• Chie

    ~¨¨''´´**~Förstföderskor Augusti 2009 - 3 ~¨¨''´´**~

    Dags för en ny tråd igen.

  • Svar på tråden ~¨¨''´´**~Förstföderskor Augusti 2009 - 3 ~¨¨''´´**~
  • Bagarberta

    Nu är jag med här!

    Vi va på första gången med föräldragruppen i veckan. Trevligt gäng men tycker inte jag lärde mig sååå mycke nytt. Skoj ändå att träffa jämlikar!

  • Chie

    Vi har varit på två träffar. Första gången pratades det om förlossning och allt sånt hade jag med viljes hoppat över att läsa om. Så nu blev jag då tvungen att lyssna på det iaf. Och jag antar att det var bra. Andra gången pratade vi om kost, hälsa och stress och det är väl sådant som man aldrig kan höra en gång för mycket. Vi är inte många dock, 6 tjejer varav 2-3 av oss haft med sin partner en eller två gånger. Vi är väldigt spridda åldrar. Jag är äldst, fyller ju 30 i år. Den yngsta är 16-17 år.

  • Maadeleine

    Fasen vi ska inte få börja förens 4juni!! Hinner man ju knappt gå på nån föräldragrupp!

  • Bagarberta

    Vi kommer bara ha tre träffar innan alla förlossningar. Den sista träffen är den 4:e juni. Första å sista träffen är killar och tjejjer separerade medans träff nr 2 (nästa gång) har vi tillsammans.
    I våran grupp är den yngsta typ 19-20 och den äldsta 30-32 så jag är ganska precis i mitten!

  • Chie

    vi har 5 eller 6 träffar och en till ett par månader efter att alla fött barn.

  • Jo76

    Hej, nu är jag också här. Oj, vad ni har många träffar?!
    Jag ska gå FUB vid två tillfällen, 1 & 8 juni.

    Nån mer än jag som lider av halsbränna? Så jobbigt... nåt bra tips?

    Har ni köpt vagn än?
    Jag tycker att det är en djungel... vill ju ha nåt bra som man är nöjd med.

  • Chie

    Jag hade halsbränna för några veckor sedan. Tog Gaviscon då, det hjälpte mig i alla fall. (Man fick tydligen inte äta vilka tabletter som helst mot halsbränna då man var gravid). Tur vi har bra apotekspersonal i det här landet som gärna hjälper till att informera! =)

    Vi har, som jag nog sagt innan, köpt en Quinny freestyle. Jag kunde inte tänka mig något annat än en 3-hjulig vagn då jag tycker de är helt underbara att köra i jämförelse med fyrhjulingar utan svängbara framhjul.

    Det finns ju några alternativ med 4-hjulingar som har svängbara framhjul men då är dessa oftast små vilket ju ser lite märkligt ut och många säger att de är svårstyrda i snö och vi bor ju i Norrland...

Svar på tråden ~¨¨''´´**~Förstföderskor Augusti 2009 - 3 ~¨¨''´´**~