Kyle skrev 2009-05-21 22:13:50 följande:
Öppna KontrolpanelenÖppna därefter System (I Kontrolpanelen)I Fönstret Systemegenskaper klicka i fliken "Maskinvara"I denna flik "Maskinvara" klickar du på knappen "Enhetshanteraren"Kontrollera i denna om det finns med något nätverkskort under gruppen "Nätverkskort". En möjlighet är att det finns ett gult frågetecken längst upp i listan för enheter. Detta indikerar hårdvara som Windows inte hittat drivrutiner för. Det kan stå t.ex. "Ethernet adapter" om den hittat ett nätverkskort, men inte har någon drivrutin för
den.Om ditt nätverkskort finns med under gruppen "Nätverkskort", dubbelklicka på den i listan och kontrollera att det står "Den här enheten fungerar korrekt." i det fönster du får upp.Är allt så långt korrekt, då vet du att nätverkskortet är installerat och har fungerande drivrutiner.Nästa steg är att kontrollera att du får ett IP-nummer från din router. Gå via Start-knappen i nedre vänstra hörnet och välj "Kör...".Skriv cmd i fönstret du får upp. Detta startar kommandotolken.Skriv därefter ipconfig och tryck Enter.Du bör nu få upp en lista med lite olika information. Kontrollera särskilt efter en rad där det står IP-adress. Den bör börja på
192.168.0.xxx eller
192.168.1.xxx, där xxx är ett nummer mellan 0 och 255.Det finns fler tester att göra, men börja med dessa.
Tack för ditt långa svar.
Jag har precis kollat med Enhetshanteraren och det står ett utropstecken på nätverkskortet som tydligen heter Bluetooth-enhet (RFCOMM protokoll TDI) (kan det verkligen heta så??). Hur som helst, när jag läser på enhetsstatus står det:
"Den här enheten kan inte starta (Kod 10)"
Sedan har jag felsökt och Felsökaren kom fram till att jag skulle koppla ur nätverkskortet, alltså det fysiska kortet. Jag står nu i valet och kvalet om jag skall våga prova detta..:S