• Joujou­89
    Äldre 20 May 12:14
    57886 visningar
    21 svar
    21
    57886

    "stickningar" i underlivet

    Är det någon mer än jag som inte bara har molvärk från & till utan även stickningar i mitten av underlivet & mot höger sida? Undrar bara om det är något att vara orolig över?

    mvh jasmine

  • Svar på tråden "stickningar" i underlivet
  • sandra­a21
    Äldre 20 May 12:15
    #1

    hej hej har också så har haft så ett par veckor nu men ingen aning om vad det är.

  • Joujou­89
    Äldre 20 May 12:17
    #2
    sandraa21 skrev 2009-05-20 12:15:02 följande:
    hej hej har också så har haft så ett par veckor nu men ingen aning om vad det är.
    hej! vilken vecka är du i? Tycker inte man får så mycket hjälp på mvc dem säger bara att man ska vänta men det är inte så roligt?
  • Klaraa­h
    Äldre 20 May 12:50
    #3

    Det sticker till i livmodern för mig med. Har surfat runt lite och sett att det verkar vara normalt. Men lite läskigt är det ju. Man tror ju att när det hugger till så är det missfall på gång.

  • Kinya
    Äldre 20 May 12:55
    #4

    Jag har precis fått veta att jag är gravid och det har stuckit till några gånger på mig både i livmodern (har det känts som iaf) och inne i slidan (vid ett tillfälle). Vet inte vad det betyder dock. Kan det inte vara ligament som drar när livmodern växer?

  • Joujou­89
    Äldre 20 May 13:38
    #5
    Kinya skrev 2009-05-20 12:55:04 följande:
    Jag har precis fått veta att jag är gravid och det har stuckit till några gånger på mig både i livmodern (har det känts som iaf) och inne i slidan (vid ett tillfälle). Vet inte vad det betyder dock. Kan det inte vara ligament som drar när livmodern växer?
    jag har ingen aning, jag tycker det är jättejobbigt. det sticker mest när jag sitter & står upp. drar mot vänster sida liksom. men hittar ingenstans vad det kan betyda? jag är ju bara i vecka 6 liksom. ringde gyn nyss men dem tyckte jag skulle vänta, bara att det inte är så jävla roligt att sitta & vänta på ett kanske missfall?
  • Joujou­89
    Äldre 20 May 13:39
    #6
    Klaraah skrev 2009-05-20 12:50:02 följande:
    Det sticker till i livmodern för mig med. Har surfat runt lite och sett att det verkar vara normalt. Men lite läskigt är det ju. Man tror ju att när det hugger till så är det missfall på gång.
    Okej, vad stod det då? & vilken vecka är du i? :)
  • Kinya
    Äldre 20 May 13:41
    #7

    Missfall börjar oftast med blod. När jag fick MA så började det med blod. det gjorde inte ont förrän någon dag efter det börjat blöda. Den smärtan var dessutom mer som kraftig mensvärk/minisammandragningar än stickningar.

  • Joujou­89
    Äldre 20 May 13:48
    #8
    Kinya skrev 2009-05-20 13:41:40 följande:
    Missfall börjar oftast med blod. När jag fick MA så började det med blod. det gjorde inte ont förrän någon dag efter det börjat blöda. Den smärtan var dessutom mer som kraftig mensvärk/minisammandragningar än stickningar.
    men skönt att jag inte är den enda som har demhär jobbiga stickningarna iaf. får väl helt enkelt vänta & se avd som händer :) eller vad säger du?
  • Kinya
    Äldre 20 May 13:50
    #9

    Jag ser inte alls stickningarna som något obehagligt utan bara som att det händer en del i livmodern just nu och det gör att det ibalnd sticks. Eftersom mitt MA kändes HELT annorlunda så är jag inte orolig för det pga stickningarna. Däremot blir jag nojig om man tycker att jag har för lite symptom...

  • sofffi­z
    Äldre 20 May 14:09
    #10

    Har oxå stickningar till å från. tvivlar på att det är Mf då det nte gör ONT utan "kliar" mer... dessutom inget blod. Livmodern växer å nya saker händer så jag är iaf inte orolig! =)

Svar på tråden "stickningar" i underlivet