• FruHeo

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)

    hej på er!
    Tack för länken Basse!

    Basse: härligt att ha gjort sista dagen på jobbet för ett bra tag framåt. Hoppas att det går bra med tapetseringen och iordningställandet av Emils rum.

    Pico: åååh vad roligt med en anställningsintervju, ska hålla ALLA tummar för dig.

    Romanova: känner igen mig i din beskrivning av Clara och Cassandra. Saga och Melina har många likheter med dem.

    Vi har faktiskt vaccinerat våra mot TBE i år, de fick den 3:e dosen för ett par veckor sedan. Dels för att vi är mycket ute i skogen men också för att de är så pass immunsupprimerade och en TBE är inget vi vill ha. Det var som vaaaanligt hetsiga diskussioner kring äggallergin och om man kunde vaccinera eller ej. Men nyttan med vaccinet vann över den lilla risken att de skulle reagera och de hade full övervakning på dem i ett par timmar.

    Pju, nu har jag och Melina shoppat loss på Ikea, satt upp jalusier i köket (guuud så bra det blev), hängt upp nya gardiner i tv-rummet. Så nu ska vi ut och gräva i trädgården, sätta ned nya äppelträd, rensa ogräs och en massa annat. Maken och Saga har städat hela huset så det luktar kalasgott inne.
    Sen blir det myskväll i kväll för mig och småbrudarna. Linda ska på tjejfest och maken jobbar sin sista kväll på riktigt riktigt länge

  • FruHeo

    Kan bara säga att även stora barn testar gränser, fast på ett litet annat sätt än de små. Måste bara berätta om vad Linda gjorde igår.

    Hon kom hem med ett lite truligt uttryck och sa: om jag kom hem och var gravid vad skulle du göra då???
    Min första tanke var: jäävlar, helvete, skit också, vad har du gjort nu, hur svårt ska det vara att använda kondom. Men jag insåg att det bara skulle göra saken värre om jag sa det jag tänkte. Så lugnt och sansat sa jag: jag hade stöttat dig oavsett vilket beslut du hade fattat. Jag vet att du har sett baksidorna med barn, att det inte bara är rosenskimrande och puttinuttgulligt men att det å andra sidan är jävligt härligt. Men jag förstår dig till 110% om du inte vill ta bort ett barn.
    Hon tittade på mig, log och sa: bra då vet jag. Jaaaaa jag looooovar att skydda mig. Saga och Melina räcker gott och väl, och de är bra preventivmedel. Sen gick hon mot köket, halvvägs vänder hon sig om och säger: btw, du är en pissigt dålig skådis, ditt ansiktsuttryck var obetalbart.
    Hahaha, jag blev riktigt paff, såg ut som ett fån. Igår var det inte lika skoj, framförallt för att alla andra inklusive katten och testade gränser och prövade mitt dåliga tålamod. Men idag tycker jag att det är hysteriskt roligt.

  • FruHeo

    Finaste fia! Grattis till ytterligare en flicka. Men vilken rysare, hoppas att du får komma hem, att du vilar, inte gör ett dyft mer än att äta godis och titta på film men framförallt att lilltjejen stannar där hon är ett tag till.
    Vi håller tummar och tår vi kan uppbringa här på öchötaslätten....

    Basse: snygg mage!!! Vad stor han har blivit Emil.

    Beta: Härligt att höra från dig. Det låter som du är mer än rätt välförtjänt av lite vila.

    Här har det varit cirkus som vanligt. Tjejerna har varit sjuka, det har varit vikarier i köket på dagis=allergireaktioner. Sen, jag vet i sjutton vad det är, men vårblues skulle nog vara en bra förklaring. Allt känns så himla tungt.

  • FruHeo

    Fia: jag tänker på dig! Det är verkligen inte lite som händer i ert liv. Hoppas att du får vara hemma. Massa massa kramar!!!!

  • FruHeo

    fia: men åååh gud vad jag blir glad, sitter här och bölar i min ensamhet (är i London och jobbar och hon som jag bor hos sover). De drabbades klubb, hahaha,
    Just nu känns det nästan så. Maken ringde just och sa: duu bara så du vet så har både S och M spytt som jag vet inte vad i em....
    Suck, magsjuka ovanpå förkylningen, suck suck.

    basse: åååh så fint!!!

  • FruHeo

    Pico: hahahah bläckfiskkiss och delfinbajs! Ibland undrar man var de får allt ifrån egentligen.

    Fia: bra att du vilar!!! Håller alla tummar och tår jag kan uppbringa för att lillflickan stannar i magen så länge som det bara går. Tänker en massa på dig.

    Beta: oj, hotell, hmhm, är inte min starka sida, hihi. Men jag ska höra mig för lite bland vänner och kollegor. Tror inte det är helt omöjligt faktiskt att hitta ett bra men billigt hotell.
    Jag älskar den vegetariska lilla restaurangen som ligger i närheten av Covent garden, kommer bara inte på vad den heter just nu. Måste hem och kika i en av böckerna. Annars är marknader det jag gillar bäst faktiskt, man kan hitta riktigt riktigt mycket fina saker om man har ork och tid att leta.

    Basse: oh, men shit, häftigt att han kan vara här vilken dag som helst. Massor av lycka till och sparkar i baken. Mitt vatten gick hemma, jag vet inte exakt hur mycket det kom om jag ska vara ärlig, men det kändes som 300l! Tror dock inte att det var det utan kanske 0,5-1l eller nått. Blött blev det, sen sipprade det lite hela tiden tills vi kom till förlossning.

    Simma: skickar massor massor av kramar.

    Här har vi emigrerat ut till havet igen och nu ska jag nog återgå till målarfärgsburkarna. Men jag är tokigt glad, tjejerna mår bättre än på länge (havsluften???) men maken har fåptt nytt jobb!!! Jäääääääj! Mycket bättre tider, inte så många kvällar och definitivt bättre syn på både barn, vab osv. Så vi ska fira med, eh, ja, att måla klart taket på övervåningen (inne alltså).

  • FruHeo

    oooh, gisses så spännande. Hoppas att han är ute. Heja Basse och Tholi!

    Fia; men lilla skruttan, skönt att hon är bättre, det såg allt annat än skönt ut.

    Anna i Hult: trevlig semester!!!

    Yret: Först ett grattis till jobbet! Hoppas att förkylningen ger sig av fortare än kvickt. Jag hoppas att du hittar någon form av måbra-lunk snart. Att det går något litet framåt, att det finns ljuspunkter och inte bara svart-svart mörker.Tänker en massa på dig, sänder dig tusen kramar.

    Komandiva: neeej, trist att det inte blir något Brasilien. Hoppas att ni hittar något boende.

    Ibland blir jag så trött på mig själv. Igår somnade jag i soffan vid 18.30 och vaknade nu. Inte ett dugg utsövd egentligen, men kan inte somna om. Visserligen är mornar här ute på västkusten helt amazing. Sitta och titta ut över havet med sin stora tekopp, äta frukost i lugn och ro innan barn, make och grannens hund vaknar.

  • FruHeo

    Grattis till Basse, Tholi och Emil!

    Pico: skön med försäkringen. Ska hålla tummarna fför er i morgon. Regn? Har ni sånt? här skiner faktiskt solen, helt otroligt. Men det skvätter lite ibland.

    JA det var skönt med en morgon för sig. Nu har jag harvat på buss hela dagen, åkte hemhem för div undersökningar på sjukan i morgon. Är inte så glad åt det precis. Min kropp har återigen sparkat bakut, alla värden är åt helvete fel, hjärtat rusar marathon varje dag. Astman pissas ned av alla mediciner. Så jag mår skit rent kroppsligt. Psykiskt och själsligt är det helt okej, trots alla kroppsliga besvär. Skönt med sommar, skönt att maken är ledig hela sommaren, skönt med barn som mår bra, ett fint hus osv.
    Nu ska jag sova gott inför en dag med massa undersökningar i morgon. Håll tummarna att det går bra, mycket som står på spel.

  • FruHeo

    pico: nej usch och fy vilken dag. Skickar en massa massa kramar till er alla,

    Tack för tummarna. Det har gått rätt okej, lite nya mediciner, lite nya förmaningar, massa rör med blod tog de men jag ser ut som en fullblodsnarkoman på armarna. Är tokigt trött men längtar efter att få komma hem till Melina och Saga

  • FruHeo

    Anna i Hult: Härligt att semestern var bra. Du har rätt, kropp och psyke samarbetar, det har de aldrig gjort. Hihi. Maken, är ledig fram till 31augusti och han trivs som fisken i vattnet. Dansar liksom fram, sjunger, fnittar (som en tjej!!!), bakar, lagar mat, leker runt med tjejerna, målar staket, tak och framförallt är själaglad! Underbart helt enkelt. Linda, ja vad säger man om henne. Vet inte ritkigt, det är så svårt. det går upp och ned, men just nu har det varit otroligt mycket upp. Hon har varit 10dagar på Malta och kommer hem idag, men jag befarar att det blir depp och massa tårar. För att resan är över och slut. Men hon har landat känns det som, börjar leva lite mer, det är skönt.

    Fia; heja heja heja heja heja!!!!!!

    Frida: hihi, gulligt sagt.
    Jag får inte bli blodgivare, dels för allt knark jag stoppar i mig men framförallt för att jag inte har några bra blodkärl, de brukar behöva sticka mellan 5-11ggr innan de får ut ett rör, så får ut påsar tror jag inte på. Maken har varit i många år, det är bra. Jag brukar skämtsamt säga att han ger blod och jag använder upp det!

    Romanova: hihihi underbart! Ja tänk så mycket dumt/knasigt man gjort för att man är trött.
    Ja Melina är jätteduktig med att kissa på toaletten (på sån ring), kissar sällan i byxorna, säger till bra. Så hemma är hon torr. Är bara bilresor kvar nu. hihi. Saga, där går det lite långsammare, men jag tror att hon inte har tid att känna efter, har så mycket annat hon vill göra, springer, skuttar. Hon verkar inte heller bry sig om blöjan.

    Åh är ensam hemma igen, maken och småtjejerna stack ner till västkusten i måndags och jag får inte träffa dem förrän om en vecka. Lååååånga dagar. Men idag kommer L1 hem! Underbart! Hon är nog brun som en pepparkaka!
    Men jag inser som jag skrev tidigare, ledighet är bra för oss. De har inte varit sjuka på en månad, gått upp i vikt och ränt iväg. Helt otroligt. Tur att det är sommar så de inte har så mycket kläder. För främsta nöjet jut nu är att leka i den lilla poolen eller bada. Saga är helt blindgalen. HAr hon bara armpuffar och bälte på sig går det att slänga i henne hur som helst. Melina är lite mer reserverad, inget vatten på huvudet där inte, klättra ned på stegen och sen doppa sig lite försiktigt. Det är spännande att se den enorma skillnaden på dem till sätt. De blir bara mer och mer olika för var dag som går.

  • FruHeo

    Finaste fridan, beklagar och skickar dig all världens kramar, styrka och tankar. Tänker en massa på er. Ta hand om varandra även om det är tungt, svårt, ambivalent och konstigt.

    Basse: ååh vilken liten goding. Honom har ni gjort bra! Fint namn!

    Fia & Pico: vad duktiga de är med pottorna!

    . Tjejerna är hos min pappa, har åkt båt ner till dem och ska sova där i natt. Vi får väl se hur det går. Men maken och jag har en ensam kväll utan barn, var hundra år sedan sist, så sitter jag här, hahaha. Men han är och handlar, hihi, blir gott med räkor och så till kvällsmat!

  • FruHeo

    Frida: jag vet inte vad jag ska säga, jag förstår att du är arg, ledsen och frustrerad på många sätt. Det har du rätt att vara. Jag tänker en massa massa på er som sagt. Skickar en massa massa massa styrka. Låter som om det kommer bli allt annat än enkelt de närmsta månaderna.

    Fia: men vilken människa, hon borde byta jobb!!!!!!!!!!
    Tycker helt klart att du ska ringa och fråga lite, säga att du inte är nöjd.

    Basse: skickar en extra kram. Hoppas att resan gick bra trots den helvetiska kvällen.

    Nu har jag ett litet skitgnäll, i förhållande till er andra. Men jag har beställt nya fina tapeter till tv-rummet på övervåningen på landet. Får tapeterna och vad händer, jooo jag har fått fel färg. Lila istället för grå-beiga!! www.familjeliv.se/hem/heoo/gallery/phpt3v6qo.jpg
    Men det värsta var när jag ringde till leverantören, de säger att det är ju iaf samma mönster på dem!!! Amatörer!

  • FruHeo

    Stort grattis till Fia och Stefan, välkommen till världen Novali och Grattis till storasystrarna Savannah och Leah.

    Frida: vilken soppa!!!!! Kramar till er!

    Hm det där med dvd i bilen låter som om det vore nått för oss, slippa hemska bilresor.
    Usch jag känner mig riktigt ambivalent nu. Min själ är glad, vill bara skrika ut en massa glädje. Men min kropp är helt slut, har tillbringat snart 2mån med att stirra ned i en toalettstol, försöka äta lite granna, inte spy på allt och alla, få mina förbannade hormonvärden att vara iaf stilla och inte jojja upp och ned. Men jag går runt och småflinar större delen av dagen, handen på magen och ett: ja det är bara en!

  • FruHeo

    Fia: grattis igen! Vilken dramatisk start på förlossningen. Men skönt att allt går bra.

    Tack för alla grattis. Det är så oplanerat det bara kan bli, men ack så välkommet. Vi hade redan lite löst pratat om ett barn till, men det gick lite fortare än vad vi tänkt. Att vi vågar, ja ni, ibland måste man våga satsa!

    TM: Det blir i skiftet jan-feb, om den är kvar tiden ut. Hahaha ni kommer att dö när jag berättar, jag lovar! För på första vul:et i v typ 7 var den lite liten för sin vecka, men de valde att kalla mig två veckor senare igen (läs: jag insisterade.... ) och då var den plötsligt stor för sin vecka, men man såg också en tom hinnsäck. Helt otroligt! Fast visserligen misstänkte jag att det var två i ett tidigt stadium även om de flesta ansåg att jag bara var nojig! HA!
    Men jag måste säga, fy fan vad skönt att det bara är en som lever. För min och kroppens skull. Ja för de andra med, men ffa för min skull.

    Pico: kroppen har inte precis varit snäll och trevlig sista tiden, men det är långt ifrån som det var sist. De har gärnkoll på mig, ul varannan vecka, läkarbesök, en massa prover varje vecka.

    Men det som känns bäst just nu är att maken är så otroligt glad, han sjunger, skrattar, ler, verkar tycka att detta är helt amazing. Jag är nog lite mer reserverad.
    Men Saga och Melina börjar nog fatta att nått är i görningen. För de klappar på magen och så. Har säkert sätt att jag gör det. HIhihi

  • FruHeo

    Fia: v 12, 11+5 kanske. Hihi
    Hm, hoppas att hon går upp och bilirubinet går ned. Hoppas hoppas att ni slipper inläggning.
    Skavsår på brösten minns jag faktikst inte så mycket av. Visserligen så fasade vi in amningen under en rätt bra tid där på neo med S&M, så det kanske är därför.

    M-P: ja en fin hemlis, hihi. Vi har inte velat säga så mycket utan väntat till efter v12. Men det har varit svårt, har varit på väg flera gånger att bara skrika det rakt ut! hihi
    Hoppas att ni har det bra i Falkenberg!

    AnnaX:

    Komandiva: härligt att Siri hasar sig fram nu! Skönt att ni har någonstans att bo. Även om det är trist att flytta från lägenheten och att det inte blev något Brasilien.

    Ugg, inte min/vår helg kan jag säga. Saga åt nått i fredagskväll som hon blev helt jäkla prickig av gumman. Men vi slapp både adrenalinsprutor och akuten dock blev hon rätt kortisonspeedad. Melina har feber och mår nog ganska peck tror jag, orkar knappt stå upp. Hm, blir lite nervös för både det ena och andra, svininfluensa och all annan skit hon kan få.
    Jag börjar inse att jag tror att det blir ett telefonsamtal till Herr doktor på måndag morgon för att säga: ge mig lite vätska, blod eller annat skoj tack! Jag har bott med huvudet i toalettstolen och inte kunnat äta speciellt mycket. JAg som trodde att illamåendet skulle ge sig, för det har varit bra under veckan, men tji fick jag!

  • FruHeo

    Hej vänner!

    Fia: ååh tårarna bara sprutar när jag läser ditt långa inlägg. Så underbart härligt! Grattis till bra vikt, bra billirubinvärde och att ni är utskrivna! Hipp hurra!

    Simma: ja du har rätt, du är bäst på att vara dig själv. Ja semestern har ju en förmåga att bara rinna iväg utan att man förstår hur, men attans vad skönt det är att vara ledig egentligen.

    Anna i Hult: skönt att maken kom iväg så ni båda får chans att hämta andan lite. Massa kramar

    Är äntligen tillbaka hemma, har varit inlagd fått extra av allt tror jag. Hahaha. Näring, blod, vätska, div. salter och annat skoj. Pyret mår perfekt i magen. Det är jag som tar stryk, så nu är jag 50% sjukskriven. Underbart!
    När jag kom hem i torsdags så slog åskan ned och pajjade modemet! Så vi har varit internetlösa. Skönt men jag har verkligen tänkt på er. På hur det går för er.
    Ja ang twins igen så är det helt säkert denna gång att det bara är en, även att det startade med två. Vi har fått se pyret ett par gånger senaste veckan och då har de kontrollerat ev. tvilling ytterligare. Så jag är nöjd och glad.

    Dessutom fick Melina hög feber, hosta, diarréer och lite så. Så hon låg ett dygn på infektion innan de kunde utesluta att det inte var svininfluensa. Usch, jag är RIKTIGT nervös för det. Dels för S och M.s del men även för min egen. Gravid, astmatiker och rätt infektionskänslig. Usch! Men jag terroriserar infektion för att få veta NÄR vi får vaccin och NÄR (inte om) tjejerna får det. Hur man gör med dagis, hemma eller inte?

  • FruHeo

    Frida: Men Frida, då var det er jag såg ju! Hihi, minns inte vilken dag det var, man blir ju lite dagvill. Attans då, jag skulle ju ha hälsat! Tänkte det men så kom nått annat i mellan. Härligt med semester, Kungshamn är fint. Krabbor borde verkligen finnas här med. Det är så himla roligt att fiska upp dem, slänga i dem och sen fiska upp dem igen.
    Vad roligt att ni funderar på en till, härligt!

    Tänker en massa på dig, hoppas att du kommer fram till en lösning med jobb som fungerar. Kan du gå ned i arbetstid? Skulle det bli lättare?

    Ang dricka vin/öl när man ammar (jag menar 1 glas vin alt. en öl) så har jag lite svårt för den upptrissade hysterin som råder ibland. Har egentligen inga problem med att man tar ett glas vin en fredagskväll, men jag gör det inte själv mer än vid väldigt speciellt tillfällen. Eftersom en av oss alltid är helt spiknykter (för att kunna köra till sjukan om det skulle behövas) så kan det lika gärna vara jag. Jag har dessutom redan druckit min livsranson av både vin, öl och sprit. Men jag måste säga att nu är jag så sjuuuukt sugen på ett glas vin till räkorna som ska ätas i kväll. Men det är ju bara för att jag inte kan, hade jag inte varit gravid hade jag nog inte ens längtat. Mystiskt det där.

    Idag bävar jag för samtalet från min mycket sympatiske läkare. Gissar att han är mer än lite bekymrad över min vikt, min ickeexisterande aptit och att jag mer eller mindre bor med skallen i toalettstolen.....

  • FruHeo

    Frida: jag hade varit och handlat på skeppet och skulle gå ned till båten. Såg er då när jag lagom kommit ut från skeppet. Ni gick längre ned på vägen, la märke till tjejerna, eftersom de såg lika stora ut som mina. Tror iaf att det var ni, annars har ni en dubbelgångsfamilj. Hehe

    Pico: kan gissa att det är svårt att lära om och ha sex bara för att det är skönt och inte i reproduktivt syfte.

    Usch, ja det där förbannade illamåendet! Tänk om det skulle gå att trolla bort det! Gud vad bra jag skulle må då, hehe. Snyggdoktorn var faktiskt inte så bekymrad över min knäppa kropp trots att den bråkar ordentligt just. Men jag lever på hoppet än det ska gå över snart! hjihi

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)