• Mamma bakom molnen

    Hopplös väntan...

    Nu måste jag skriva lite... "Skriva av mig" som det så fint heter.

    Jag är less. Så förbannat less på denna ovissa väntan på BB.
    När vi skickade våra handlingar till Bolivia i augusti 2007, hette det 1-1,5 års väntan på BB. Sedan ökade tiden till 1-2 år. Idag är väntetiden 1-2,5 år. Vi har inte rört oss ur fläcken på snart 21 månader... Vi står fortfarande som väntande svenskt par på plats nr 3, domstol 1 i Santa Cruz. Par nr 1 skickade sina handlingar i november 2006....

    Det känns ibland så hopplöst. Som om vi aldrig kommer få det där efterlängtade samtalet. Som om vi aldrig kommer få vårt älskade och efterlängtade barn...

    Just ovissheten är värst. Och att väntetiderna bara ökar och ökar...

    Jag är så glad över att jag i höstas tog steget att börja studera iallafall, så jag har något annat att försöka fokusera mina tankar på. Vår adoptionsresa började redan hösten 2005 och jag undrar när den ska ta slut..?

    Sorry, för ett deppigt inlägg men jag hoppas och tror att de väl också ska vara OK här på Adoptionssnacket..?

  • Svar på tråden Hopplös väntan...
  • Jag är den bästa mamman dom har

    Vad tråkigt att det ska vara så lång väntan specielt när man vet att det är så många barn där som värkligen behöver en kärleksfull familj.

    Hoppas ni snart får erat barnbesked håller tummarna för er

    kram


    021229, 040817, 070111, planerad BF 100112 malinsgraviditet.blogg.se
  • Namaste72

    Usch det låter segt.... Har ni lågt medgivande? Kan ni höja?
    Håller tummarn att det lossnar snart!


    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Mamma bakom molnen

    Vi har höjt från 0-18 månader till 0-36 månader så vi har säkert mycket högre än många andra väntande i Bolivia.

    Tack!

  • LG74

    Väntan är hemsk så är det bara. Tråkigt nog. Långa köer- usch, jag vet hur det är. Vi väntade dryga 32 månader på vår lillebror, det var hemskt. Att vänta så länge på första barnet kan jag nog inte ens föreställa mig hur jobbigt det är... Men, samtalet kommer! Och det blir en fantastisk dag!

    Och ja: här får man deppa ihop och vara arg. Även om vi inget kan göra så måste man häva ur sig ibland och få stöd. Det kan vi ge.

    Varma kramar till er!

  • Helle68

    Oj vad jobbigt det måste kännas! Jag förstår att det kan vara svårt att hitta motivationen men jag är, liksom Lisa G, säker på att samtalet kommer att komma en dag.

    Jag tyckte det var otroligt jobbigt i slutet på vår väntan på BB. Vi väntade bara i nio månader så det känns nästan lite pinsamt att jämföra med er, men det jag vill säga är att jag vet hur det kan kännas och att jag lider med er.

    Hoppas verkligen att det går framåt snart i köerna för er och för alla andra som väntar i Bolivia. Och i alla andra länder, givetvis, men det verkar som att Bolivia går lite extra trögt just nu.

    Många styrkekramar

  • Marie IE B

    Lider med dig och "vet" hur du känner. Vår väntan skulle vara 10-12 månader.....
    ... men är nu uppe i 38 på lördag! Efter senaste smällen med svininfluensan har jag känt som du gör - vi kommer aldrig att få något barn, lika bra att ställa in sig på det... och som du säger ovissheten är värst, att inte veta, att inte kunna svara, att inte kunna planera det vardagsliv som förväntas rulla på normalt under tiden.
    Vi anmälde oss till familjerätten i juni 2005, gjorde utredning och gick kursen hösten -05 så vi ligger ju ganska lika i tiden.
    Håller tummarna för er och att den berömda ketchupeffekten kommer snart!

  • Miss TN

    Hej gumman!

    Förstår och känner med dig. Vi väntar ju trots allt i samma land men i olika domstolar.

    Vi har ju väntat några få månader kortare än er och har flyttat fram ett steg i kön medan ni står still och andra har flyttats fram 3 steg och fått bb under samma tid. Vi vet att det svänger så här i Bolivia och när som helst kan det lossna. Jag vet, det är ingen tröst men man måste nog försöka tänka så iaf.

    Jag hoppas och ber att det fortsätter komma bb därifrån och att det då kommer flera samtidigt. Vi har ju indikationer på att det är på G...

    Jag håller med dig om att pluggandet gör det lite lite lättare för en då huvudet är fullt ofta. Tyvärr, är jag klar med min pluggning och tar min examen om 2½ vecka. Tänk va jag har tid att grubbla då...

    Vi får kämpa på och försöka peppa varandra

    Kram till DIG från MIG

  • mammamys06

    Åh, jag vet hur det var...usch....vi valde ju att byta land då väntan blev alldeles för hemsk och det gjorde ju att vi fick vårt barn väldigt fort efter det. Först nu har det börjat röra på sig i Ecuador som vi hade våra papper i först....Det är jättejobbigt och jag hoppas verkligen det händer något nu för ni har ju väntat så länge, länge....*styrkekramar*


    Snart tvåbarnsmamma!!!!!
  • Ethi

    Ja, hjälp... Jag förstår verkligen att det känns hopplöst! Jag minns när ni skickade era papper och prognosen för att det ändå skulle gå rätt fort var så god - och jag var avis(?!) för att vi då fortfarande stampade i sverigekön och inte kom någonvart... Och nu har vi varit hemma med lillebror i 10 månader... Det är ju jätteorättvist

    Jag är in på din blogg nästan varje dag och kollar läget och håller fortfarande tummarna blå för att det ska bli er tur SNART. Helst igår. *kram*

  • Ethi

    Jösses, 38 månader?! Det är verkligen inte klokt... *kram till dig med* (Fast ett barn vore förstås bättre )

    Marie IE B skrev 2009-05-19 18:39:58 följande:


    Lider med dig och "vet" hur du känner. Vår väntan skulle vara 10-12 månader........ men är nu uppe i 38 på lördag! Efter senaste smällen med svininfluensan har jag känt som du gör - vi kommer aldrig att få något barn, lika bra att ställa in sig på det... och som du säger ovissheten är värst, att inte veta, att inte kunna svara, att inte kunna planera det vardagsliv som förväntas rulla på normalt under tiden.Vi anmälde oss till familjerätten i juni 2005, gjorde utredning och gick kursen hösten -05 så vi ligger ju ganska lika i tiden.Håller tummarna för er och att den berömda ketchupeffekten kommer snart!
Svar på tråden Hopplös väntan...