TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)
Tack Basse för ny tråd! Bra att någon har koll. Jag känner mig som totalt noll-koll på det mesta nu för tiden.
Simma - säger som flera, vilken härlig sommar ni har framför er. Vi åker nog också en sväng till Provence i sommar. Det är alltid skönt.
Divan - jag förstår om det känns jobbigt med amma och samtidigt busbarn. Bra när ni är två och gemensamt kan tackla.
Våra flickor somnar relativt bra. Jag brukar ofta ligga och mysa lite med var och en en stund tills de somnar. De har ju egna minisängar, men jag viker mig dubbelt och får plats brukar själv alltid somna. När den ena somnar går jag in till den andra som då under tiden farit lite upp och ner i sängen. Eftersom jag bara har en timme med flickorna på kvällarna i veckorna efter jobbet, så tycker jag det är är extra mysigt att få den där kvällsstunden.
Annars är Cassandra riktigt dryg just nu. Hon styr och ställer med Clara som helt och hållet springer i Cassandras ledband. Clara är så snäll och kommer med Cassandras saker när hon är ledsen och Cassandra bara skriker och kastar saker omkring sig. Hon kör på som hon gjort redan som liten bebis, dvs skriker sig till det hon vill ha, antingen det är kramar, gos eller något att äta och dricka, leksak etc. Vi funderar nu på att strama upp henne något och få henne att lugna ner sig på egen hand. Hittills har vi burit henne och kramat henne, men det tar alltid en liten stund innan hon lugnar ner sig. Nu skall vi köra på en variant som jag så smått redan börjat med, dvs att hon får sitta för sig själv antingen i sitt rum, i soffan eller på annan lämplig plats. Hon kör med oss alla och får alltid sin vilja igenom, men så har det varit sedan hon var nyfödd Clara är den som alltid får stå tillbaka och lämna ifrån sig saker osv. Nu försöker jag ge Clara extra mycket tid och uppmärksamhet när jag är hemma och jag märker att hon uppskattar det. Hon tycker om lite lugn och ro, sitta och prata och fixa lite med mina "jobbsmycken, jobbkläder" osv. Hon gillar bling-bling den tjejjen. När jag kommer hem sliter jag alltid av mig "jobbuniformen" och sätter på mig bekväma kläder, men innan dess så njuter Clara-flickan av allt som hon tycker är fint. Sötnosen.
Cassandra är en röjare helt enkelt. Oj så krävande hon kan vara.
Är det förresten någon annan som fästingvaccinerat sina små? Vi måste nog göra det tror jag.
Massa hej hej och trevlig långhelg för er som har det!