11 år nu, har ätit Circadin sen förra sommaren.
Vi ger på det här sättet för att det ska sitta i tillräckligt länge, annars vaknar han vid 2-3 tiden på natten och kan inte somna om eller somnar kanske om vid 6-tiden och då är det snart dags att gå upp.
" mg är inte så farlig dos, om hon har sömnstörning och inte kan sova så har hon kanske ingen egen melatonintillverkning alls och då behöver hon den dosen.
Sen vill jag även tipsa om Omega för bättre sömn, har du testat det?
Tack för ditt svar! Min son brukar vakna mellan två och fyra och är oftast vaken två timmar...hoppas circadin hjälper honom att sova hela natten nu. Men grejjen är att han aldrig svalt en tablett förut. Försökte förklara ordentligt för att det skulle gå bra (och för att han skulle tycka att det kändes okej) - lade tabletten långt bak på tungan och så fick han saft direkt. Men han började att TUGGA!! Som han altid gör med sin vitamintablett han gillar så mycket. Det som var bra var att han inte ryggade av den beska smaken, det dåliga är ju att det står i bipacksedeln att man INTE FÅR krossa den. Så vi har varit lite oroliga ikväll men hoppas att det inte är någon fara. Ungefär hälften av tabletten petade jag ut, så han fick väl 1 mg krossat. Det märkliga är att de sa på apoteket att det gick bra att krossa dom - men hon verkade inte ha nån koll.
Omega tre kommer ju i stora kapslar, kan man ge dessa till små barn menar du?
Om Circadin hjälper vår son med sömnen skulle det fullständigt revolutionera vårt liv!! Jag känner mig väldigt förhoppningsfull. Om vi bara kunde få ner den där jädra tabletten HEL. Hmm...läste någonstans om att man kunde lägga den i en kapsel, vet någon något om det här?