• regnbågsbaby

Hur mår ni andra i v.33?

Hur mår ni andra i vecka 33? Jag börjar känna att det är riktigt tungt nu, ont i ryggen, ljumskarna, kramp i fötter, vätska i ben och fötter...svårt att sova pga värk i kropp och en mage som övar sig mer och mer (sd) får bruna flytningar minst en gång i veckan utan orsak..blir galen på det..känns som han ska födas för tidigt typ..och problem med massa migrän...blä.. nån mer än mig som har ont i revbensbågen och bak på ryggen under skulderbladen? haha nu låter jag som värsta gnäll lisa! BF är 10/7

• Svar på tråden Hur mår ni andra i v.33?
  • hhönan

Jag har bf 9 juli , har fått lite ont i fogarna och ryggen, är konstant kissnödig och jag är så VARM hela tiden. Annars mår jag bra. Bebis sparkar och lever full rulle fortfarande

• BabyJia

Jag mår bra förutom att nätterna e jobbiga, men de har dem iofs vart länge pga allt kissandet. Har ingen foglossningen el e svullen pga vatten, så jag ska inte klaga. När jag jobba så hade jag en del ont i fogarna, men nu e de bättre när jag kan ta de lugnare.
    Har en mycket kry å livlig bebbe i magen, lite svårt å tro att de faktiskt e trångare där inne för bebben rör ofta på sig under dagarna fast inte sparkar som de har vart innan. Va hos bm igår å jag va helt säker på att bebben inte hade vänt på sig pga alla dessa rörelser, men de hårda som jag ofta känner trycker upp mot bröstet när jag sitter upp va inte huvudet som jag har trott utan de e rumpan. Huvudet va enbart lite ryckbart.

• hallon80

Jag mår ganska hyfsat..men har nog som du BabyJia en rumpa under bröstet
    Lite ischias...men vet ju hur jag inte ska sitta och allt det där så försöker undvika det!!
    BF 10/7.

Mina älsklingar A & F
  • BabyJia
    sararara11 skrev 2009-05-20 17:10:52 följande:
    Hej!Här är en med BF 13 juli! Tycker att tiden går fort nu och magen växer ruskigt fort!Jag har haft turen att må bra genom hela graviditeten (hade en stor blödning vecka 14) men har varit skonat från illamående och annat jobbigt.Nu börjar jag såklart känna mig stor och har lite svårt att komma in i djupsömn på nätterna då det är 4-5 toabesök som gäller vilket gör att jag inte känner mig pigg när jag vaknar =(Sammdragningarna kommer när jag är ute och går med hunden, men det är ok. Nu är det bara att hoppas att förlossningen går bra - nån mer som börjar bli lite nervös??!Hur har ni tänkt ang smärtlindring??!
    Jag har bf 10 juli.

Nervös vill jag inte påstå att jag har blivit ännu...utan jag har mest tänkt på allt som bör va klart innan bebisen kommer. Men nervös lär jag bli närmare.
    När jag fick sonen så hade jag bara lustgas å de har jag som önskemål att jag vill klara mig på denna gången oxå.
  • BabyJia
    hallon80 skrev 2009-05-20 18:19:07 följande:
    Jag mår ganska hyfsat..men har nog som du BabyJia en rumpa under bröstet Lite ischias...men vet ju hur jag inte ska sitta och allt det där så försöker undvika det!! BF 10/7.
    Den rumpan trycker på väldigt ofta...just precis nu så har jag rumpan som trycker upp, de gör att de blir lite tyngre att andas. Men mysigt e de
  • hallon80

Jag är inte heller nervös. Och tänker mig att förlossningen ska gå lika bra denna gången. Vill bada och ta emot barnet själv så är min plan...Allt annat kan va..Kunde inte ha lustgasen sist..tyckte det va jobbigt med masken!!

Verkar vara några med BF 10/7!

Mina älsklingar A & F
  • BabyJia
    hallon80 skrev 2009-05-20 18:34:01 följande:
    BabyJiaHär där jag föder får man...
    Tråkigt att de kan va så olika, tycker att de alternativet borde finnas i alla kommuner. För där jag ska föda så tror jag inte man får göra de:-/
  • Franka

Även jag har BF 10 juli!

Mår fint. Sover som en stock och är riktigt mör när jag vaknar.

Dricker och kissar mkt , men det är för att BM rekommenderat det för att slippa urinvägsinfektion.

Känner av något som kan bli foglossning, men än så länge gör det inte alls ont.

Får ont i svanken om jag sitter dåligt.

• hallon80
    BabyJia skrev 2009-05-20 18:42:28 följande:
    Tråkigt att de kan va så olika, tycker att de alternativet borde finnas i alla kommuner. För där jag ska föda så tror jag inte man får göra de:-/
    Ja, det är sååå olika...Tyvärr!!
    Mina älsklingar A & F
  • regnbågsbaby

Oj vad det verkar vara många som har BF 10 Juli! Va roligt!!
    Jag har oxså bebbens rumpa precis vid/under revbensbågen och det gör så ont när han trycker upp den..och så flaxar han med både armar och ben lite överallt..han har verkligen kraft när han sprätter runt vill jag lova.. *aj aj* och så hickar han hela tiden..såå mysigt..

♥Vi har en liten tuss i magen ♥
Svar på tråden Hur mår ni andra i v.33?